امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 267079
۱۲۳۴
۱
۰
نسخه چاپی
برایان تریسی

قانون تصمیم‌گیری

ایجاد عادت قاطعیت در تصمیم گیری می تواند نقشی تعیین کننده داشته باشد و شما را در مسیر سریع به حرکت درآورد

قانون تصمیم گیری
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

قانون تصمیم گیری

تمام مردان و زنان موفق، در اندیشه و عمل خود قاطعیت دارند. آنها به دقت و از قبل به خواسته های خود فکر می کنند و بعد اقدامی صورت می دهند تا این تصمیمات را به حقیقت تبدیل نمایند.

شما هم در زندگی مسلماً به شرایطی برخورده اید که مطمئن نبوده اید چه می خواهید بکنید و بعد توانسته اید درباره کارتان تصمیم گیری کنید. اگر به گذشته خود نگاه کنید، حتماً متوجه می شوید که این تصمیم گیری نفطه عطف زندگی شما در آن موقعیت بوده است. هر چیز دیگری در زندگی شما از این تصمیم گیری نشئت گرفته است.

توانایی تصمیم گیری درست یکی از مهم ترین مهارتهای انسانهای موفق است. پژوهشگران در جریان مطالعه و بررسی مدیران موفق و غیر موفق، به این نتیجه رسیده اند که مدیران موفق از قاطعیت بیشتری برخوردارند.

در جریان بررسی، مشخص شد وقتی به هر دو گروه مدیران مسئله ای را روی کاغذ دادند و از آنها خواستند که در این باره راه حل ارائه دهند، هر دو به یک اندازه دقیق بودند. اما در عمل، مدیران موفق بهتر نتیجه گیری می کردند و تصمیم می گرفتند و این در حالی بود که مدیران ناموفق توان تصمیم گیری نداشتند.

ایجاد عادت قاطعیت در تصمیم گیری می تواند نقشی تعیین کننده داشته باشد و شما را در مسیر سریع به حرکت درآورد.

من با شمار کثیری از مردان و زنانی صحبت کرده ام که زندگی شان از نقطه ای به بعد متحول شده است. اغلب آنها معتقدند زندگی شان زمانی متحول شد که جدی شدند. زمانی موفق شدند که تصمیم گرفتند فعالیت باری به هر جهت نداشته باشند. بر آن شدند که تصمیمی بگیرند و بعد با تمام وجود درگیر کار شدند.

موفقها لزوماً کسانی نیستند که تصمیمات درست می گیرند. موفقها کسانی هستند که تصمیماتشان را به موقع اصلاح می کنند. آنها بازخوردها را می پذیرند و اقدام به اصلاحات لازم می کنند. با این حال، موفقها همیشه رفتاری قاطعانه دارند. همیشه به جلو قدم بر می دارند.

بیشتر بخوانید:

قانون کارایی جبری

قانون تدارک

قانون جبران بیشتر

قانون خدمت

قانون جبران

قانون تلاش به کار رفته

 

تهیه کننده: عاطفه کریمی

منبع: 100 قانون بی چون و چرا برای موفقیت در تجارت - برایان تریسی

پایگاه خبری حقوق نیوز - کسب و کار

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید