امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288434
۵۳۵
۳
۰
نسخه چاپی

مشاوره حقوقی با وکیل خانواده

مشاوره حقوقی با وکیل خانواده -  وکیل زینب طاهری

طلاق زمانی اتفاق می‌افتد که زوجین به‌ دلایل مختلفی نسبت به ادامه زندگی مشترک با یکدیگر تمایلی ندارند که برای این منظور مراحل قانونی خاصی مد نظر قرار می‌گیرد که چگونگی طی‌کردن این مراحل مهم و ضروری است.

ازآنجایی‌که طرح دعوی از سوی زوجه، گام‌های زیادی دارد و راهی دشوار را پیش روی او قرار می‌دهد، معمولا بهره‌مندی از مشاوره‌های حقوقی وکیل در این مسیر به انجام مراحل قانونی کمک می‌کند که در ادامه به بررسی برخی از اقدامات لازم برای جدایی زوجین می‌پردازیم.

چگونگی مطالبه مهریه از سوی زوجه

در واقع مهریه به‌ عنوان مالی است که در هنگام خواندن خطبه عقد، زوج متعهد می‌شود تا به زوجه بپردازد که می‌تواند به‌صورت سکه، طلا، پول نقد، جواهرات یا هر چیز دیگری باشد که هر 2 طرف توافق می‌کنند.

این اموال، حق قانونی زوجه به‌شمار می‌رود و در هر زمانی چه در هنگام ازدواج یا موقع جدایی از زوج، امکان دریافت آن وجود دارد که معمولا با عنوان مطالبه مهریه شناخته می‌شود.

اگر طرفین قصد جدایی داشته باشند، تفاوتی ندارد که دادخواست طلاق ازسوی زوج باشد یا زوجه، معمولا « مطالبه مهریه » یکی از مهم‌ترین فرآیندهایی است که باید با مشورت وکیل و در چهارچوب قوانین پیگیری و اجرا شود.

زمانیکه زن بخواهد از مراجع قانونی نسبت به دریافت مهریه خود اقدام کند، باید مدارک و قوانین مختلفی را در نظر داشته باشد که به‌ منظور آشنایی بیشتر با تمام مراحل و مقررات بهتر است از وکیل خانواده کمک بگیرد تا مشاوره‌های لازم را در اختیارتان قرار دهد.

مشاوره حقوقی با وکیل خانواده -  وکیل زینب طاهری

نحوه مطالبه نفقه از سوی زوجه

مطابق با قانون مدنی، از زمانیکه عقد نکاح بین زن و مرد جاری می‌شود، یکی از وظایفی که بر عهده زوج قرار دارد این است که تمامی نیازهای متعارف همسر خود را که شامل پوشاک، مسکن، غذا، وسایل خانه و بسیاری موارد دیگر است را فراهم کند.

گاهی امکان دارد که مرد از انجام وظیفه خود برای پرداخت مایحتاج زن خودداری کند که در چنین مواقعی زوجه ازنظر قانونی می‌تواند برای مطالبه نفقه خود به دادگاه مراجعه کرده و دادخواست ارائه دهد.

باید این را هم بدانید که پرداخت نفقه به زوجه با جاری‌ شدن صیغه طلاق دیگر الزامی نیست، مگر اینکه یکی از 2 حالت زیر در حین جدایی اتفاق بیفتد:

  • اگر زن باردار باشد پرداخت هزینه‌های مورد نیاز تا زمان وضع‌ حمل برعهده مرد خواهد بود و ازطرفی نیز نفقه فرزند را هم باید زوج بپردازد؛
  • درصورتیکه طلاق از نوع رجعی باشد، زن تا موعد عده در خانه همسرش سکونت دارد و باید تمام هزینه‌های مورد نیاز ازسوی مرد پرداخت شود.

برای پی‌بردن به قوانینی که دراین‌ رابطه وجود دارد دریافت مشاوره حقوقی از یک وکیل مجرب برای شما بسیار مناسب است تا در روند دریافت تمامی حق‌وحقوق خود دچار مشکلی نشوید.

شرایط طلاق توافقی به چه صورت است؟

یکی از راه‌هایی که برای جدایی زن و شوهر از یکدیگر وجود دارد طلاق توافقی است که در این حالت هر 2 طرف بر سر مسائل مالی همچون مهریه، نفقه و اموال مشترک توافق‌های لازم را انجام می‌دهند.

البته به‌طور معمول اگر زوجین دارای فرزند باشند تا قبل‌از مراجعه به دادگاه نیز دررابطه‌ با اینکه حضانت فرزندان بعداز جدایی با چه کسی خواهد بود به توافق می‌رسند سپس مراحل قانونی طی می‌شود.

باید به‌صورت دقیق مشخص شود که آیا زوجه قصد دارد حق‌وحقوق خود را ببخشد یا می‌خواهد همه یا بخشی از آن را دریافت کند به همین دلیل توجه به قوانین مربوط به این مسائل و استفاده از وکیل دادگستری امری ضروری است.

در مقایسه با حالتی که یکی از زوجین برای درخواست جدایی اقدام می‌کند، به‌طور معمول روند انجام مراحل قانونی طلاق توافقی خیلی سریع‌تر است و دادگاه بعد از رسیدگی کامل به دادخواست، گواهی عدم‌انصراف را صادر می‌کند.

اهمیت حضور وکیل خانواده در روند طلاق

با توجه به اینکه رسیدگی به پرونده جدایی معمولا کاری زمان‌بر برای افراد خواهد بود و ازطرفی شرط موفقیت در دادگاه نیز کسب اطلاعات کافی درخصوص قوانین است، حضور یک وکیل همیشه بهترین گزینه به‌نظر می‌رسد.

اگر تصمیم شما برای جدایی از همسرتان جدی باشد ازآنجایی‌که هیچ سررشته‌ای درباره مسائل قانونی ندارید بهتر است که این کار را به فردی متخصص واگذار کنید، در واقع مشاوره با وکیل می‌تواند به شما نشان دهد که چه کاری باید انجام دهید تا بتوان روند طلاق را به صورت قانونی سرعت بخشید.

یک وکیل دادگستری که دانش و تخصص کافی در زمینه قوانین مربوط به خانواده را در اختیار دارد، به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مدارک و مستنداتی را آماده کنید تا در نهایت دادگاه به نفع شما رای دهد.

مشاوره حقوقی با وکیل خانواده -  وکیل زینب طاهری

مشاوره حقوقی آنلاین از طریق سایت و تلفن با وکیل پایه یک دادگستری - زینب طاهری

برای آن دسته از افرادی که به‌ دنبال یافتن بهترین وکیل تهران در رابطه با امور خانواده از جمله: طلاق، مهریه و نفقه هستند، وکیل زینب طاهری انتخاب مناسبی است.

خانم زینب طاهری به‌عنوان حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری، سابقه‌ای 15 سال در زمینه وکالت دارد که باتوجه به دانش و مهارت بالا در زمینه مسائل قانونی و مدنی، در این مسیر به شما کمک می‌کند.

درضمن کسانی که قادر به استفاده از مشاوره های حضوری وکیل دادگستری { زینب طاهری } نیستند می‌توانند با استفاده از مشاوره آنلاین ازطریق سایت یا تلفن، مشکلات حقوقی خود را با ایشان در میان بگذارند تا بهترین نتیجه را دریافت کنند.

جمع‌بندی

طلاق موضوعی است که متاسفانه این روزها در جامعه ما رو به افزایش است و با توجه به اینکه وظایف و حقوق مختلفی برای زوجین در چنین موقعیتی در نظر گرفته می‌شود، باید هر 2 طرف آگاهی کاملی نسبت به این مسائل داشته باشند.

پرداخت مهریه، نفقه یا توافق بر سر جدایی از جمله مواردی است که معمولا زوجین در هنگام جدایی با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند و در صورتیکه اطلاعات حقوقی کافی درباره این مسائل ندارید، می‌توانید با جستجوی {وکیل زینب طاهری} در گوگل، از مشاوره‌های حقوقی از طریق وب‌سایت و تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری بهره مند شوید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید