امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277987
۱۰۹۰
۱
۰
نسخه چاپی

قرارداد اجاره تابلو تبلیغاتی و الزامات قانونی آن

قرارداد اجاره تابلو تبلیغاتی توافقی است که با استفاده از آن می‌توانید تابلویی را در یک فضای شهری، یک موسسه، یک سازمان یا حتی در وسایل نقلیه عمومی اجاره کنید و تبلیغ یا تبلیغات خود را روی صفحه آن به اشتراک بگذارید و نمایش دهید. در هر جایی که تصور می‌کنید، امکان استفاده از تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد. به طور معمول، صاحبان کالا یا خدمات، ترجیح می‌دهند که تبلیغات خود را در جایی به نمایش بگذارند که درصد بیشتری از جامعه هدف آن‌ها، آن تبلیغ را مشاهده کنند

قرارداد اجاره تابلو تبلیغاتی و الزامات قانونی آن

قرارداد اجاره تابلو تبلیغاتی

در یک تعریف ساده، قرارداد اجاره بیلبورد تبلیغاتی عبارت است از قراردادی که بین شرکت یا شخص حقیقی صاحب بیلبورد یا تابلو، با دارنده کالا یا خدمتی که درصدد معرفی و تبلیغ محصول خود است، برای مدت معلوم و در ازای پرداخت مبلغ معینی منعقد می‌شود.

قرارداد اجاره تابلو تبلیغاتی توافقی است که با استفاده از آن می‌توانید تابلویی را در یک فضای شهری، یک موسسه، یک سازمان یا حتی در وسایل نقلیه عمومی اجاره کنید و تبلیغ یا تبلیغات خود را روی صفحه آن به اشتراک بگذارید و نمایش دهید. در هر جایی که تصور می‌کنید، امکان استفاده از تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد. به طور معمول، صاحبان کالا یا خدمات، ترجیح می‌دهند که تبلیغات خود را در جایی به نمایش بگذارند که درصد بیشتری از جامعه هدف آن‌ها، آن تبلیغ را مشاهده کنند.

با توجه به منطقه یا مکانی که بیلبورد در آنجا نصب می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد، لازم است که در نمونه قرارداد اجاره بیلبورد تبلیغاتی ، قواعدی رعایت شود. برای مثال، اگر تمایل داشته باشید که تبلیغ شما در بیلبوردهای سطح شهر و جاده‌ها به نمایش گذاشته شود، ملزم خواهید بود که در مزایده‌های شهرداری و راه سازی، شرکت کنید و در ادامه، به طور مشخص طرح تبلیغاتی خود را ارائه دهید تا مورد بررسی قرار گیرد.

از طرف دیگر، اگر تمایل داشته باشید که با استفاده از فرم قرارداد اجاره تابلو تبلیغاتی، از تابلوهای موسسات یا مراکز، ساختمان‌ها یا محل‌های عبور استفاده کنید، لازم است که از قواعد مربوط به آن اماکن و موسسات نیز پیروی کنید.

نمونه قرارداد اجاره تابلوهای تبلیغاتی چگونه قراردادی است؟

نمونه قرارداد اجاره تابلوهای تبلیغاتی ، در واقع یک قرارداد اجاره است. این قرارداد به صورت خاص به اجاره اشیاء اختصاص خواهد داشت و از قواعد مربوط به این عقد، تبعیت می‌کند. در این توافق نامه، شخصی که تابلو تبلیغاتی را اجاره می‌کند، به طور معمول صاحب برند یا محصول مورد نظر است. طرف دیگر نمونه قرارداد اجاره تابلو تبلیغاتی نیز، شخصی خواهد بود که مالکیت تابلو یا مالکیت محل نصب تابلو را در اختیار دارد.

این قرارداد از قواعد مرتبط با عقد اجاره تبعیت می‌کند و در واقع یک قرارداد معین محسوب می‌شود. زیرا که قانون مدنی در قواعد متعددی درباره شرایط و ویژگی‌های قرارداد اجاره اشیاء توضیح می‌دهد. از طرف دیگر، فرم قرارداد اجاره تابلو تبلیغاتی یک قرارداد لازم محسوب می‌شود. یعنی صاحب تبلیغات و صاحب تابلو یا صاحب محل احداث تابلو، این اجازه را ندارند که بعد از امضای اجاره نامه ، این قرارداد را یک جانبه فسخ کنند یا اینکه به هر شیوه‌ای آن را بر هم بزنند. اگرچه طرفین می‌توانند شرایطی را تعریف کنند که اگر آن شرایط محقق شود، امکان فسخ قرارداد وجود داشته باشد.

برای مثال، طرفین می‌توانند اعلام کنند که اگر با وجود بیان قوانین مربوط به تبلیغات در محل مورد نظر، محتوای تبلیغات مغایر با قوانین باشد، صاحب تابلو امکان فسخ قرارداد را خواهد داشت.

مجوزهای لازم برای نمونه قرارداد اجاره تابلو تبلیغاتی

تابلوهایی که در مکان عمومی و در فضای باز قرار می‌گیرند، به این دلیل که مورد بازدید عموم مردم خواهند بود، بسیار مورد توجه صاحبان برند و شرکت‌ها هستند. از طرف دیگر، با توجه به اهمیتی که این تابلوهای تبلیغاتی دارند، برای استفاده از آن‌ها و محتوایی که قرار است روی بیلبوردها به نمایش گذاشته شود، شرایط و قوانین خاصی معین شده است. به همین دلیل، اگر تمایل دارید که یک تابلو اجاره کنید، ابتدا نیاز دارید که با سازمان اجاره دهنده تابلو، گفتگو کنید و مجوزهای لازم و تاییدیه‌ها را نیز دریافت کنید. در این شرایط برای استفاده از نمونه قرارداد اجاره بیلبورد تبلیغاتی ، مشکلی نخواهید داشت.

طرفین چگونه معرفی می‌شوند؟

در ابتدا توضیح دادیم که لازم است اشخاصی که در نمونه قرارداد اجاره تابلو تبلیغاتی حضور خواهند داشت، به دقت در متن قرارداد معرفی شوند. این اشخاص، در واقع طرفین قرارداد هستند. در این قرارداد، اشخاص حقیقی یا شرکت و موسسه با اطلاعات و مشخصاتی که هویت آن‌ها را مشخص کند، معرفی می‌شوند. علاوه براین، لازم است که به شماره تماس و آدرس دقیق محل اقامت این اشخاص نیز اشاره شود.

برای معرفی اشخاص حقیقی می‌توانید از اطلاعات کارت شناسایی آن‌ها استفاده کنید و برای معرفی شرکت‌ها و سازمان‌ها، لازم است که اسم و نام برند و شرکت مورد نظر را به دقت بنویسید. علاوه براین، اگر از جانب طرفین قرارداد نماینده‌ای برای امضای اجاره نامه آمده است، آن شخص نیز باید به طور دقیق معرفی شود. این اطلاعات مشخص می‌کند که قرارداد اجاره تابلو تبلیغاتی ، دقیقا میان چه اشخاصی تهیه و امضا شده است و مسئولیت آن به عهده چه اشخاصی خواهد بود.

موضوع قرارداد اجاره تابلو تبلیغاتی

موضوع این قرارداد، در واقع درباره اجاره یک تابلو تبلیغاتی یا اجاره محل نصب یک تابلو است. در این بخش از قرارداد اجاره، باید به طور دقیق درباره محل تابلو توضیح دهید و بیان کنید که این مکان را برای انجام تبلیغات اجاره کرده‌اید. شما در ادامه می‌توانید برند و محصولی که قرار است تبلیغ شود را نیز معرفی کنید و توضیح دهید که موضوع تابلو تبلیغاتی چه چیزی خواهد بود.

محوریت اصلی این قرارداد، اجاره تابلو تبلیغاتی است. براساس این قرارداد، تابلو تبلیغاتی برای مدت مشخص در اختیار مستاجر قرار می‌گیرد و مستاجر می‌تواند از منافع تابلو استفاده کند. منافع تابلو نیز در واقع، امکان نمایش عمومی تبلیغات است که با نصب در محل بیلبورد، ممکن می‌شود.

بندهای قرارداد اجاره بیلبورد یا تابلوی تبلیغاتی

در تنظیم قرارداد اجاره فضای تبلیغاتی ، باید موارد زیر را درج نمایید. توجه داشته باشید که ذکر برخی از موارد قراردادی از جمله تعهدات، کاملا به توافق طرفین بستگی دارد. به همین دلیل بهتر است برای شخصی سازی قرارداد، تنظیم قرارداد خود را به کارشناسان قراردادی بسپارید تا از این طریق بتوانید با خیال آسوده از پیاده سازی قرارداد خود لذت ببرید.

دو طرف در قرارداد

در این قسمت از قرارداد، اطلاعات هویتی طرفین قرارداد، مانند سایر قراردادها باید درج گردد. تنها تفاوت این بند در این است که قبل از اقدام به انعقاد قرارداد، باید مجوزهای لازم برای تبلیغات را اخذ کرد.

موضوع اصلی قرارداد

در موضوع قرارداد باید محل بهره‌برداری، تعداد تابلو و ابعاد آن به دقت مشخص گردد.

مدت مشخص شده در قرارداد

مدت در قرارداد اجاره تابلو تبلیغاتی اهمیت فوق العاده‌ای دارد. چرا که روی سایر ابعاد قرارداد نیز تاثیر گذار است. بنابراین در تعیین مدت قرارداد دقت داشته باشید.

تضامین قراردادی

یکی از موادی که باید برای تضمین انجام تعهدات طرفین، پیش‌بینی گردد؛ تضامین قراردادی است. برای مثال یکی از تعهدات تبلیغات گیرنده این است که بعد از مدت قرارداد، نسبت به جمع‌آوری تبلیغات اقدام نماید. به منظور صحت و درستی انجام این کار، از وی تضمین گرفته می‌شود.

تعهدات دو طرف

طرفین قرارداد پس از مذاکره با یکدیگر تعهداتی را قبول می‌کنند که باید در قرارداد به دقت مشخص شود.

حل و فصل اختلاف

طرفین قراداد ممکن است در طول اجرای قرارداد دچار اختلاف شوند. برای حل این مشکل باید در زمان انعقاد قرارداد در خصوص مرجع صالح برای حل و فصل اختلاف تصمیم گیری کرده باشند.

  • منبع
  • ثبت یار مگ

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید