امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287581
۲۲۶
۱
۰
نسخه چاپی

میلیاردر فناوری پیتر تیل یک خبرچین FBI بود

میلیاردر فناوری پیتر تیل یک خبرچین FBI بود

پیتر تیل از چهره های تندرو جمهوری خواه و طرفدار دونالد ترامپ بود. در سال 2016، او 1.25 میلیون دلار به کمپین ترامپ کمک کرد و از او در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان حمایت نمود. پس از پیروزی ترامپ، تیل در تیم انتقالی وی خدمت نمود.

نشریه بیزنس اینسایدر در گزارش جدیدی ادعا کرده که «پیتر تیل»، هم‌بنیان‌گذار پی‌پل و چهره سرشناس سیلیکون ولی و حامی حزب جمهوری خواهان، خبرچین FBI بوده است. او ظاهراً از سال 2021 اطلاعاتی را از داخل دره سیلیکون به یک مأمور واسطه در اداره تحقیقات فدرال ایالات‌متحده ارائه کرده است.

در تابستان 2021 بیزنس اینسایدر دریافته است، تیل شروع به ارائه اطلاعات به عنوان یک "منبع انسانی محرمانه" یا CHS به جاناتان بوما، مامور اف‌بی‌آی مستقر در لس آنجلس کرد که در تحقیق در مورد فساد سیاسی و کمپین‌های نفوذ خارجی تخصص دارد.

چارلز جانسون، یکی از همکاران قدیمی تیل و یک چهره بدنام در جنبش راست افراطی به اینسایدر گفت که با معرفی تیل به عنوان خبرچین به بوما کمک کرده است.

اف‌بی‌آی شبکه گسترده‌ای از خبرچین‌ها برای پیگیری جرایم سازمان‌یافته، تهدیدات تروریستی، گروه‌های افراطی و سایر اهداف جنایی و اطلاعاتی دارد. این منابع با توجه به راهنمای خط‌مشی منابع انسانی محرمانه این دفتر بیشتر از اطلاعاتی غیر معمول هستند. راهنما می گوید که منابع انسانی محرمانه با FBI وارد رابطه می شوند و این رابطه برای همیشه زندگی آن فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

میلیاردر فناوری پیتر تیل یک خبرچین FBI بود

به این ترتیب، فرآیند جذب و نگهداری چنین منابعی به شدت تنظیم شده است و نیاز به چندین لایه تایید دارد. تنها افرادی که قادر به ارائه "اطلاعات ارزشمند ... به صورت مکرر" هستند، طبق این خط مشی، وضعیت منابع انسانی محرمانه یا CHS اعطا می شوند.

به عنوان یک منبع انسانی محرمانه یا CHS به تیل یک نام رمز و یک شماره سریال داخلی برای پیگیری گزارش هایش اختصاص داده شد. ظاهراً اطلاعاتی که تیل به FBI داده نه مربوط به روابط سیاسی در داخل آمریکا، بلکه مربوط به ارتباطات خارجی و سازوکارهای درون دره سیلیکون بوده است. این گزارش می‌گوید او احتمالاً درباره نفوذ قدرت‌های خارجی در شرکت‌های فناوری دره سیلیکون به FBI گزارش داده است.

جانسون به اینسایدر گفته که معتقد است گزارش‌های تیل به اف‌بی‌آی تا حد زیادی محدود به تماس‌های خارجی و تلاش‌های دولت‌های خارجی برای نفوذ به سیلیکون ولی بوده است. تیل علناً از FBI خواسته است تا در مورد روابط گوگل با دولت چین تحقیق کند.

اف‌بی‌آی یا پیتر تیل هنوز نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند. بااین‌حال، اگر این گزارش درست باشد، آینده همکاری‌های این سرمایه‌گذار مشهور با همتایانش در حزب جمهوری‌خواه در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد؛ چرا که بسیاری از طرفداران این حزب به‌خصوص به‌خاطر تحقیقات اف‌بی‌آی علیه ترامپ، از اداره تحقیقات فدرال دل خوشی ندارند و از همکاری با این اداره استقبال نخواهند کرد.

 

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید