امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276674
۱۴۳۶
۱
۰
نسخه چاپی

نوشیدن قهوه | دلیل سرو قهوه همراه با آب

قهوه هم درست مثل غذا خوردن، آداب خاص خود را دارد.

قهوه

خوردن آب کنار قهوه

استفاده از شات آب در کنار قهوه دلایل متعددی دارد که مهم ترین آن کمک به چشیدن طعم واقعی و خالص قهوه بدون هیچ کم و کاستی است زیرا زبان دارای پرزهای چشایی زیادی است که به کمک سیستم های عصبی بدن توانایی به یاد سپردن طعم های مختلف را دارد.

قهوه‌هایی که غلیظ و تلخ هستند و معمولا بدون شیر و شکر سرو می‌شوند، لازم است یک لیوان آب سرد هم کنار آن باشد. قهوه اسپرسو، دوبل اسپرسو و قهوه ترک را همیشه با یک لیوان آب معدنی سرد برای شما می‌آوردند.

یکی از مهمترین آداب نوشیدن قهوه اصیل، این است که قبل یا بعد از آن یک لیوان آب سرد بنوشید. دلیل نوشیدن آب سرد این است که دهان خود را کاملا تمیز کنید تا چیزی بر طعم اصیل قهوه تاثیر نگذارد.

اگر می‌خواهید بدانید که آب کنار قهوه برای چیست، لازم است بگوییم که نوشیدن آب سرد هم کاملا بستگی به ذائقه شما دارد، برخی افراد ترجیح می‌دهند پیش از قهوه آب بنوشند تا دهان شسته شود و طعم قهوه را به‌طور خالص احساس کنند. شما ممکن است بعد از نوشیدن قهوه تلخ، احساس تشنگی کنید، یا دهان شما تلخ شود، پس یک لیوان آب سرد بعد از قهوه هم به کارتان می‌آید.

معمولا قهوه را نباید با وعده های غذایی همانند اسپاگتی بخورید چون در واقع یک فاجعه بزرگ است. این ترکیب اصلا مناسب نیست. رایج ترین چیزی که بعد از قهوه می خورند، یک لیوان آب سرد است که به ویژه بعد از قهوه ترک مصرف می شود.

دلایل خوردن آب همراه با قهوه

به طور کلی چند دلیل وجود دارد که در کنار قهوه، آب سرو می کنند:

• اولین دلیل آن، به عادات قدیم بر می گرد. اگر به مهمانی بروید، میزبان بدون اینکه از شما سوال کند، یک لیوان آب سرد و یک خوراکی راحت الحلقوم در کنار قهوه برای شما می آورد چون این امر پسندیده نیست که از مهمان بپرسند آیا گرسنه یا تشنه هست یا خیر. لذا نوشیدن آب قبل از قهوه، باعث رفع تشنگی می شود. حتی بعد از خوردن قهوه نیز اگر تشنه شدید می توانید قهوه بخورید.

• دلیل دیگر، تمیز ماندن دندان ها است. برخی افراد اعتقاد دارند که دانه های قهوه به دندان ها چسبیده و در نتیجه تا زمانی که شما به خانه برگردید و مسواک بزنید، منجر به سیاه شدن دندان ها می شود. لذا بعد از قهوه آب می خورند تا دندان ها تمیز شود. البته این کار همچنین کمک می کند تا اگر قهوه به کام شما چسبید، شسته شود.

• زمانی که شما قهوه می نوشید، مزه دهان شما تحت تاثیر آن قرار گرفته و اگر بعد از آن خوراکی بخورید، درست متوجه مزه خوراکی ها نمی شوید. به همین دلیل باید بعد از قهوه آب نوشید.

• برخی می گویند که قهوه باعث سیاه شدن دندان می شود و باید قبل از آن آب سرد نوشید تا قهوه به دندان نچسبد و همچنین بعد از آن برای تمیز شدن دندان ها هم بهتر از آب بنوشید تا دندان هایتان تمیز شوند.

• برای اینکه طعم قهوه را به درستی متوجه شویم دهان را با آب شست و شو می دهیم تا طعم مواد غذایی قبلی که در دهان است بر طرف شود و طعم قهوه را درست متوجه شویم.

• که قهوه ترک دارای غلظت زیادی است و به سقف دهان می چسبد و برای اینکه آن را از دهان پاک کنند بعد از آن آب می خورند تا دهان با این غلظت زننده نماند.

  • منبع
  • عالیس
  • دلگرم
  • به کافی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید