امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278384
۵۶۰
۱
۰
نسخه چاپی

مهارتهای مدیریتی | مهارتهای رهبری برای عملکرد کارآمد یک سازمان

مهارتهای مدیریتی | مهارتهای رهبری برای عملکرد کارآمد یک سازمان

مهارتهای مدیریتی برای عملکرد کارآمد یک سازمان

موفقیت و شکست یک سازمان با اثربخشی مدیریت رابطه مستقیم دارد.

مافوق باید رابطه ای سالم با کارکنان داشته باشد تا بتواند بهترین هدف گیری را ارائه دهد.

رهبران برای عملکرد کارآمد باید مجموعه مهارت های خاصی را به دست آورند:

1- مدیریت باید نسبت به کارکنان خود بی طرف باشد. قوانین و سیاست ها باید برای همه یکسان باشد. طرفداری یک نه نه سخت گیرانه در محل کار است. به هیچ کارمندی نباید امتیاز ویژه داده شود.

2- رهبران باید بحث های سالم را در محل کار ترویج کنند. کاری کنید که کارکنان به صورت تیمی کار کنند تا یکدیگر را به خوبی بشناسند. جلسات صبحگاهی یا جلسات هفتگی را تشویق کنید تا کارکنان با مشکلات خود روبرو شوند. مسائل را نباید بدون توجه رها کرد. سعی کنید به طور جداگانه در اتاق های بسته با کارکنان ملاقات نکنید. بحث و گفتگو بر روی یک پلتفرم مشترک ثمربخش تر است و نتایج بهتری را به همراه دارد. طبق برنامه خود، در هفته یا ماه یکبار با کارمندان ملاقات کنید. جلسات را خیلی رسمی نکنید. به کارمندان اجازه دهید تا فنجان قهوه خود را نیز بیاورند. افراد در بحث های رسمی زیاد صحبت نمی کنند.

3- مافوق باید اطمینان حاصل کند که کارکنان با یکدیگر دعوا نمی کنند. در محل کار باید از تعارض اجتناب کرد زیرا هیچ نتیجه مثبتی از آن حاصل نمی شود. اطمینان حاصل کنید که افراد با یکدیگر مشکلی ندارند. در موارد تعارض مدیریت باید مداخله کرده و اختلافات را فوراً برطرف کند. کارمندان را مجبور کنید رو در رو بنشینند و به آنها اجازه دهید در مورد مسائل بین خودشان بحث کنند.

4- اطمینان حاصل کنید که کارکنان به قوانین و مقررات سازمان پایبند هستند. اهداف مشخصی را برای کارکنان تعیین کنید. اهداف باید از پیش تعیین شده باشند و کارکنان باید بدانند که قرار است در محل کار چه کنند. نظم و انضباط باید در محل کار حفظ شود. کارکنان باید به موقع به سر کار بیایند و اقدامات سختگیرانه ای در مورد کسانی که از سیاست های شرکت پیروی نمی کنند انجام شود.

5- شنونده خوبی باشید.  مدیریت باید بیشتر با کارکنان تعامل داشته باشد. چنین ابتکاراتی در ایجاد انگیزه در کارکنان نقش بسزایی دارد و آنها را برای مدت زمان طولانی تری به سازمان می چسباند.

6- "رویکرد هیتلری" در سناریوی متداول کار نمی کند. به جای اینکه یک رئیس سختگیر باشید، مربی کارکنان خود باشید. آنها را در کارشان راهنمایی کنید. سعی کنید در انجام وظایف خود به آنها کمک کنید. به آنها کمک کنید تا راه حل های ابتکاری ارائه دهند.

7- هر از گاهی به کارکنان انگیزه دهید. طراحی طرح های تشویقی پردرآمد و تدابیری که بهترین کار را از  آن ها بیرون آورد.

8- زیردستان را تشویق کنید تا جشن های تولد و جشنواره های مهم را در محل کار جشن بگیرند. بگذارید کارکنان با هم لذت ببرند. روسا نیز باید در چنین فعالیتهایی شرکت کنند.

9- عملکرد کارکنان را به طور منظم مرور کنید. اطمینان حاصل کنید که کارکنان از مسئولیت های شغلی خود راضی هستند. وظایفی که به آنها محول می شود باید بر اساس علایق و تخصص آنها باشد. کارکنانی که تا حد ممکن عملکرد ندارند باید با صبر برخورد شوند. با کارکنانی که در حد انتظار عملکرد ندارند باید با صبر برخورد شوند.

10- رهبران باید برنامه های آموزشی لازم را برای ارتقای مهارت های کارکنان فعلی ترویج کنند. فعالیت های تیم سازی همچنین پیوند بین کارکنان را تقویت می کند.

11- اطمینان حاصل کنید که کارکنان به اهداف خود می رسند و سازمانها سود خود را به دست می آورند. حقوق باید به موقع پرداخت شود. کارکنان باید از شغل خود راضی باشند.

12- ارتباط موثر را در محل کار تشویق کنید. از طریق ایمیل بیشتر ارتباط برقرار کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید