امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283416
۵۹۰
۱
۰
نسخه چاپی

معایب و مزایای پروتز گونه

معایب و مزایای پروتز گونه

بسیاری از افراد تمایل دارند گونه‌هایی بزرگ‌ و برجسته داشته باشند و یکی از متداول ترین روش‌هایی که اثرگذاری چشمگیری هم دارد پروتز گونه است. با این عمل، استخوان‌های گونه برجسته و بیرون زده تر دیده می شود که علاوه بر زیبایی باعث جوان‌تر شدن و شاداب‌تر به نظر رسیدن چهره نیز می‌شود.

پروتز گونه چگونه انجام می شود؟

پروتز کردن گونه ها، با ایجاد شکاف در داخل دهان و بالای خط لثه های بالایی و قرار دادن مواد پروتز در داخل آن شکاف انجام می گیرد. پروتز گونه با مواد سیلیکونی و یا اتیلن متخلخل انجام می شود. بهترین نوع پروتز ، پروتز با استفاده از مواد سیلیکونی می باشد.

مواد سیلیکونی مواد نرمی شبیه استخوان هستند که روی استخوان قرار می گیرند و به راحتی می شود در صورت رضایت نداشتن و یا در مواقع نیاز به تعویض، آن را از گونه خارج کرد. از جمله معایب استفاده از اتیلن متخلخل در پروتز این است که در صورت نیاز به جدا کردن آن از گونه، این کار به سختی انجام می شود‌ چرا که با استخوان های گونه ادغام می شود.

مزایای پروتز گونه چیست؟

ممکن است برخی افراد به صورت مادرزاد گونه های برجسته ای نداشته باشند و یا به علت کاهش وزن زیاد و یا بالا رفتن سن دچار افتادگی و چین و چروک در پوست صورت خود شوند. گونه گذاری با کاشت پروتز باعث از بین رفتن چین و چروک‌های پوستی و افتادگی در ناحیه کناری لب‌ها و پایین گونه شده و پوست صورت را صاف تر و کشیده تر نشان می دهد. این جراحی از سال ۱۹۵۶ مورد استفاده قرار می گیرد و محبوبیت قابل توجهی به خصوص در میان زنان دارد.

پروتز گونه چه معایبی دارد؟

در پروتز گونه موادی که روی استخوان برای برجسته کردن گونه، قرار داده می شود از جنس خود بدن نیست و یک ماده خارجی است و ممکن است بدن به آن حساسیت نشان دهد و در برخی موارد با عفونت همراه شود. گاهی عفونت و حساسیت ها با دارو قابل حل است اما در مواردی این حساسیت و عفونت آنقدر زیاد می شود که دارو و آنتی بیوتیک نمی تواند مشکل را رفع کند و پزشک مجبور می شود آن را خارج کند.  آتروفی عضلات از دیگر معایب پروتز است.

در هنگام عمل پروتز مقداری از عضلات گونه برای گذاشتن مواد پروتز برداشته می شود و این عمل باعث می شود عضلات صورت آسیب ببیند. گاهی این آسیب به ضعف عضله منجر می شود ‌. ضعف عضله باعث از بین رفتن خنده طبیعی و تبدیل شدن آن به خنده مصنوعی می شود و باعث می شود نتوانید مثل قبل از ته دل بخندید.

از معایب آن این است که ممکن است سرفه، خمیازه و یا خنده باعث شود که پروتز شما در صورت جابجا شود و صورت شما نامتقارن گردد و در نهایت مجبور شوید مواد گونه خود را خارج کنید. از خطرات و عوارض جانبی بعد ازعمل گونه گذاری می توان به خونریزی، کبودی، تورم و به جا ماندن اسکار یا همان جای زخم اشاره کرد. گاهی برای رفع مشکلات ظاهری گونه و یا برجسته کردن آن از تزریق ژل استفاده می شود که این روش هم در صورت صحیح انجام نشدن تزریق فرد را با مشکلاتی مانند افتادگی گونه مواجه می سازد.

پروتز گونه ها برای چه افرادی مناسب است؟

پروتز گونه پروسه کاملاً شخصی می باشد. شما می بایست پروسه افزایش حجم گونه ها را بدون توجه به نظر دیگران و تصورات ذهنیتان انجام دهید و از همه مهم تر به واقعی بودن و منطقی بودن دلایلتان فکر کنید. در کا پروتز گونه برای افرادی که سلامت جسمی و ثبات وزن، انتظارات معقول و واقع بینانه از این عمل دارند مناسب است. همچنین سیگاری نبودن افراد هم یک امتیاز محسوب می شود.

نتیجه پروتز گونه تا چه حد رضایت بخش است؟

درصورتی که از روش قرار دادن ایمپلنت برای افزایش حجم گونه ها استفاده شود، نتیجه نهایی قابل پیش بینی تر و ملموس تر می باشد. هیچ جراحی نمی تواند نتیجه دقیق حاصله را تخمین بزند. اگرچه هدف جراحی رسیدن به نتیجه مطلوب می باشد، ولی هیچ تضمینی برای رسیدن به این مهم وجود ندارد. در برخی از موارد تنها با انجام یکی جراحی نمی توان به نتیجه مطلوب دست پیدا نمود. لذا انجام جراحی های تکمیل کننده دور از ذهن نمی باشد.

  • منبع
  • پروتز گونه

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید