امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278796
۲۳۹۸
۳
۰
نسخه چاپی

قوانین تجاوز جنسی، دفاع و مجازات در ایالات متحده آمریکا

قوانین تجاوز جنسی، دفاع و مجازات در ایالات متحده آمریکا

تجاوز جنسی و مجازات های آن در آمریکا

تجاوز جنسی، آمیزش جنسی است که بدون رضایت شخص یا بر خلاف میل او به دیگری تحمیل می شود. این عمل در سراسر ایالات متحده جرم انگاری شده است، اما اصطلاح قانونی آن در ایالت به ایالت متفاوت است. برخی از ایالت ها این جنایت را تجاوز جنسی می نامند، در حالی که برخی دیگر از آن به عنوان حمله جنسی تجاوز جنسی یا دخول جنسی جنایتکارانه یاد می کنند. صرف نظر از اینکه یک ایالت این جرم را چه می نامد، با این حال، اکثراً با تعریف دخول جنسی یا لواط بدون رضایت موافق هستند.

دخول جنسی در بیشتر حالت ها، اگر نگوییم همه، به صورت نفوذ به واژن با یک عضو بدن یا یک شی تعریف می شود. لواط به صورت رابطه جنسی دهانی – تماس بین دهان و آلت تناسلی مرد یا آلت تناسلی زنان – یا نفوذ به مقعد با یک قسمت بدن یا جسم تعریف می شود.

نوازش سنگین یا سایر تماس‌های جنسی ناخواسته که دخول را شامل نمی‌شود، معمولاً تجاوز جنسی یا دخول جنسی مجرمانه محسوب نمی‌شود. این هنوز یک جرم است اما کمتر از دخول در نظر گرفته می شود. این جنایت کمتر معمولاً به عنوان تماس جنسی مجرمانه، آزار و اذیت یا حمله جنسی شناخته می شود.

رضایت

عدم رضایت جزء مهم جرایم جنسی است. رفتار جنسی زمانی مجرمانه می شود که به تماس جنسی رضایت داده نشود، یا به این دلیل که مجرم، شخص دیگری را بر خلاف میل خود مجبور به انجام رابطه جنسی می کند، یا به این دلیل که فرد دیگر قادر به رضایت نیست یا توانایی ذهنی او کاهش یافته است.

کسانی که ناتوان از رضایت تشخیص داده می شوند شامل خردسالان زیر چهارده یا پانزده سال بدون توجه به توانایی ذهنی آنها برای درک ماهیت عمل و توانایی آنها برای امتناع می باشد. علاوه بر این، رابطه جنسی با افراد زیر در صورتی جرم است که توانایی رضایت آگاهانه را نداشته باشند:

  • یک فرد دارای معلولیت رشدی
  • کسی که بیمار روانی است و
  • فردی که ناتوان است – مواد مخدر، مست یا بیهوش – یا از نظر جسمی درمانده است.

رفتار جنسی با یک خردسال

در برخی از ایالت ها، رابطه جنسی با افراد زیر سن قانونی تنها در صورتی جرم تلقی می شود که مجرم چند سال از قربانی مسن تر باشد. برای مثال بیش از سه سال- این به یک دختر 14 ساله اجازه می دهد تا با دوست پسر 16 ساله خود رابطه جنسی داشته باشد بدون اینکه اقدامات دوست پسر مجرمانه باشد. اگر یک جوان 21 ساله با یک نوجوان 15 ساله در همان ایالت رابطه جنسی داشته باشد، این عمل مجرمانه است.

رفتار جنسی توسط یک فرد مسئول یا یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشت روانی

بسیاری از ایالت‌ها همچنین رابطه جنسی بین یک فرد دارای قدرت، مانند معلم، افسر پلیس یا نگهبان زندان، و فردی که آن شخص بر او اقتدار دارد، مانند یک دانش‌آموز، فردی که در بازداشت پلیس قرار دارد، یا یک زندانی را جرم می‌دانند.

دلیل جرم انگاری این رفتار این است که ظرفیت رضایت از طریق اختیاری که معلم یا مرجع دیگر بر دانش‌آموز یا شخص دیگر دارد کاهش می‌یابد.

همچنین بسیاری از ایالت‌ها رابطه جنسی بین روان‌درمانگر یا سایر ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشت روانی را با مشتری یا بیمار جرم می‌دانند، به این دلیل که ماهیت رابطه و موقعیت آسیب‌پذیر مراجع باعث می‌شود که مراجع یا بیمار قادر به کسب رضایت داوطلبانه نباشند.

دفاع ها

متهمانی که به تجاوز متهم شده اند، دفاعیات معمول را در اختیار همه متهمان جنایتکار قرار می دهند، از جمله اینکه شخص دیگری مرتکب این جنایت شده است. متهم همچنین می تواند ادعا کند که فعالیت جنسی با رضایت بوده است.

در یک مورد تجاوز جنسی، ممکن است سوالات مهمی در مورد اینکه چه چیزی به منزله رضایت یا چه چیزی به منزله امتناع است، وجود داشته باشد.

این امر منجر به این سوال شده است که "نه" چه زمانی به معنای "نه" است؟ آیا این کلمه به محض بیان، عدم رضایت است یا قربانی باید با شدت بیشتری اعتراض کند؟

دفاع احتمالی دیگر، ادعای جنون است که در آن دفاعیات استدلال می‌کند که متهم بیمار روانی است و توانایی کنترل رفتار خود را برای ایجاد قصد مجرمانه یا درک آنچه انجام می‌داد یا اقداماتش غیرقانونی را نداشته است.

مجازات ها: حبس

قوانین تجاوز جنسی در مورد تجاوز جنسی و تجاوز جنسی جنایی معمولاً این رفتار را به عنوان یک جنایت با مجازات های جدی تعریف می کند.

بسیاری از ایالت ها درجاتی از جرم مانند تجاوز جنسی در درجه اول و دوم را بسته به آسیب پذیری قربانی نوع زور استفاده شده، اینکه آیا تجاوز به عنف منجر به صدمات جدی بدنی شده است یا خیر، و اینکه آیا این تجاوز با سلاحی مرگبار، مانند تجاوز جنسی در هنگام اسلحه انجام شده است، دارند.

احکام تجاوز جنسی می تواند از یک سال تا حبس ابد باشد، بسته به مفاد قانون مجازات هر ایالت یا دستورالعمل های مجازات، سن یا وضعیت قربانی و شرایط جرم.

برخی از ایالت ها به حداقل مجازات زندان نیاز دارند یا دادگاه را ملزم به صدور حکم زندان بدون مشروط یا آزادی مشروط می کنند. در ایالت های دیگر، قاضی ممکن است در مورد مدت زمان محکومیت و اینکه آیا به متهم اجازه می دهد بخشی از مجازات را به صورت مشروط و نه در زندان سپری کند، اختیاری داشته باشد.

مجازات ها: درمان

فردی که به جرم جنایت جنسی محکوم می شود با مجازات هایی غیر از حبس یا زندان نیز مواجه خواهد شد. مجرمان جنسی معمولاً باید تحت درمان در حبس یا زندان یا به عنوان شرط مشروط باشند.

مجازات ها: ثبت مجرمان جنسی

هر ایالت در ایالات متحده یک برنامه ثبت نام و اطلاع رسانی مجرمان جنسی دارد. قوانین ثبت نام مجرمان جنسی مستلزم آن است که فردی که به خاطر یک جرم جنسی محکوم شده است، در دفتر ثبت مجرمان جنسی در ایالت محل زندگی خود ثبت نام کند.

جرم جنسی که مستلزم ثبت است، هر جرمی است که شامل دخول جنسی یا تماس جنسی به عنوان یک عنصر باشد.

ثبت نام به عنوان مجرم جنسی مستلزم آن است که شخص نام، آدرس، و اطلاعات مربوط به جرم خود را در پرونده ثبت کند.

برخی یا همه آن اطلاعات در دسترس عموم است و هر ایالت دارای یک وب سایت مجرمان جنسی است که عموم می توانند جستجو کنند. قرار گرفتن در دفتر ثبت مجرمان جنسی عواقب جدی و احتمالاً مادام العمر برای ثبت نام کننده خواهد داشت و یافتن شغل و مسکن را دشوار می کند.

جنایت جنسی به ویژه تجاوز جنسی یا دخول جنایی جنایت بسیار جدی است. متهمان با احتمال حبس طولانی مدت و انگ مجرم بودن محکوم هستند (و مجرمان توانایی رای دادن یا داشتن سلاح گرم را از دست می دهند).

بسیاری از افراد ملزم به ثبت نام را سخت‌ترین پیامد می‌دانند، زیرا برچسب "مجرم جنسی" دارای چنین بار منفی در چشم عموم است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید