امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287869
۴۳۱
۱
۰
نسخه چاپی

مشاوره با وکیل به صورت آنلاین

مشاوره با وکیل به صورت آنلاین

مشاوره با وکیل به صورت آنلاین

استفاده از مشاوره افراد متخصص در تمامی ابعاد زندگی فرد از جمله مسائل مهم و یاری کننده شناخته می‌شود؛ در جامعه امروزی به دلیل گسترش پیچیدگی مسائل مختلف از جمله مسائل حقوقی و کیفری، پیش از انجام اقدامات لازم بهتر است که از کمک و مشاوره فرد متخصص در این حوزه یعنی وکیل یا مشاور حقوقی بهره‌مند شویم.

دانش حقوق به دلیل اینکه گستره وسیعی دارد و اطلاعات بسیاری را در خود جای می‌دهد ممکن است باعث شکل گیری اشتباهات بسیاری توسط افراد غیر متخصص شود، بنابراین بهره‌مندی از کمک وکیل یا مشاور بسیار حائز اهمیت است.

گفتگو با وکیل می‌تواند موجب شود که از طرح شکایت و دعوای بی‌مبنا و نافرجام جلوگیری شده و سیر صحیح و قانونی یک دعوا با سرعت مناسب و همچنین روشن شدن ماهیت امر و پیدا کردن حکم منطبق انجام گیرد.

ارائه مشاوره حقوقی نیازمند آن است که فردی متخصص که تسلط بر مسائل علمی و اطلاعات حقوقی دارد دارای تجربه در حرفه وکالت نیز بوده و آنگاه اقدام به ارائه مشاوره حقوقی نماید.

در بسیاری از موارد افراد ممکن است اقدام به دریافت مشاوره حقوقی از افراد غیر وکیل دادگستری نمایند فارغ از اینکه ارائه مشاوره حقوقی توسط افرادی غیر از وکیل دادگستری غیرقانونی می‌باشد.

به جهت اهمیت بالای مسائل حقوقی ممکن است این اقدام افراد منجر به نتایج غیر قابل جبران شود بنابراین لازم است افراد پیش از انتخاب فرد مورد نظر برای دریافت مشاوره از سابقه و مجوزهای او اطمینان حاصل کنند.

مشاوره حقوقی و کیفری

کسب اطلاعات لازم در زمینه حقوقی می‌تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد؛ اما بهره‌مندی از کمک مشاور حقوقی در این خصوص یکی از روش‌های مطمئن است، چرا که با کمک فرد متخصص وکیل یا مشاور حقوقی افراد می‌توانند مسئله مورد نظر خود را به راحتی حل نموده و از پیچیدگی‌های بیشتر جلوگیری نمایند.

امکان ارائه مشاوره حقوقی اصولا برای وکلای دادگستری و افرادی وجود دارد که قانونا مجوز فعالیت در خصوص ارائه مشاوره حقوقی را داشته باشند.

مشاوره حقوقی در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات مختلف حقوقی و کیفری انجام می‌شود.

به طور مثال فردی می‌خواهد از همسایه خود در خصوص مشاعات شکایت نماید و یا اینکه علیه دیگر وراث شکایت کرده تا سهم الارث خود را دریافت نماید؛ بنابراین برای کسی که با روش‌های قانونی و مراحل مختلف قضایی آشنایی ندارد کمک گرفتن از متخصص حقوقی و خدمات مشاوره حقوقی امری ضروری است.

ضرورت بهره‌مندی از کمک مشاور و وکیل حقوقی

بهره‌مندی از کمک وکیل آنلاین و تلفنی می‌تواند به افراد کمک کند که با کسب اطلاعات لازم از پرونده خود شخصا انجام اقدامات بعدی را به عهده بگیرند و یا اینکه اقدام به انعقاد قرارداد وکالت نمایند.

برخورداری و بهره‌مندی از کمک مشاور حقوقی به جهت اینکه هزینه‌هایی مقرون به صرفه‌تر و مناسب‌تر دارد می‌تواند برای هر موکلی مفید باشد.

در واقع در بهره‌مندی از مشاوره حقوقی مزایا و معایب متفاوتی وجود دارد؛ مهم‌ترین مزیتی که به آن اشاره کردیم صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌باشد.

البته به عنوان یکی از معایب آن می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که در بهره‌مندی از مشاوره حقوقی دسترسی به اطلاعات حقوقی وجود دارد اما در طی کردن مراحل مختلف دادرسی خود فرد به تنهایی باید اقدامات لازم را انجام دهد.

مشاوره حقوقی در چه زمینه‌هایی انجام می‌شود؟

برای موضوعات مختلف حقوقی و ارائه مشاوره حقوقی در این خصوص محدودیتی وجود ندارد و در رابطه با مسائل مختلف امکان ارائه مشاوره وجود دارد.

از این جمله موضوعات می‌توان به موضوعات ذیل اشاره کرد:

  • مشاوره حقوقی شرکت‌ها
  • مشاوره حقوقی خانواده
  • مشاوره حقوقی مالیات
  • مشاوره حقوقی اداره کار
  • مشاوره حقوقی انحصار وراثت
  • مشاوره دعاوی کیفری
  • مشاوره جرایم اینترنتی
  • مشاوره حقوقی ثبت اسناد
  • مشاوره حقوقی ملکی

موضوعاتی که به آن‌ها اشاره کردیم جز کوچکی از موضوعاتی هستند که در خصوص آن‌ها امکان ارائه مشاوره حقوقی وجود دارد در واقع در خصوص هر نوع دعوای یا کیفری امکان بهره‌مندی از دانش حقوقی افراد متخصص وجود دارد.

بررسی موضوعات وکیل تلفنی

دعاوی حقوقی

در بررسی دعاوی حقوقی به طور کلی هر موضوعی که شامل حقوق خصوصی افراد با شخص دیگری ارتباط داشته باشد در این گروه قرار می‌گیرد؛ این دسته از دعاوی موضوعات زیادی از جمله دعاوی مالی، تجاری، خانوادگی و غیره را در بر می‌گیرد.

هرگونه دعوایی که ارتباط با دولت نداشته و همچنین در حوزه دعاوی کیفری قرار نگرفته باشد دعوای حقوقی شناخته می‌شود.

دعاوی حقوقی ممکن است مالی یا غیر مالی باشند.

حقوقی اصولا با تقدیم دادخواست به دادگاه حقوقی و تشریفات آیین دادرسی مدنی طرح می‌شوند.

دعاوی کیفری

در خصوص اتهام و انجام جرائم مختلفی که در قانون مجازات ذکر شده است و در قانون برای آن‌ها مجازاتی تعیین شده است دعاوی کیفری مطرح می‌شود؛ جرائم به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند؛ از جمله جرایم علیه اشخاص مانند قتل، ضرب و جرح و توهین و غیره و جرائم علیه امنیت مانند محاربه و قیام مسلحانه و غیره.

دعاوی کیفری اصولا در دادسرا یا دادگاه‌های کیفری مطرح می‌شوند و رعایت تشریفات آیین دادرسی کیفری در خصوص آن‌ها الزامی است.

دعاوی خانوادگی

دعاوی مختلف خانوادگی از جمله دعاوی مربوط به ازدواج و طلاق مهریه و نکاح و غیره اصولا در دادگاه‌های خانواده یا دادگاه‌های صلح مطرح می‌شوند.

اقدامات لازم در خصوص طرح دعاوی خانوادگی با مشورت مشاور و وکیل می‌تواند با سرعت بیشتری انجام گرفته و مانع ایجاد گره‌ها و پیچیدگی‌های دیگر شود.

بهره‌مندی از کمک وکیل تلفنی در خصوص دعاوی خانوادگی بیش از سایر دعاوی حائز اهمیت است چرا که دعاوی خانوادگی تنها دعاوی حقوقی نیستند و مسائل روانشناسی فرهنگی و غیره نیز بر آن‌ها اثرگذار است.

مشاوره حقوقی با وکیل تلفنی

برخورداری از مشاوره حقوقی امکان استفاده از اطلاعات عمومی و تخصص افراد ماهر و آموزش دیده و خبره می‌باشد که می‌توانند نسبت به شرایط و موقعیت افراد با حفظ تمرکز خود اطلاعات حقوقی درست ارائه دهند.

استفاده از خدمات مشاوره حقوقی به افراد کمک می‌کند تا با اطمینان از محفوظ ماندن اطلاعات شخصی خود امکان بهره‌مندی از تخصص افراد را داشته باشند.

امروز به دلیل تخصصی شدن مسائل و علوم مختلف کمک گرفتن از متخصصان آن امر و بهره‌بندی از دانش حقوقی افراد تحصیل کرده در این حوزه از اقدامات حائز اهمیت است چرا که یک اشتباه کوچک که می‌تواند منجر به مسائل بزرگتر شود می‌تواند با استفاده از به مسائل حقوقی و قانون به راحتی حل شود.

کسانی که نسبت به ابعاد مختلف پرونده حقوقی خود علمی نداشته باشند و یا اینکه نسبت به قوانین و رویه‌های قضایی آگاهی و اطلاعات کافی نداشته باشند باید از کمک مشاور حقوقی استفاده نمایند.

همچنین طرح دادخواست، لایحه، شکواییه و اظهارنامه از امور مهمی است که برای تنظیم آن کمک گرفتن از یک فرد متخصص در رشته حقوق یعنی وکیل ضروری است.

مزایای مشاوره تلفنی

مشاوره تلفنی در مقایسه با مشاوره حقوقی حضوری هزینه کمتری دارد و معمولا برای افراد مختلف مقرون به صرفه است.

همچنین امکان دسترسی به وکیل تلفنی برای افراد مختلف در هر شهر و روستایی بسیار راحت است اما در قیاس با مراجعه حضوری به دفاتر وکالت و موسسات حقوقی ممکن است افراد وقت هزینه یا امکان دسترسی کمتری داشته باشند.

همچنین مشاوره حضوری تنها منحصر به ساعات خاصی از شبانه روز می‌باشد. در حالی که امروزه امکان استفاده از مشاوره حقوقی با وکیل تلفنی به صورت ۲۴ ساعته فراهم است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید