امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274570
۸۶۹
۲
۰
نسخه چاپی

لینکدین | آموزش کار با لینکدین | مزایای لینکدین | 7 دلیل استفاده از لینکدین

لینکدین تمرکز اساسی روی موضوعات مشاغل مختلف دارد و کاربران آن قادرند تا توانایی‌های ارایه شده خود را با افراد حرفه‌ای شامل شرکای کسب و کار و یا کارمندان دیگر به اشتراک بگذارند. اگر شما صاحب تجارت خاصی در لینکدین هستید، می‌توانید از آن به ‌عنوان یک ابزار بازاریابی فوق‌العاده استفاده کنید

لینکدین |  آموزش کار با لینکدین | مزایای لینکدین | 7 دلیل استفاده از لینکدین

با پیوستن به لینکدین کاربران می‌توانند به افراد،‌ مشاغل، اخبار، اطلاعات جدید و ‌دیدگاه‌های مختلفی که می‌توانند در ارتقا حرفه‌ای آنها تاثیرگذار باشند،‌ دسترسی پیدا کنند.

لینکدین چیست؟

لینکدین تمرکز اساسی روی موضوعات مشاغل مختلف دارد و کاربران آن قادرند تا توانایی‌های ارایه شده خود را با افراد حرفه‌ای شامل شرکای کسب و کار و یا کارمندان دیگر به اشتراک بگذارند. اگر شما صاحب تجارت خاصی در لینکدین هستید، می‌توانید از آن به ‌عنوان یک ابزار بازاریابی فوق‌العاده استفاده کنید.

همچنین می توان از این سیستم برای پیدا کردن کار یا استخدام افراد نیز استفاده کرد. این موضوع چندان مسئله عجیبی نیست؛ کافیست سری به صفحات اشخاص یا شرکت های مختف بزنید تا از این مسئله با خبر شوید. علاوه بر این، محدود به داشتن یک حساب کاربری نیستید و می توانید با در اختیار داشتن چند اکانت مختلف، استفاده های متعددی از لینکدین داشته باشید. کار کردن با این پلفترم نیز بسیار راحت تر از چیزیست که فکرش را می کنید.

این شرکت در سال 2002 از اتاق نشیمن بنیانگذارش،‌ رید هافمن تاسیس شد و افتتاح رسمی آن در تاریخ پنجم مه 2003 به ثبت رسید. تیم هدایت این شرکت را مدیرانی از شرکت‌های یاهو،‌ گوگل،‌ مایکروسافت، پی‌پال و الکترونیک آرتز تشکیل داده‌اند. بیشترین بخش درآمد این شبکه اجتماعی از اشتراک کاربران و فروش تبلیغات به دست می‌آید.

 آموزش کار با لینکدین

برای استفاده از لینکدین تنها کافی است نحوه کار با مهم ترین ابزارهای لینکدین را یادبگیرید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت؛

Home : اولین صفحه ای که شما بعد از وارد شدن به لینکدین با آن روبرو خواهید شد، صفحه هوم یا خانه می باشد که در آن می توانید پست هایی که شما آنها را دنبال کرده اید را مشاهده کنید.

profile : صفحه پروفایل نشان دهنده نام، عکس، لوکیشن شما، استعدادها، تجربیات شما، تحصیلات و سایر بخش ها همانند یک رزومه کامل می باشد که به خودی خود گویای زندگی نامه شما می باشد و شما باید آنرا دقیق وارد کنید.

My Network : در این بخش از لینکدین می توانید با تمام حرفه هایی که شما انتخاب کرده اید و با آنها در ارتباط هستید را مشاهده کنید که این افراد نیز در زمینه فعالیت شما نیز فعالیت داشته اند.

Jobs : روزانه چندین کار توسط صاحبان کسب و کارهای مختلف در لینکدین درخواست داده می شود که شما با وارد کردن اطلاعات اصلی حساب کاربری خود می توانید روزانه با چندین درخواست کاری روبرو شوید.

Interests : علاوه بر جستجوی کار در این شبکه اجتماعی شما می توانید علایق خاص خود را که شامل صفحات شرکت های مختلف، گروه های مختلف و... را نیز دنبال کنید که پست های آنها را می توانید در صفحه هوم خود مشاهده کنید.

Search bar : یا همان نوار جستجو سفید رنگ لینکدین، یکی از قوی ترین موتورهای جستجو می باشد که می توانید نتایج خود را بنابر فیلدهای مختلفی که شما در آن تجربه دارید را دسته بندی کند و در نهایت می توانید هر چه بهتر و آسانتر مشاغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

Messages : هنگامیکه شما وارد یک صفحه از صفحات لینکدین می شوید می توانید با فشردن Messages، اقدام به نوشتن و تایپ پیام پرایویت برای آنها کنید.

Notifications : همانند سایر شبکه های اجتماعی، لینکدین نیز دارای قسمتی است که می توانید نوتیفیکیشن های مختلف را از طریق آن که می تواند شامل اعلان دعوت یا تائید شدن و... را مشاهده کنید.

این موارد از اصلی ترین مواردی بود که ما می توانستیم در این شبکه اجتماعی به شما علاقمندان آشنا کنیم که طبیعتا از بدو ورود به این سایت می توانید با این آیکون ها روبرو شوید. اما با این تفاوت که هم اکنون می توانید هر چه بهتر نسبت به استعداد و توانایی های خود اقدام به استفاده کنید.

لینکدین |  آموزش کار با لینکدین | مزایای لینکدین | 7 دلیل استفاده از لینکدین

مزایای لینکدین

از لینکدین می توان استفاده های بسیاری کرد. این شبکه اجتماعی می تواند هم برای مشاغل آنلاین مفید باشد و هم کارهای آفلاین. در ادامه می توانید تعدادی از مهم ترین استفاده های لینکدین را در کسب و کارهای مختلف مشاهده کنید.

۱) پیدا کردن ارتباطات مفید

ارتباطات در لینکدین به طور کلی به سه دسته عمومی تقسیم می شوند:

ارتباطات کاری و حرفه ای: این دسته از ارتباطات به افراد یا شرکت هایی مرتبط می شود که علایق، نیازها و مشترکات بسیاری با هم دارند. می توان با پیدا کردن چنین افرادی کسب و کارتان را بهبود ببخشید و روابط کاری خود را گسترده تر کنید.

مشتریان یا متقاضیان: یکی دیگر از ارتباطاتی که به شدت در لینکدین دیده می شود، کانکشن هایی میان مشتریان و متقاضیان با صاحبین کسب و کار است. لینکدین یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ کسب و کار است و از این طریق می توان با میلیون ها کاربر متقاضی خدمات مختلف، ارتباط برقرار کرد.

ارتباطات شخصی: همانند هر شبکه اجتماعی دیگری، ارتباط با دوستان و آشنایان در لینکدین وجود دارد. با این وجود چنین ارتباطاتی هم می تواند کاملا کاری باشد و فارغ از هر نوع صمیمیتی از لینکدین به عنوان یک پلتفرم حرفه ای در جهت بهبود کسب و کار استفاده کرد.

پیدا کردن کانکشن های بیشتر مسلما مفید خواهد بود. اما پیش از قبول کردن پیشنهاد هر ارتباطی کاملا به این موضوع فکر کنید که از این اتفاق چطور به نفع خود استفاده کنید. حداقل به صورت ماهیانه، لیست کانکشن های خود را به روزرسانی کنید و سعی کنید افراد بیشتری به کانکشن های خود اضافه کنید.

با این حال اگر از قبول کردن برخی پیشنهادات احساس خوبی پیدا نمی کنید، به راحتی از قبول کردن آن ها دست بکشید و تنها افرادی که می توانند برای تان مفید باشند را در شبکه خود نگه دارید.

۲) مزایای SEO لینکدین

از دید بسیاری از افراد، ارزش قرار دادن یک لینک در لینکدین بسیار بیشتر از ارائه همان لینک در یوتوب، فیسبوک یا دیگر شبکه های اجتماعی است. چرا که گوگل توجه ویژه ای به این وبسایت دارد و لینکدین را بسیار قدرتمند می داند. پس مطمئن باشید که استفاده از این پلتفرم و قرار دادن فعالیت ها یا لینک های خود روی آن، نهایتا به نفع شما تمام می شود.

گوگل از طریق لینکی که شما در پروفایل خود قرار داده اید، وبسایت شما را دنبال می کند. علاوه بر این، گوگل این کار را به صورت بر عکس نیز انجام می دهد و همین عامل باعث می شود که هر دو لینک موجود در وبسایت و لینکدین، از شانس بیشتری برای کلیک خوردن برخوردار شوند.

۳) افزایش احتمال فروش

لینکدین دوست بسیار خوبی برای وبسایت های تجاری است و به آن ها کمک می کند تا محصولات خود را راحت تر به فروش برسانند. اگر شما صاحب چنین وبسایت هایی هستید کافیست اطلاعات برخی از محصولات خود را در پروفایل لینکدین تان قرار دهید و از آن پس به ایجاد کانکشن با افراد مختلف بپردازید.

هر فردی که دعوت شما را به عنوان یک کانکشن تازه قبول کند، به عنوان یک مشتری شناخته می شود و احتمال خرید کالایی از سوی آن فرد بسیار بالا است. پس اگر محصولی برای فروش دارید، حتما از لینکدین استفاده کنید.

۴) با کانکشن های خود در ارتباط باشید

یکی از ویژگی های مفید لینکدین قابلیت ارسال پیام است. می توانید به تمامی کانکشن های خود پیام بفرستید و با آن ها ارتباط بیشتری برقرار کنید. البته بهتر است پیامی که ارسال می کنید کاملا حرفه ای و در جهت پیش برد منافع مهم تر باشد.

علاوه بر این، لازم به ذکر است که باید از ارسال پیام های بیهوده و تبلیغاتی شدیدا خودداری کنید. چرا که این موضوع باعث می شود که کانکشن های تان نسب به شما بی اعتماد شوند و رفته رفته آن ها را از دست بدهید.

۵) پروژه های خود را به گوش همه برسانید و تبلیغ کنید

هیچگاه از لینکدین برای ارائه تبلیغات بزرگ و رنگارنگ استفاده نکنید. با این حال می توانید از طریق این پلتفرم، خیلی موفق تر به تبلیغ پروژه های خود بپردازید و امتیازهای بیشتری دریافت کنید. برای دست پیدا کردن به چنین موضوعی کافیست یک صفحه کاری در لینکدین ایجاد کنید.

با انجام چنین کاری، این امکان در اختیار شما قرار می گیرد تا محصولات و خدمات خود را به صورت گسترده و ویژه از طریق این پلتفرم تبلیغ کنید. شیوه تبلیغاتی لینکدین شباهت بسیاری با گوگل اَدوردز دارد.

یعنی شما برای تبلیغاتی که لینکدین برای شما انجام می دهد به ازای هر کلیک هزینه می کنید و مسلما هر چه تعداد مخاطبین شما بیشتر شود، هزینه بیشتری را برای ارائه تبلیغات، متحمل خواهید شد.

همچنین سرویس های متعدد لینکدین، این امکان را ایجاد می کند که از طریق ایمیل ها به تبلیغات بپردازید. حتی می توانید از طریق اطلاعیه های گروهی با ایجاد بحث های مختلف، دیگران را از خدمات و سرویس های خود آگاه کنید.

۶) یک گروه لینکدینی بسازید

مسلما یکی از امکاناتی که هر شبکه اجتماعی باید داشته باشد، ایجاد گروه های مختلف توسط افراد است. لینکدین هم از این قضیه مستثنی نیست و می توان با چند کلیک ساده، گروهی از افراد همفکر را در کنار یکدیگر جمع کرد و راجع به موضوعات مختلف به بحث و گفت و گو پرداخت.

برای ساخت یک گروه لینکدینی کافیست در منو بالای صفحه به دنبال گزینه Works بگردید. از آن جا با انتخاب گزینه Groups به صفحه ای ارجاع داده می شوید که از طریق آن هم می توانید یک گروه تازه ایجاد کنید و هم قادر خواهید بود با ارسال درخواست عضویت در گروه های مختلف و پر طرفدار، به جمع آن ها بپیوندید.

۷) کارمند آینده خود را از طریق لینکدین استخدام کنید

یکی از قابلیت های مهم لینکدین در امر استخدام خلاصه می شود که با استفاده از آن، کارفرمایان می توانند به لیستی بلند بالا از افراد توانمند و جویای کار دست پیدا کنند. تنها کافیست پستی در صفحه مرتبط با کسب و کار خود با مضمون استخدام منتشر کنید تا از پتانسیل لینکدین برای پیدا کردن افراد مناسب با کارتان با خبر شوید. پس از آن هم می توانید با نگاه کردن به مهارت ها و توانمندی هر متقاضی، به یک جمع بندی صحیح دست پیدا کنید و فرد یا افراد مناسب را انتخاب کنید.

۸) از طریق لینکدین کار پیدا کنید

همانطور که می شود در لینکدین به دنبال فردی برای استخدام بود، می توان از این پلتفرم برای پیدا کردن کار هم استفاده کرد. برای این کار کافیست با صداقت کامل، رزومه خود را با اشاره به تمامی مهارت ها، توانایی ها و افتخارات تان، منتشر کنید. پس از آن نیز باید اعلام کنید که جویای کار هستید و مطمئن باشید که در فضای آنلاین بزرگ لینکدین، بالاخره شغلی متناسب با مهارت های تان پیدا می کنید.

لینکدین |  آموزش کار با لینکدین | مزایای لینکدین | 7 دلیل استفاده از لینکدین

7 دلیل استفاده از لینکدین

با توجه به توضیحاتی که بیان شد، لینکدین می تواند یک شبکه ای برای شما باشد تا بتوانید علاوه براینکه کار خود را پیدا کنید، با حرفه ای های خود در ارتباط باشید. در ادامه هفت دلیل دیگری که باید در لینکدین باشید را بیان می کنیم:

ارتباط مجدد با دوستان قدیمی

امروزه دیگر هر کسی که برای خود صاحب کسب وکاری است، یک اکانت دراین شبکه اجتماعی دارد. حتما هم دوستان قدیمی در مدرسه یا دانشگاه شما نیز در این شبکه برای خود دارای اکانت هستند. شما می توانید با جستجوی حرفه ای که در آن صفحه قرار داده شده است و فقط با ورود نام، آن ها را پیدا کنید و با یکدیگر ارتباط برقرار کنید.

شما و فعالیت تان را پیدا کنند

با توجه به فعالیت و رزومه هایی که قرار داده اید، دیگر شرکت ها یا افرادی که به دنبال تخصص شبیه شما هستند، شما را نیز پیدا کنند و از این رو بتوانید با آن ها همکاری نمایید.

با متخصصین در ارتباط باشید

در لینکدین گروه های زیادی وجود دارد که هر کدام هدف مخصوص به خود را دارند. شما می توانید با پیدا کردن این گروه ها و فعالیت در آنها با متخصصین حوزه کاری خود آشنا شوید و با آنها در ارتباط باشید.

پیدا کردن شغل

بهترین مکان برای پیدا کردن شغل است. البته برای اینکه بتوانید شغل خود را سریعتر پیدا کنید، باید پروفایل خود را حرفه ای نمایید. بعضی از شرکت ها در پست های خود آگهی استخدام قرار می دهند و می توانید برای آن ها رزومه خود را ارسال نمایید.

توسعه شغل و بازاریابی

لینکدین همانطور که بیان شد، بهترین مکان در برای بهینه سازی سایت می باشد. شما در آنجا می توانید پست های سایت خود را به اشتراک بگذارید که از این رو به برندسازی سایت شما کمک می کند.

کمک گرفتن از دیگران

اگر شما در زمینه تخصص خود به مشکلاتی بر بخورید، لینکدین بهترین شبکه است که می توانید در آن اشکالات خود را در یک پست یا به صورت پیام خصوصی از افراد بپرسید.

ارتباط با شرکت های دیگر

تمامی شرکت ها دارای صفحه یا پروفایل خصوصی برای خود هستند. شما می توانید با عضویت در صفحه آن ها یا اضافه کردن اکانت آن ها به دوستان خود، با آن ها در ارتباط باشید و از نحوه فعالیت آن ها در لینکدین آگاه شوید.

  • منبع
  • دیجیاتو
  • سئوکار
  • نمناک

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید