امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287577
۲۲۷
۱
۰
نسخه چاپی

11 روشی که مردان می توانند متحدان بهتری برای برابری جنسیتی باشند

7 روشی که مردان می توانند متحدان بهتری برای برابری جنسیتی باشند

روش های که مردان می توانند به برابری جنسیتی کمک کنند

برابری جنسیتی و حقوق زنان فقط مسائل زنان نیست، مسائل حقوق بشری است. زنان هر روز در همه جا برای حقوق خود مبارزه می کنند. اما برای دستیابی به جهانی برابر برای همه، مردان نیز باید پویایی قدرت در اعمال و گفتار خود را افزایش دهند و مسئولیت تغییر را بر عهده بگیرند.

دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان و دختران با چالش کشیدن باورها، عملکردها، نهادها و ساختارهای مردسالارانه میسر است که نابرابری بین زن و مرد را به دنبال می کنند.

حصول اطمینان از اینکه مردان و زنان مسئولیت ها و فرصت های یکسانی را در پیش رو دارند، مستلزم تغییر واقعی و پایدار در سطح سیاست، نهادها، نگرش ها و رفتار افراد است. در اینجا 11 راه وجود دارد که مردان می توانند در ایجاد دنیایی عادلانه تر برای همه بویژه زنان متحدان بهتری شوند.

1. فعالانه به دیدگاه های زنان گوش دهید.

زنان متخصص تجربیات زندگی خود هستند، بنابراین به دنبال فرصت‌هایی برای شنیدن داستان‌های زنان و جدی گرفتن نگرانی‌های آن‌ها بدون ایجاد وقفه یا تلاش برای کم‌اهمیت جلوه دادن حوادث جنسیتی باشید. صدای زنان را تقویت کنید، تجربیات آنها را تصدیق کنید و نقش آموزش مردان دیگر را به عهده بگیرید به گونه ای که اعتماد و احترام را  آنها را نسبت به زنان برانگیزد. اینها تعهدات اساسی است که مردان می توانند انجام دهند.

2. به قدرت و امتیاز خود به عنوان یک مرد فکر کنید.

متحد مؤثر بودن با خودآگاهی شروع می شود: جنسیت شما چگونه بر فرصت هایی که در زندگی داشته اید تأثیر گذاشته است؟ فقط به این دلیل که مرد هستید قادر به انجام چه کاری هستید؟ فراتر از جنسیت، گوش دادن به افراد با پیشینه‌های متفاوت از خودتان - از نظر نژاد، گرایش جنسی، مذهب یا توانایی - برای درک اینکه چگونه هویت‌های متقاطع ما بر تجربیات زندگی‌مان تأثیر می‌گذارند، بسیار مهم است.

3. به ایده های همکاران زن خود منصفانه اعتبار بدهید.

زنان هنوز در بسیاری از محیط‌های کاری کمتر حضور دارند و حقوق کمتری نسبت به همکاران مرد خود دریافت می‌کنند، تا حدی به این دلیل که مشارکت‌ها و ایده‌های آنها اغلب نادیده گرفته می‌شود. تأکید بر ایده‌های خوب همکاران زن، ذکر آنها در مقابل مقامات بالاتر، و اصلاح همکارانی که اعتبار نادرست یا ناکافی به زنان می دهند، رفتار خاصی با زنان نیست، بلکه رفتار منصفانه با آنهاست.

4. از سیاست های برابری جنسیتی در محیط کار حمایت کنید.

از سیاست‌هایی صحبت کنید که تعصبات را از بین می‌برد و برابری زنان و مردان را ارتقا می‌دهد، از جمله شفافیت در پرداخت‌ها، مرخصی والدین، و ساختارهای گزارش محرمانه برای آزار جنسی.

5. تبعیض جنسیتی را به چالش بکشید و زمانی که صحبت های جنسیتی می شنوید درباره آن حرف بزنید.

وقتی می‌بینید زنی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد یا رفتار ناعادلانه‌ای با او می‌شود یا وقتی اطرافیانتان در حال شوخی‌های تحقیرآمیز جنسیتی هستند، ورود کنید و آن رفتار را به چالش بکشید، مردانی که چنین رفتار می کنند، این پیام قدرتمند را می‌فرستند که زبان و اعمال جنسیتی دیگر قابل تحمل نخواهد بود.

6. در خانه قدم بردارید - تمام سهم خود را از کارهای خانه و مراقبت از کودکان به عهده بگیرید.

پیشرفت زنان در محل کار به دلیل مسئولیت‌های نامتناسبی که در خانه به عهده می‌گیرند، با مانع روبرو می‌شود: کار خانه، مراقبت از کودکان و همه کارهای نامرئی در پشت صحنه که همه چیز را به خوبی پیش می برد. در حالی که بسیاری از مردان می گویند که به طور مساوی در مراقبت از کودکان و کارهای خانه مشارکت دارند، شریک زندگی آنها به طور کلی مخالف است. سعس کنسد با انجام واقعی کار در خانه، باعث ایجاد تعادل در کار و زندگی شریک زندگی تان شوید.

7. از رهبران زن متنوعی که به آنها اعتقاد دارید حمایت کنید.

اکثریت مردان مورد مطالعه فکر می کنند باید زنان بیشتری در مناصب قدرت سیاسی حضور داشته باشند، با این حال زنان تنها اقلیتی از این مناصب را در ایالات متحده و در اکثر کشورهای جهان در اختیار دارند. مردان چگونه می توانند به این تغییر کمک کنند؟ از نامزدهای زن متنوعی که با ارزش‌های شما در انتخابات محلی و ملی همسو هستند، حمایت کنید، داوطلب شوید و به آنها رأی دهید. پس از پرسیدن از بهترین روش برای حمایت از تلاش‌های آنها، نفوذ و منابع خود را با گروه‌های زنان به اشتراک بگذارید.

8. با زنان و دخترانی که دوستان، اعضای خانواده و عزیزان شما هستند ارتباط برقرار کنید.

به صحبت های زنانی که در اطراف شما به روش های مختلف برای حقوق خود می جنگند گوش کنید. از آنها بپرسید که چگونه می توانید حمایت خود را ارائه دهید و به دنبال راه هایی برای همبستگی باشید.

9. پیوستن به جنبش حقوق زنان را از خودتان شروع کنید.

رفتار خود را زیر سوال ببرید، به کلیشه های جنسیتی که ممکن است به کار می برید پی ببرید و در مورد راه های دستیابی به برابری بیشتر بیاموزید.

10. از به اشتراک گذاری محتوایی که خشونت علیه زنان را عادی می کند خودداری کنید.

صرف نظر از نیت خیرتان، محتوای آزاردهنده‌ای را که خشونت را عادی می‌کند و خشونت روانی، فیزیکی یا سایر اشکال خشونت علیه زنان را به تصویر می‌کشد، به اشتراک نگذارید.

11. از تشکل های زنان حمایت کنید

از انجمن‌ها، سازمان‌ها و پلتفرم‌های زنان که برای حقوق زنان در جامعه شما مبارزه می‌کنند، حمایت کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید