امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280729
۴۴۲
۱
۰
نسخه چاپی

نکات حقوقی مهم برای یک سرمایه گذاری مطمئن و کم ریسک در سهام های خارجی

نکات حقوقی مهم بازار فارکس

سرمایه گذاری پرسود و در عین حال کم ریسک در سهام خارجی از طریق بزرگترین بازار مالی غیرمتمرکز در دنیا برای تمام مردم جهان و حتی کسانی که در ایران زندگی می کنند، ممکن است. شاید اسم بازار فارکس به گوشتان خورده باشد. فارکس بازاری است که ایرانیان بسیاری در آن مشغول به فعالیت هستند اما کسانی از بین آنها که به صورت تخصصی معامله کردن در فارکس را یاد گرفته اند، سود زیادی از این بازار می گیرند.

نکات حقوقی مربوط به سرمایه گذاری مستقیم برای خرید سهام خارجی

سرمایه گذاری در شرکت های بزرگی مثل «تسلا» و «گوگل»، رویای بسیاری از ایرانیان است. سرمایه گذاری مستقیم در بورسهای آمریکایی و اروپایی برای خارجیان کار مشکلی است و مراحل قانونی مربوط به پروسه ثبت نام و خرید سهام در آن بسیار زمان بر است.

از طرفی ایرانیان به دلیل تحریم ها نمی توانند از راه های قانونی، سرمایه گذاری مستقیم در بورس آمریکا را انجام دهند. در گذشته اپلیکشین ها و نرم افزارهایی وجود داشت که توسط یک شرکت واسطه امکان خرید سهام را برای ایرانیان ممکن می کرد. البته اکنون این شرکت ها به ایرانیان خدمات نمی دهند. علاوه بر این واسطه‌گری این شرکت ها هزینه بسیاری به خریداران ایرانی تحمیل می کرد. با این وجود راه غیرمستقیمی برای خرید سهام خارجی توسط ایرانیان وجود دارد که در ادامه آن را معرفی می کنیم.

بازار فارکس؛ راهی برای خرید سهام خارجی

فارکس برخلاف بازار بورس که متمرکز است و یک نهاد مرکزی آن را کنترل می کند، به صورت غیرمتمرکز در سرتاسر جهان در جریان است. سرمایه گذاری افراد در فارکس از طریق ثبت نام در بروکرها ممکن می شود.

این بروکرها امکان خرید و فروش سهام خارجی را برای تمام مشتریانشان بدون طی کردن مراحل قانونی زیاد و سخت، امکان پذیر کرده اند. پروسه خرید سهام خارجی از طریق بروکرها کاملا قانونی است و ایرانیان به راحتی می توانند از طریق بروکرهای معتبری که به ایرانیان خدمات می دهند کار خرید و فروش سهام خارجی را انجام دهند.

برای آگاهی از نحوه سرمایه گذاری در بازار جهانی فارکس و خرید سهام خارجی می توانید به وب سایت آموزش بورس مراجعه کنید. برای این کار با وارد کردن آدرس https://amoozesh-boors.com در مرورگر خود وارد این سایت شده و از قسمت مقالات، جدیدترین مطالب مربوط به نحوه خرید سهام خارجی و سرمایه گذاری در فارکس را مطالعه کنید.

البته این سایت محدود به مقالات آموزشی نیست. اگر کمی در محیط سایت آموزش بورس گشت و گذار کنید با آموزشهای مختلف فارکس رو به رو می شوید. در ضمن در قسمت بروکر این سایت می توانید مطالب مفیدی درباره این که بروکر چیست و نحوه انتخاب بهترین بروکر پیدا کنید.

چطور سهام خارجی در فارکس را پیدا کنیم؟

در بازارهای مالی، نام هر دارایی مالی با یک نماد مشخص نشان داده می شود. در بازار فارکس هم از نمادهای معاملاتی که نوعی حروف اختصاری به حساب می آیند، استفاده می شود. با یادگیری نمادها در فارکس می توانید به راحتی دارایی مالی مورد نظر خود را در پلتفرم‌های آنلاین معاملاتی جستجو کرده و تغییرات مربوط به قیمت آن را ببینید. گاهی افراد فقط می خواهند درصد تغییر قیمت دارایی مالی را ببینید. بنابراین با جستجوی نام نماد در گوگل به راحتی از تغییرات قیمت و اخبار مربوط به آن باخبر می‌شوند.

مهمترین دارایی مالی که در بازار فارکس معامله می شود، جفت ارزهای خارجی هستند. مثلا جفت ارز پرطرفدار یورو / دلار که در فارکس با نماد EUR/USD نشان داده می شود. جفت ارزهای مهم دیگری هم وجود دارند که می توانید از طریق یادگیری نمادها در فارکس با نام آنها آشنا شوید. در مورد سهام خارجی هم از نماد استفاده می شود. مثلا نماد اپل در فارکس، AAPL است.

چطور می توان سهام خارجی را با کم ترین ریسک ممکن خرید و فروش کرد؟

برای سرمایه گذاری در سهام خارجی از طریق بازار بین المللی فارکس اولین و مهمترین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید، آموزش فارکس به شکل اصولی و کاربردی است.

با آموزش فارکس می توانید بهترین موقعیت‌های خرید در جفت ارزها را پیدا کنید و با خرید به موقع از افزایش قیمت آنها در آینده سود ببرید. البته برعکس قضیه نیز صادق است. یعنی اگر از آموزشهای اصولی فارکس استفاده کنید می توانید بهترین موقعیت های فروش در جفت ارزها را پیدا کرده و با فروش به موقع از کاهش قیمت آنها در آینده سود کنید. شاید از امکان کسب سود هم از خرید و هم از فروش تعجب کرده باشید.

  • فارکس بازاری دوطرفه است که امکان انجام معامله کردن در آن هم با افزایش قیمت‌ها ممکن است و هم با کاهش قیمت‌ها.

خب حالا اگر نخواهید در جفت ارزها معامله کنید، چه؟

اگر سرمایه گذاری در سهام خارجی از طریق فارکس را انتخاب کرده اید، باز هم می توانید از ویژگی معاملات دوطرفه استفاده کنید. در بازار بورس شما فقط می توانید سهام را بخرید تا با افزایش قیمت آن در آینده سود کنید در حالی که در فارکس از تفاوت قیمت خرید و فروش در معاملات خرید (Long) و از تفاوت قیمت فروش و خرید در معاملات فروش (Short) می توانید سود کنید. در این میان فرقی هم نمی کند که معاملات شما در جفت ارزها باشد یا سهام، در طلا باشد یا نفت. در هر صورت اگر از آموزش فارکس که توسط مراجع معتبر آموزشی ارائه می شود، استفاده کنید می توانید تا حد زیادی موفقیت خود در این بازار جهانی را تضمین کنید.

نکات حقوقی برای انتخاب بروکر فارکس

قبل از این که به نکات حقوقی انتخاب بروکر فارکس بپردازیم باید به یک نکته مهم اشاره کنیم و آن این است که قبل از ثبت نام در بروکر مورد نظر خود حتما دارایی‌های مالی ارائه شده توسط آنها را چک کنید چون برخی بروکرها نمادهای مربوط به سهام خارجی را ندارند.

بعد از این که مطمئن شدید که بروکر مورد نظرتان سهام خارجی را در بین نمادهای معاملاتی خود دارد باید به مجوز یا در اصطلاح رگوله آن دقت کنید. یک بروکر معتبر باید از نهادهای ناظر معتبر در فارکس، مجوز فعالیت گرفته باشد. میزان درجه اعتبار این نهادهای ناظر با یکدیگر متفاوت است. بنابراین نمی توان به هر مجوزی اطمینان کرد.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از انواع رگولاتورها و مجوزها در فارکس به قسمت «بروکر فارکس» در وب سایت آموزش بورس مراجعه کنید. در این وب سایت نکات قانونی مربوط به انتخاب بروکر و بررسی اعتبار آنها به طور کامل توضیح داده شده است.

نحوه کنترل ریسک در بازار فارکس به چه صورت است؟

کنترل و مدیریت ریسک مقوله بسیار مهمی است که در آموزشهای معتبر فارکس در کنار روشهای به دست آوردن سود به افراد یاد داده می شود. چون به اندازه‌ای که احتمال سود کردن در بازار وجود دارد احتمال ضرر کردن هم وجود دارد. نکته مهم این است که با بالا بردن سطح دانش اقتصادی و معامله‌گری خود تا حد امکان، احتمال سود بردن از این بازار را افزایش دهید.

در مدیریت ریسک که یکی از سرفصل‌های مهم دوره های آموزشی فارکس است به سرمایه گذاران تکنیک هایی آموزش داده می شود که از طریق آن می توانند میزان ضرر خود را همیشه در حد یک درصد از سرمایه خود نگه دارند و در طول زمان با معاملات موفق، همین میزان ضرر یک درصدی را هم جبران کنند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید