امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276814
۱۵۴۹
۳
۰
نسخه چاپی

مومیایی پلومو؛ کودکی که قربانی خدایان شد

مومیایی پلومو بقایای یک کودک قوم اینکا است که به خوبی حفظ شده است و در Cerro El Plomo در نزدیکی سانتیاگو ، شیلی در سال 1954 یافت شد

مومیایی پلومو؛ کودکی که قربانی خدایان شد

مومیایی پلومو بقایای یک کودک قوم اینکا است که به خوبی حفظ شده است و در Cerro El Plomo در نزدیکی سانتیاگو ، شیلی در سال 1954 یافت شد.

این مومیایی اولین مومیایی منجمد کشف شده در ارتفاعات است که به منظور قربانی شدن به آنجا منتقل شده است.

با توجه به ارتفاع کوه بلندی که این کودک در یکی از غارهای آن قرار داشت؛ باستان شناسان عقیده دارند او به عنوان قربانی انتخاب شده و به غار مورد نظر انتقال یافته است. این کودک پس از انتقال به این غار در آنجا یخ زده و تا به امروز بصورت طبیعی مومیایی شده بوده است.

در قوم اینکا رسم بر این بود که برخی کودکان خود را به خدای کوهستان "Apus" تقدیم می کردند.

اینکاها در مقایسه با سایر تمدن‌های آمریکای مرکزی دارای یک تفاوت بودند، اینکه آن‌ها فقط کودکان را قربانی می‌کردند، نه بزرگ‌سالان را.

برای رضایت بیشتر خدایان همیشه کودکان قوی‌تر و سالم‌تر را انتخاب می‌کردند. انتخاب شدن به‌عنوان یک قربانی از نظر اینکاها یک افتخار محسوب می‌شد.

اگرچه جمعیت آن‌ها نسبت به تمدن‌های دیگر کمتر بود، اما امپراتوری اینکا حداقل 4000 کیلومتر گسترش‌ یافته بود و قربانی کردن کودکان در این فرهنگ مجاز بوده است.

مومیایی پلومو توسط موزه ملی تاریخ طبیعی در سانتیاگو شیلی سرپرستی می شود و ماکت این مومیایی در حال حاضر در معرض نمایش عموم است.

مومیایی اصلی تا سال 1982 در معرض نمایش بود اما بعدا برای حفظ مومیایی اصلی آن را با ماکت اش جایگزین کردند.

  • منبع
  • تاریخ جهان
  • ویکی پدیا انگلیسی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید