امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278519
۱۴۹۸
۱
۰
نسخه چاپی

مختصری از تاریخ نفقه در حقوق آمریکا

تاریخ نفقه در ایالات متحده با قانون حمورابی آغاز می شود.این قانون بابلی باستانی قوانین مربوط به ازدواج و انحلال آن را تعیین کرده است

تاریخ نفقه در تاریخ حقوقی آمریکا

تاریخ نفقه در تاریخ آمریکا

تاریخ نفقه در ایالات متحده با قانون حمورابی آغاز می شود.این قانون بابلی باستانی قوانین مربوط به ازدواج و انحلال آن را تعیین کرده است.

این قانون حکم داد که اگر زوجی طلاق بگیرند، شوهر باید مهریه خود را پس دهد، حضانت فرزندان را به همسر سابقش بدهد و به او کمک هزینه ای بدهید که برای او و فرزندانش استفاده شود.

برای زوج های بدون فرزند شوهر هنوز باید مهریه را پس دهد و معادل قیمت عروس به او بپردازد. قیمت عروس مبلغ پول یا اموالی بود که به والدین زن پرداخت می شد تا به او اجازه ازدواج بدهند.

با گذشت زمان، ایده های طلاق و نفقه تکامل یافت. در دوران دادگاه های وابسته به کلیسا در کلیسای انگلستان، طلاق برای زوجین امکان پذیر نبود. در عوض آنها می توانستند از نظر قانونی جدا شوند.

حتی با وجود اینکه زوج ها باز هم از نظر فنی ازدواج کرده بودند، شوهرانی که به طور قانونی از همسران خود جدا شده بودند ملزم به پرداخت نفقه به همسر خود بودند.

با ورود استعمارگران انگلیسی به آمریکا، آن ها مفهوم نفقه خود را در آنجا مطرح کردند.

پس از جنگ انقلاب، ایالات متحده از قوانین انگلیس به عنوان چارچوبی در ایجاد قوانین طلاق خود استفاده کرد. برای مدت طولانی در طول تاریخ ایالات متحده، طلاق کاملاً مبتنی بر خطا بود. برای اینکه ازدواج به پایان برسد باید تقصیر کسی باشد و مدارک لازم ارائه شود.

  • آیا همسر خیانت کرده است؟
  • آیا همسر متجاوز بود؟
  • آیا یکی از همسران برای مدت معینی دیگری را ترک کرده است؟
  • آیا همسری به زندان فرستاده شد؟

اگر دادگاه تشخیص دهد که ازدواج به دلیل کاری که شوهر انجام داده است به پایان می رسد، اغلب او را ملزم به پرداخت نفقه همسر سابق خود می کردند. در آن زمان، زنان حقوق یا راه های زیادی برای تأمین مخارج خود بدون همسر نداشتند، بنابراین نفقه راهی برای کمک بود.

طلاق بدون تقصیر تا به امروز در آمریکا

در اواخر قرن بیستم تغییرات زیادی در قانون طلاق و حقوق زنان به وجود آمد.

زنان وارد محل کار می شدنکار می کردند و برای خود کسب درآمد داشتند. در سال 1970 کالیفرنیا طلاق "بدون تقصیر" را مطرح کرد و این امر باعث می شود که همسران ناسازگار به طور قانونی از یکدیگر جدا شوند. ایالت ها در این دوران همچنین هنگام اعطای نفقه به همسران سابق، جنسیت را نادیده گرفتند لذا شوهران سابق نیز امکان دریافت نفقه را داشتند.

امروزه زنان در ازدواج خود نان آور خانواده ها هستند.

و در دوران طلاق، بیشتر آنها خود را برای تقویت ازدواج یا حتی حمایت از بچه ها در قلاب می بینند. این سیر تکاملی زمین بازی را برای هر دو جنس یکنواخت کرده است.

  • منبع
  • حقو.ق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید