امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274190
۲۸۳۳۶
۳۳
۰
نسخه چاپی

ماسک سفیده تخم مرغ و گلاب | خاصیت تخم مرغ و گلاب برای پوست

آیا تا به حال از تخم‌مرغ و گلاب برای پوست صورت خود استفاده کرده‌اید؟ خوب است بدانید که ماسک سفیده تخم مرغ و گلاب برای جوان ماندن و سفتی صورت بی‌نظیر است.

ماسک سفیده تخم مرغ و گلاب | خاصیت تخم مرغ و گلاب برای پوست

آیا تا به حال از تخم‌مرغ و گلاب برای پوست صورت خود استفاده کرده‌اید؟ خوب است بدانید که ماسک سفیده تخم مرغ و گلاب برای جوان ماندن و سفتی صورت بی‌نظیر است.

خاصیت تخم مرغ برای پوست

اگر نگران علائم کهولت سن هستید، سفیده تخم‌مرغ پوست شل شده شما را سفت و محکم می‌کند.

اگر پوستی مستعد آکنه با منافذ بزرگ دارید، سفیده تخم مرغ سبب بسته شدن آن‌ها و پاک‌سازی صورت می‌شود.

اگر پوست چربی دارید، سفیده تخم‌مرغ سبوم سطح پوست شما را کاهش داده و رنگ آن را روشن می‌کند.

مهم‌ترین ماده مغذی موجود در سفیده تخم مرغ، پروتئین است.

سفیده تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین در هیدراته کردن پوست بسیار عالی است. پروتئین ها رقیق کننده هستند، به این معنی که ساختار شیمیایی آنها امکان جذب آب را به آنها می دهد.

هنگامی که این پروتئین ها بر روی سطح پوست وجود دارند ، مولکول های آب را که در نزدیکی سطح پوست قرار دارند ، توسط  پوسط جذب می شوند. سطح بالای پوست  آب را جذب می کند تا در نهایت آبرسانی شود.

سفیده تخم مرغ سرشار از لیزوزیم، یک ترکیب ضد باکتری است. این آنزیمی است که با مختل کردن دیواره های سلولی آنها باکتری ها را از بین می برد. ماسک صورت سفیده تخم مرغ باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین می برد و برای پوست های مستعد آکنه مفید است. بنابراین نه تنها باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین می برد بلکه باعث تسریع در بهبود جوش ها می شود.

سفیده تخم مرغ حاوی سلنیوم است که بخش مهمی از دفاع آنتی اکسیدانی بدن از جمله پوست است.

این امر به مبارزه با آسیب رادیکالهای آزاد در اثر اشعه ماوراء بنفش کمک می کند و علائم پیری مانند چین و چروک ، از بین رفتن خاصیت ارتجاعی و غیره را معکوس می کند.

سفیده تخم مرغ خواص قابض دارد، یعنی اینکه منافذ باز پوست را کاهش می‌دهد و التهاب و قرمزی پوست را از بین می‌برد؛ بنابراین یک ضدالتهاب قوی محسوب می‌شود. به همین دلیل در حوزه زیبایی هزاران استفاده از از سفیده تخم مرغ می‌شود.

لایه برداری با سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ خواصی دارد که به لایه برداری پوست کمک می‌کند. این ماده به برطرف کردن کثیفی پوست کمک کرده و سلول‌های مرده را از سطح پوست پاک می‌کند.

خاصیت ضد آکنه سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ علاوه براینکه ضدالتهاب است یک قابض فوق العاده نیز محسوب می‌شود. اگر از آکنه رنج می‌برید می‌توانید از این ماده برای کنترل و کاهش جوش هایتان استفاده کنید. سفیده تخم مرغ حتی به برطرف کردن کامل جوش‌ها نیز کمک می‌کند.

یکی از عوامل بروز و افزایش آکنه‌ها ترشح زیاد سبوم (چربی پوست) روی پوست است. جوش‌های ایجاد شده نیز عفونی شده و نسبت به درمان مقاوم می‌شوند.

معمولا آکنه در دوران نوجوانی و به دلیل تغییرات شدید هورمونی بروز می‌کند. اما اگر بعد از این دوران نیز جوش هایتان برطرف نشود می‌توانید از سفیده تخم مرغ برای کنترل کردن چربی زیاد پوست استفاده کنید. این کار باعث کنترل pH پوست و ایجاد شفافیت طبیعی آن می‌شود. زمانی که میزان چربی پوست کنترل شود، امکان بروز جوش‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

سفیده تخم مرغ و کاهش سیاهی دور چشم

سفیده تخم مرغ خاصیت ضدالتهابی دارد و به بهبود سیاهی و گودی دور چشم کمک می‌کند. سفیده تخم مرغ به برطرف کردن سیاهی و کدری حاصل از خستگی، استرس و بیخوابی کمک زیادی می‌کند. برای اینکار کافیست که با یک گلوله پنبه تمیز سفیده تخم مرغ را به طور مستقیم روی ناحیه مورد نظر بمالید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. این کار را هر هفته حداقل دو مرتبه تکرا کنید.

سفیده تخم مرغ و کاهش منافذ باز پوست

یکی از بهترین کارایی‌های سفیده تخم مرغ کاهش و کوچک کردن منافذ پوست است. این ماده غذایی حاوی پروتئین‌های باکیفیت است و به کاهش افتادگی پوست کمک می‌کند. در واقع سفیده تخم مرغ مانند تونیک عمل کرده و به کاهش منافذ با کمک می‌کند. در نتیجه پوست یکدست و شفاف به نظر می‌رسد.

رطوبت بخشی پوست با سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ برای رفع هر نوع آلودگی پوست کمک کرده و پوست را تغذیه و مرطوب می‌کند. از آنجایی که سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین است یک مرطوب کننده طبیعی و فوق العاده برای پوست محسوب می‌شود و خشکی آن را از بین می‌برد. اگر سفیده تخم مرغ را با عسل و روغن زیتون مخلوط کنید یک ماسک سرشار از مواد مغذی و رطوب رسانی قوی خواهید داشت.

ماسک سفیده تخم مرغ و گلاب | خاصیت تخم مرغ و گلاب برای پوست

خاصیت گلاب برای پوست

گلاب، مایعی معطر و خوشبو است که طی فرایند تقطیر با بخار گلبرگ های گل محمدی به دست می آید. به دلیل پی بردن خواص گلاب برای پوست از آن جهت تهیۀ محصولات مراقبت پوستی و عطرها و طعم دار کردن غذا استفاده می شود.

گلاب حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمندی است و از خواص ضدعفونی کننده، ضد باکتری، ضد پیری و ضد التهاب سود می برد.

گلاب مرطوب کننده ی قوی پوست

گلاب یک مرطوب کننده بسیار قوی برای پوست های خشک است که منافذ پوست را باز کرده و PH پوست را احیا کرده و به این ترتیب به حفظ زیبایی و طراوت پوست کمک می‌کند.

تسکین دهنده تحریک و سوزش پوست با گلاب

زمانی که فرد به علت اگزما، درماتیت و دیگر عوامل دچار تحریک پوستی و قرمزی و سوزش پوستی شد می تواند از این ماده به عنوان یک درمان موثر استفاده کند چرا که گلاب خاصیت ضدالتهابی بسیار قوی دارد. همچنین این ماده می تواند به عنوان یک پاک کننده ی بسیار قوی ظاهر شده و روغن و گرد و غبار جمع شده روی پوست را بزداید و موجب باز شدن منافذ پوست شود.

گلاب ضد آکنه و جوش

از این ماده می توان برای از بین بردن آکنه و جوش استفاده کرد زیرا همان طور که ذکر شد گلاب موجب باز شدن منافذ و زدودن گرد و غبار از پوست می‌شود و به این ترتیب به درمان جوش و آکنه می‌پردازد.

روشن کنندگی پوست با گلاب

این ماده به دلیل داشتن مقادیر زیاد ویتامین A و E موجب از بین بردن سلول های مرده پوست می‌شود و به این ترتیب روشنایی و شفافیت را برای پوستتان به ارمغان می آورد.

جلوگیری از چین و چروک های پوستی

گلاب سرشار از ویتامین C که یک آنتی اکسیدان قوی است است این خاصیت به کلاژن سازی در پوست کمک می کند و موجب افزایش قدرت کشسانی پوست می‌شود و از چین و چروک های پوستی جلوگیری می‌کند.

رفع کننده ی حلقه های سیاه دور چشم

برای این منظور یک تکه پنبه را به گلاب آغشته کنید و اطراف چشمتان بمالید.

ماسک سفیده تخم مرغ و گلاب

سفیده تخم مرغ را با گلاب در یک کاسه بریزید. قبل استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ و گلاب صورتتان را به خوبی شست‌وشو دهید. بعد با پد پنبه‌ای مخلوط مورد نظر را روی تمام صورتتان بزنید. اجازه دهید که ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس صورتتان را بشوئید و مرطوب‌کننده بزنید. با استفاده از این ماسک، پوستتان سفت شده و تمیز می‌ماند.

لینک کوتاهhttps://b2n.ir/817067

  • منبع
  • دکتر دکتر
  • کلینیک مدرن
  • باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید