امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285159
۵۵۵
۱
۰
نسخه چاپی

میوه ها و محصولاتی که می توان با پوست خورد

پیاز پوست بسیار نازکی دارد اما این پوست به ظاهر دور ریختی -خصوصا اگر پیاز قرمز باشد- سرشار از فلوونوئید، بویژه کورستین و آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی فراوان دارد.

میوه ها و محصولاتی که می توان با پوست خورد

در این مطلب خواص برخی از میوه هایی را بیان شده که خوردن پوستشان خواص تغذیه ای آنها را دو چندان می کند:

میوه ها و محصولاتی که می توان با پوست خورد

۱- موز

می‌توان موز را با پوست خورد. پوست موز تازه حاوی مقدار زیادی فیبر است و اگرچه مزه آن ممکن است برای برخی افراد اندکی متفاوت به نظر برسد اما علاوه بر فیبر، مقدار زیادی مواد مغذی دیگر را به بدن می‌رساند. اگر کمی سفتی پوست موز به مزاجتان خوش نمی‌آید می‌توانید پس از جداکردن ساقه آن، پوست و محتوای موز را درون ظرفی مخلوط کنید و به مدت حداقل ۱۰ دقیقه سرخ کنید یا بپزید. این کار باعث می شود که خود موز رسیده تر و نرمتر و پوست آن نیز نازک تر و شیرین تر شود و راحت‌تر خورده شود.

میوه ها و محصولاتی که می توان با پوست خورد

۲- کیوی

پوست کرکدار این میوه نیز خوردنی است اما برای خوردن آن، ابتدا باید این میوه را بخوبی بشویید. مزایای خوردن کیوی با پوست آن است که لایه بیرونی یا همان پوست کیوی شامل هر دو نوع فیبر حل شدنی و حل نشدنی است و همچنین حاوی فولیک اسید، ویتامین ای و ترکیبات فنولیک است. گذشته از آن، کیوی ویتامین C بالایی دارد که بخش اعظم این ویتامین در پوستش نهفته است.

میوه ها و محصولاتی که می توان با پوست خورد

۳- پیاز

پیاز پوست بسیار نازکی دارد اما این پوست به ظاهر دور ریختی -خصوصا اگر پیاز قرمز باشد- سرشار از فلوونوئید، بویژه کورستین و آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی فراوان دارد. پیازها را تمیز شسته، با پوست در غذا یا سوپتان خرد کنید. البته توجه داشته باشید که اگر پیاز قرمز رنگ را با پوست در غذایتان بریزید ممکن است رنگ غذا را کمی متمایل به رنگ قرمز کند.

میوه ها و محصولاتی که می توان با پوست خورد

۴- مرکبات

می توان با خیال راحت پوست مرکبات را از هر نوع و با هر اسمی خورد. پوست مرکبات سرشار از مواد مغذی و ویتامین های ضروری برای بدن است. البته خوردن پوست مرکباتی چون پرتقال کار چندان راحتی نیست چون کمی تلخ است اما قطعات کوچک آن همراه با خود میوه خوردنش را راحت‌تر می‌کند. اگر با چنین کاری هم نمی‌توانید کنار آیید، می توانید پرتقال را با پوست مربا کنید و یا اینکه همه میوه را همراه با پوستش تبدیل به مارمالادی خوش عطر و طعم کنید. همچنین می توانید آنها را به دایره های خیلی نازک تقسیم کنید و سپس کباب‌پزشان کنید و با سالاد یا پاستا میل کنید.

  • منبع
  • اقتصادنیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید