امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280031
۳۸۱
۱
۰
نسخه چاپی

مجرد بودن به انتخاب: مزیت های مجرد ماندن

مجرد بودن به انتخاب: مزیت های مجرد ماندن

مجرد بودن می تواند باعث شود که احساس استقلال، اعتماد به نفس، قدرتمند، آزاد و تحت کنترل داشته باشید.

با این حال، ممکن است باعث شود شما احساس تنهایی و افسردگی کنید.

مجرد بودن برای مدت طولانی همیشه آسان نیست. بله، روزهایی هست که مثل یک پرنده احساس آزادی می کنید و از استقلال خود لذت می برید. با این حال، شب هایی وجود دارد که تخت برای یک نفر خیلی بزرگ به نظر می رسد.

هر چیزی در زندگی جنبه های خوب و بد خود را دارد، هیچ چیز در این دنیا سیاه و سفید نیست - از جمله مجردی.

اگر در یک رابطه بودید، بسیاری از مزایای مجرد بودن را از دست می دادید. با این حال، شما همچنین مجبور نیستید با چالش هایی که با تنهایی همراه است کنار بیایید.

بیایید به برخی مزایا و چالش های مجرد ماندن برای مدت طولانی نگاه کنیم.

مجرد بودن با انتخاب، طعم های مختلفی دارد. برای برخی، به معنای گذراندن چند ماه تا چند سال خارج از رابطه قبل از جستجوی کسی است. برای دیگران، این به معنای سپری کردن تمام زندگی خود بدون شریک عاشقانه است. برخی از نکات ذکر شده در این مقاله ممکن است برای همه کسانی که سبک زندگی مجردی را انتخاب می کنند صدق نکند. شایان ذکر است که قبل از اینکه کسی این را بخواند و فکر کند که موقعیت خاص و افکار خود را در مورد این موضوع از دست داده است، به آن اشاره کنید.

8 مزیت مجرد بودن با انتخاب

وقتی مجرد هستید، هیچکس نمی تواند به شما بگوید چه کاری می توانید انجام دهید و چه کاری نمی توانید انجام دهید. شما رئیس خود هستید و تصمیم می گیرید که چگونه می خواهید زندگی کنید. شما خودتان تصمیم می گیرید و می توانید زمان خود را آن طور که دوست دارید سپری کنید.

در اینجا مزایای بیشتری از مجرد بودن برای مدت طولانی وجود دارد:

1. آزادی بیشتری دارید.

آزادی یعنی هر وقت خواستید هر کاری میخواهید انجام بدهید

تا زمانی که به کسی صدمه نزنید یا قانون را زیر پا نگذارید، هیچکس نمی تواند به شما بگوید که چه کاری می توانید انجام دهید و چه کاری نمی توانید انجام دهید. شما می توانید به تنهایی تصمیم بگیرید و وقت خود را آنطور که دوست دارید صرف کنید.

اگر در یک رابطه بودید، شریک زندگی شما در مورد کارهایی که در زندگی خود انجام می دهید نظر می دهد. شما باید مصالحه کنید و نیازها و خواسته‌های آن‌ها را در نظر بگیرید، نه فقط خودتان. برای بعضی چیزها حتی باید از آنها اجازه یا حداقل نظر آنها را بخواهید.

حتی اگر همسرتان نباید شما را کنترل کند، اما آزادی شما را در مقایسه با مجرد بودن محدود می کند.

از آزادی ناشی از نداشتن شریک زندگی لذت ببرید. در حالی که شما می توانید در یک رابطه نیز آزادی داشته باشید، اما قطعاً سطح آزادی شما در حال حاضر که مجرد هستید، نیست.

2. زمان بیشتری برای دوستان خود دارید.

حقیقت این است که اساساً همه وقتی وارد یک رابطه می شوند از دوستان خود غافل می شوند. علاوه بر این، شریک زندگی شما ممکن است انتخاب دوستان شما را تایید نکند و به سختی با آنها کنار بیاید. آنها ممکن است سعی کنند زمانی را که با آنها می گذرانید محدود کنند.

حتی اگر آنها این کارها را انجام ندهند، شما زمان کمتری برای دوستان خود خواهید داشت زیرا به زمان بیشتری برای شریک زندگی خود نیاز خواهید داشت. به جای بیرون رفتن در جمعه شب با دوستانتان، تلویزیون را در رختخواب با همسرتان تماشا می کنید.

وقتی وارد یک رابطه می شوید، احتمالاً وقتی مرحله ماه عسل سپری می شود، دلتان برای بیرون رفتن با دوستانتان تنگ خواهد شد.

حتی ممکن است دوستانی را از دست بدهید. گذراندن وقت با شریک زندگی تان شما را مجبور به فداکاری می کند. اغلب، مردم زمانی را که با دوستان خود سپری می‌کردند قربانی می‌کنند و این باعث تضعیف این دوستی‌ها می‌شود - در نهایت تا جایی که بازگشتی ندارد.

3. زمان بیشتری برای خود دارید.

مراقبت از خود، کار، دوستان، اشتیاق، رویاها و اهداف تنها به زمان زیادی نیاز دارد.

وقتی در یک رابطه هستید، احتمالاً برای همه این چیزها وقت نخواهید داشت. علاوه بر این، به جای اینکه شما را به جلو هل دهد، ممکن است شریکتان شما را عقب نگه دارد. آنها ممکن است علایق شما یا نیاز شما به زمان تنهایی را درک نکنند.

وقتی به انتخاب خود مجرد هستید، می توانید در حرفه خود پیشرفت کنید و خود را ارتقا دهید. می توانید مراقبت از خود را تمرین کنید، زمان کافی را به سرگرمی های خود اختصاص دهید و رویاهای خود را دنبال کنید. یکی از بزرگترین مزایای مجرد بودن زمان آزاد است که می توانید هر طور که می خواهید سپری کنید.

هر چند این فقط مربوط به زمان نیست. وقتی مجبور نیستید روی شریک زندگی خود تمرکز کنید، می توانید کاملاً روی خود و دستیابی به اهداف خود متمرکز شوید. شما می توانید زمان زیادی را به راه اندازی یک کسب و کار اختصاص دهید یا نوع فردی را که می خواهید باشید، مشخص کنید. حتی اگر شریک زندگی شما حمایت کننده باشد، انجام این کار بسیار سخت تر است زیرا زمانی باید به او و نیازهایش فکر کنید.

4. شما نگرانی های ناشی از بودن در یک رابطه را ندارید.

افراد مجرد اغلب فراموش می کنند که قرار گرفتن در یک رابطه عاشقانه چقدر استرس ایجاد می کند.

اگر شریکی داشتید، باید نگران باشید که او چه فکری می کند/احساس می کند و چه اتفاقی قرار است در رابطه شما بیفتد. شما بدون شک مشکلاتی در رابطه خواهید داشت (همه زوج ها دارند!)، و باید به مشکلات شریک زندگی خود نیز فکر کنید.

در حال حاضر، فقط باید به مسائل خود فکر کنید. اگر در یک رابطه بودید، دعوا و درام های غیر ضروری رخ می داد. شریک زندگی تان ممکن است به شما خیانت کند، به شما صدمه بزند یا زمانی از شما جدا شود. این چیزها استرس زیادی را به همراه دارند که در مجرد بودن مجبور نیستید با آن کنار بیایید.

ممکن است فکر کنید که بودن در یک رابطه ارزش این مشکل را دارد، اما ممکن است فراموش کرده باشید که واقعاً چه نوع مشکلی است. روابط هرگز همگی روان نیستند، حتی روابط سالم. مطمئناً مشکلاتی وجود دارد که وقتی مجرد هستید لازم نیست نگران آنها باشید.

روابط ممکن است خسته کننده باشد و افراد مجرد اغلب آن را فراموش می کنند. واقعیت داشتن شریک زندگی را به خود یادآوری کنید.

5. می توانید بیشتر ماجراجو و خودجوش باشید.

اگر مجرد باشید، احتمال بیشتری دارد که زندگی شما پرماجرا و خودجوش باشد. شما برای امتحان چیزهای جدید و اضافه کردن تازگی به زندگی خود بازتر هستید. همچنین می توانید انعطاف پذیرتر باشید که به شما امکان می دهد زندگی خود را به یک سفر هیجان انگیز تبدیل کنید.

وقتی با یک شریک هستید، اینطور نیست. آنها ممکن است برای هر کاری که شما دوست دارید انجام دهید و امتحان کنید آماده نباشند. علاوه بر این، زمان و آزادی کمتری برای ماجراجویی خواهید داشت.

پس از این فوایدی که مجرد بودن به همراه دارد لذت ببرید. سفر کنید، با افراد جدید ملاقات کنید و برای هر کاری آماده باشید زیرا می توانید. هیچ کس شما را از انجام هر کاری که به نظرتان سرگرم کننده است باز نمی دارد.

مطمئناً، سعی کنید به خود یا شخص دیگری صدمه نزنید، اما هیچ محدودیتی برای کاری که می توانید با این همه وقت آزاد انجام دهید وجود ندارد.

فقط فکر کنید: لازم نیست قبل از اینکه تصمیم بگیرید وسایلتان را جمع کنید و وقتی یک روز بی حوصله از خواب بیدار شدید به یک سفر کوتاه بروید، با کسی تماس بگیرید.

6. می توانید در پول خود صرفه جویی کنید.

بودن در یک رابطه می تواند بیشتر برای شما هزینه داشته باشد. می تواند به معنای واقعی کلمه پول بیشتری هزینه شود.

شما می خواهید به قرار ملاقات بروید، برای آنها هدیه بخرید، و آنها را با چیزهایی که پول زیادی دارد غافلگیر کنید.

همچنین ممکن است زندگی مشترک گرانتر از جدایی باشد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که در حال حاضر در یک خانه یا آپارتمان با چندین نفر دیگر به مشترک هستید یا حتی با والدین خود در خانه زندگی کنید. وقتی فقط شما دو نفر هستید، هزینه هر نفر در مقایسه با زمانی که سه یا چند نفر با هم زندگی می کنند، افزایش می یابد.

7. شما در یک رابطه ناخوشایند گیر نکرده اید.

وقتی به انتخاب خود مجرد هستید، بر روی یافتن فرد مناسب برای خود تمرکز می کنید - اگر حتی می خواهید در جایی آرام بگیرید که ممکن است نتوانید.

اما روابط همیشه درست نمی شوند. در نهایت، این رابطه ممکن است به جای خوشحالی، شما را بدبخت کند. به این دلیل نمی توانید با شریک زندگی خود بمانید، اما جدایی از او نیز آسان نیست. بنابراین، در نهایت وارد رابطه ای می شوید که دیگر شما را خوشحال نمی کند.

فراموش نکنیم که بسیاری از روابط در نهایت به پایان می رسند، حتی آنهایی که با خوشحالی شروع می شوند و فقط درد جدایی را به خاطر می سپارد. چه آنها از شما جدا شوند و چه شما هستید که کارها را تمام می کنید، سخت است.

علاوه بر این، جدایی از روی هوا اتفاق نمی افتد. قبل از اینکه به این موضوع برسد، برای مدتی از شریک زندگی خود ناراضی خواهید بود. حتی ممکن است بخواهید در یک رابطه ناخوشایند بمانید زیرا بیش از حد به آنها وابستگی دارید که به همه چیز پایان نمی دهید.

تنها بودن به مراتب بهتر از کسی است که شما را خوشحال نمی کند.

8. شما مستقل تر هستید.

افراد مجرد باید یاد بگیرند که مستقل و خودکفا باشند. بنابراین، حتی اگر این به طور طبیعی برای شما اتفاق نیفتد، مجبور خواهید شد با یادگیری مستقل‌تر بودن، سازگار شوید.

وقتی هیچ کس دیگری نیست که بتواند مشکلات شما را حل کند، باید خودتان با آنها کنار بیایید. این ممکن است بیشتر شبیه یک چالش به نظر برسد، اما در واقع چیز خوبی است. یادگیری مستقل تر بودن در دراز مدت نتیجه می دهد.

علاوه بر این، اگر برای خوشبختی خود به شریک زندگی خود وابسته نباشید، روزی به احتمال زیاد یک رابطه سالم ایجاد خواهید کرد.

خودتان مواظب خودت باشید. شما واقعا بالغ خواهید شد. علاوه بر این، شما اغلب به خودتان افتخار خواهید کرد که همه چیز را به تنهایی مدیریت می کنید. شما باید خوشبختی خود را به تنهایی پیدا کنید و ارباب سرنوشت خود باشید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید