امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279333
۳۷۳
۱
۰
نسخه چاپی

مشاور املاک برای خرید ملک در ترکیه

در چند سال گذشته شاهد هجوم گسترده سرمایه گذاران خارجی برای خرید ملک در ترکیه بوده ایم. توسعه پروژه‌های مسکونی و تجاری جاری و سرمایه گذاری های بزرگ دولتی به ارزش میلیاردها دلار بازار املاک و مستغلات ترکیه را به طرز چشمگیری متحول کرده است.

در پی افزایش شهر نشینی، این کشور قوانین و پروتکل های خود را در جهت تلاش برای گسترش مرزهای مالی و اقتصادی خود تغییر داده است. این شرایط نه تنها فرصت های سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را ایجاد کرده بلکه واکنش های مثبتی را از سوی سرمایه گذاران در سراسر جهان با خود به همراه داشته است.

به همان اندازه که خرید خانه زیبا به نظر می رسد، پروسه قانونی خرید ملک برای خریداران داخلی یا خارجی کار سختی است. با توجه به عدم آشنایی شهروندان ایرانی به زبان ترکی و قوانین کشور ترکیه، وجود یک مشاور مجرب و آگاه به قوانین در این زمینه بسیار موثر است. گونش اینوست علاوه بر انجام اقدامات لازم در خصوص خرید ملک نظیر بررسی‌ مجوزها و سند ملک، بازدید از ملک مورد نظر و سایر امور مربوطه، فرایند دریافت اقامت و شهروندی شما را نیز برعهده خواهد گرفت.

مشاور املاک برای خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

شهروندان خارجی که در ترکیه صاحب املاک و مستغلاتی به ارزش 250000 دلار آمریکا هستند، می‌توانند برای گرفتن حق شهروندی همراه با خانواده که شامل همسر و فرزندان زیر هجده سال می شود اقدام کنند.

شرایط لازم برای دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک عبارتند از:

  • ارزش ملک بیش تر از 250 هزار دلار آمریکا باشد.
  • ملک از یک شهروند ترکیه یا یک شخص حقوقی ترکیه مانند شرکت های ساختمانی ترکیه خریداری شده باشد.
  • نگهداری ملک به مدت سه سال با تعهد عدم فروش آن قبل از انقضای این مدت

معمولا وقتی شخصی در حال خرید ملکی در کشور خودش است نیازی به استخدام مشاور حقوقی برای انجام کلیه تشریفات قانونی و کارهای اداری ندارد. با این حال وقتی او می خواهد در یک کشور خارجی ملک بخرد، وضعیت فرق می کند. شخص متقاضی ممکن است با ترس از دولت با موانعی روبرو شود، چون سیاست های دولت و سیستم های مالیاتی در کشورهای مختلف یکسان نیست. استخدام مشاور می تواند در زمان تا حد زیادی صرفه جویی کند و فرایند خرید ملک شما را بدون دردسر و راحت کند. بنابراین انتصاب یک مشاور حقوقی برای انجام مراحل قانونی لازم، معمولا مزایای بیشتری خواهد داشت.

مشاور املاک برای خرید ملک در ترکیه

بهترین موقعیت های سرمایه گذاری در بازار ترکیه

استانبول همیشه شهری پیشرو در ترکیه بوده و خواهد بود. بخش املاک و مستغلات محلی آن به عنوان قطب تجارت، گردشگری، آموزش و اقتصاد، در فروش هم به خارجی ها و هم به ترک ها پیشرو است. این شهر خود را از طریق پروژه های بزرگ و نوسازی بازار مسکن  زنده نگه داشته است. از این رو، بسیاری از شهروندان خارجی برای خرید ملک در استانبول، در مناطقی مانند باغجیلار، کوچک چکمجه و اسنیورت اقدام می‌کنند.

پایتخت ترکیه، آنکارا هم سالانه سرمایه گذاران زیادی را جذب می‌کند، چون مرکز صنعتی و اقتصادی دولت ترکیه است. املاک و مستغلات در آنکارا توسعه قابل توجهی دارد و بعد از استانبول و آنتالیا رتبه سوم را به عنوان پرفروش ترین بازار املاک درترکیه به خود اختصاص داده است.

آنکارا سومین شهربزرگ ترکیه، شهری زیبا با آینده ای خوب برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است که بازرگانان را به خود جذب می کند. این شهر بعد از استانبول دومین مرکز بزرگ تجاری ترکیه است. در سال‌های اخیر افزایش قیمت خرید ملک در آنکارا دو برابر شده است، چرا که تقاضا برای خرید ملک در آن به دلیل افزایش حجم سرمایه گذاری، افزایش یافته است.

مشاور املاک برای خرید ملک در ترکیه

آیا برای خرید خانه در ترکیه باید از یک مشاور کمک بگیریم؟

هرچند شخص متقاضی به هنگام خرید ملک، موارد لازم را در نظر می‌گیرد؛ به هنگام خرید ملک در ترکیه رویه‌هایی وجود دارد که باید آنها را در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال برای خرید خانه‌های در حال ساخت که تقریبا شش تا بیست وچهار ماه طول می‌کشد تا تکمیل شوند، شرایط گاهی اوقات می‌تواند تغییر کند. از طرفی دیگر، مشاور شما بهترین موقعیت‌ها را برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و بلند مدت به شما پیشنهاد می‌کند. به عنوان مثال ایشان با تجربه‌ای که دارد و همچنین ارزیابی شرایط، به شما می‌گوید که در حال حاضر خرید ملک در ازمیر در مقایسه با دیگر شهرها مناسب‌تر است. با صرف مبلغ کمی بیشتر برای مشاور املاک ایرانی می‌توانید از سرمایه‌ خود محافظت کنید.

مقررات و قوانین ترکیه به گونه ای تنظیم شده است که امکان تبادل پول و اسناد را برای خریداران و فروشندگان ملک آسان می‌کند. اما در چند سال گذشته قوانین املاک و مستغلات به طور قابل توجهی برای ایمن کردن اتباع خارجی در برابر جعل، سخت تر شده است. از آنجایی که رعایت قوانین در ترکیه لازم است، حتی خریداران اهل ترکیه هم در حال استخدام مشاوران حقوقی برای محافظت از املاک و مستغلات خود هستند.

مزایای کمک گرفتن از مشاوران حقوقی املاک در ترکیه چیست؟

خرید خانه در ترکیه یک سرمایه گذاری قابل توجه است، بنابراین چرا با تلاش برای کاهش دادن و صرفه جویی در بخش کوچکی از پول آن را در معرض خطر قرار دهیم؟ میانگین نرخ بهره مندی از خدمات مشاوران املاک ایرانی در ترکیه ممکن است هزینه‌ای را به شما تحمیل کند، اما به طور کلی به میزان زیادی در زمان و پول شما صرفه‌جویی می‌کند. بهتر است به هنگام انجام معاملات از خدمات مشاوران و متخصصان باتجربه در حوزه املاک و مستغلات بهره‌مند شوید.

تجربه در بازار املاک ترکیه نشان می‌دهد، افرادی که قربانی معاملات یا کلاهبرداری های وحشتناک شده‌‍‌‌اند از دریافت مشاوره از کارشناسان با تجربه برای انجام معاملات خود غفلت کرده اند. حمایت‌های ارائه شده توسط مشاوران املاک مجرب، به شما این اطمینان را می‌دهد که سرمایه گذاری شما در املاک و مستغلات با مشکل مواجه نمی‌شود. همچنین این امکان وجود دارد که مشاوران چند زبانه را که به زبان انگلیسی و فارسی مسلط هستند، انتخاب کنید.

مشاوران املاک ایرانی در ترکیه چگونه می توانند به خریداران ملک کمک کنند؟

هنگام خرید خانه در ترکیه، برخی از خریداران ترجیح می‌دهند برای انجام بررسی های قانونی لازم و تکمیل درخواست سند مالکیت از کارشناسان کمک بگیرند. این درحالیست که برخی دیگر با وکالت کامل به آنها اجازه می‌دهند تا بتوانند اسناد و مدارک را از طرف خریدار بررسی کنند. درخواست کمک از مشاوران مجرب در ترکیه اغلب برای سرمایه گذاران خارجی که نمی‌توانند برای انجام بررسی‌های لازم به این کشور سفر کنند، بسیار مفید خواهد بود.

نقش مشاوران املاک در ترکیه:

  • کارشناسان حقوقی اسناد مالکیت را از نظر بدهی و اینکه آیا ملک دارای اسناد مهم هست یا خیر، بررسی می کنند. این بررسی شامل مجوزهای پروانه ساختمان یا گواهی‌های سکونت می شود.
  • آنها قراردادها را تنظیم می‌کنند، پیش نویس می‌کنند و امضای آنها را کامل می‌کنند که حاوی مشخصات خریداران و فروشندگان ملک است.
  • بعد از اعطای وکالت، ایشان از طرف شما فرایند خرید ملک را در ادارات مربوطه انجام می دهند.
  • آنها تمام مجوزهای لازم را که (درصورت وجود) برای خارجی ها هنگام خرید املاک در ترکیه لازم است دریافت می‌کنند.

مشاور شما با توجه به سابقه ای که در امر خرید مسکن در ترکیه دارد می تواند متناسب با بودجه و شرایط شما بهترین گزینه را به شما پیشنهاد کند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید