امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281478
۸۳۲
۱
۰
نسخه چاپی

نان در صبحانه برای لاغری چه جایگزین هایی دارد؟

۷ جایگزین نان در صبحانه

آیا تا به حال برای لاغر شدن به فکر جایگزین نان در صبحانه افتاده‌اید؟ پس اگر پاسخ‌تان بله است، می‌دانید که نان چقدر می‌تواند چاق‌کننده باشد و شاید جایگزین کردن آن با مواد غذایی سالم ایده بدی هم نباشد.

خیلی از افراد به خوردن نان در صبحانه عادت کرده‌اند و ترک کردن آن ممکن است کمی سخت باشد. اما گزینه‌های زیادی برای جایگزینی آن وجود دارد و احتمالاً خیلی زود هم به آن عادت کنید. باهم ادامه مقاله را دنبال می‌کنیم تا ببینیم این جایگزین‌های سالم کدام‌ها هستند:

۷ جایگزین نان در صبحانه

بسیاری بر این باور هستند که بهتر است به جای نان سفید در صبحانه از غلات کامل یا بسیاری از مواد غذایی دیگر استفاده شود. در اینجا لیستی آماده کردیم که با این مواد بیشتر آشنا شوید:

 جو سبوس‌دار

خوب می‌خواهیم از جو شروع کنیم. کیک‌های تهیه شده از جو دوسر، نان تخت و کراکرهای سبوس‌دار به‌عنوان جایگزین نان در صبحانه عالی هستند.

کیک جو دوسر و کراکرهای سبوس‌دار

این دو گزینه برای شروع عالی هستند، چون می‌توانید ۳۰ گرم فیبر جذب کنید. فیبر نه تنها در بدن به راحتی هضم می‌شود، بلکه به سلامتی روده‌ها نیز کمک می‌کند. این محصولات به‌عنوان جایگزین نان در صبحانه حاوی انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی از جمله منیزیم، آهن، ویتامین ب و ویتامین ای هستند.

البته نیازی به گفتن نیست و خودتان می‌دانید که این محصولات در انواع طعم‌ها و شکل‌ها تهیه می‌شوند که بستگی به سلیقه‌تان می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

اگر تابه‌حال نان تخت خورده باشید، حتماً می‌دانید که فقط کمی با کیک جو دوسر فرق دارد. اندازه این نان از کیک‌های جو دوسر کمی بزرگتر است. بافت این نوع نان‌ها کمی سبک‌تر است. می‌توانید آن را با انواع مخلفات میل کنید.

جایگزین‌های گیاهی

خوب حالا نوبت به جایگزین‌های گیاهی برای جایگزین نان در صبحانه می‌رسد.

کاهو  

اگر عادت کرده‌اید که چیزی را وسط نان قرار دهید و بخورید، شاید بد نباشد یکبار هم شده به جای نان از کاهو استفاده کنید. می‌توانید از هر ترکیب دلخواهی در داخل آن استفاده کنید و میل کنید. کاهو را می‌توانید در ناهار هم به‌عنوان جایگزین نان برای لاغری استفاده کنید.

کلم

برگ کلم نیز به‌عنوان یک جایگزین نان در صبحانه عالی است و هر کسی که به سلامتی روده‌اش اهمیت می‌دهد، می‌داند که برگ کلم یک غذای عالی برای سلامتی روده‌ها محسوب می‌شود. می‌توانید داخل آن را پر از مواد مغذی کنید و میل کنید مانند هویج، آووکادو، کینوا و چغندر.

     پنکیک جو

اگر دلتان می‌خواهد چیزی شبیه به نان بخورید، شاید بد نباشد پنکیک جو را هم امتحان کنید. هم تهیه آن بسیار راحت است و هم بسیار خوشمزه است.

چیزهای متفاوتی می‌خواهید؟

شاید مواردی که در بالا اشاره کردیم را دوست نداشته باشید. حتماً جایگزین‌های زیر را هم به‌عنوان جایگزین نان در صبحانه استفاده کنید:

نان بادام

احتمالاً با شنیدن اسم نان بادام تصمیم بگیرید آن را امتحان کنید. این نوع نان گیاهی برای کسانی که به‌دنبال مواد بدون گلوتن هستند بسیار عالی است. در واقع، بافت و مزه آن کاملاً شبیه نان واقعی است. در این نوع نان از آرد بادام استفاده می‌شود.

  • منبع
  • پریهان

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید