امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278048
۴۳۳
۱
۰
نسخه چاپی

نکاتی در مورد نظافت لوازم خانگی

در زیر نکاتی درباره نحوه نظافت انواع لوازم خانگی آورده ایم، اما نکات کلی نیز وجود دارد که برای نظافت تقریبا هر نوع وسیله ای مفید است. البته برای سرویس‌های دوره‌ای لوازم خانگی باید از نمایندگی‌های مجاز تعمیرات خانگی مانند تعمیرات لوازم خانگی در غرب تهران کمک بگیرید تا بهترین استفاده را از لوازم خانگی خود ببرید.

نکاتی در مورد نظافت لوازم خانگی

1.همیشه قبل از تمیز کردن دستگاه خود، از دفترچه راهنمای آن کمک بگیرید.

هر نام تجاری و نوع لوازم خانگی فقط کمی (یا بسیار) متفاوت است و اغلب دستورالعمل های خاصی برای نحوه تمیز کردن چیزی برای آن مدل خاص وجود دارد که توسط سازنده توصیه می شود. تمیز کردن با روشی متفاوت از توصیه شده ممکن است به خوبی کار نکند یا حتی به دستگاه آسیب برساند.

علاوه بر این، گاهی اوقات تمیز کردن به روشی که توصیه نمی شود حتی می تواند گارانتی را باطل کند. بنابراین در صورت عدم اگاهی ، دفترچه راهنما را بخوانید.

2. همیشه قبل از شروع به تمیز کردن وسایل، آنها را از برق بکشید.

شما هرگز نمی دانید که هنگام تمیز کردن این وسایل به چه چیزی دست می زنید یا برخورد می کنید ، بنابراین باید ایمنی را در نظر داشته باشید. بنابراین ، همیشه قبل از شروع به نظافت وسایل ، آنها را از برق بکشید تا به طور تصادفی هنگام تمیز کردن آن روشن نشوید.

علاوه بر این قبل از شروع به تمیز کردن ، اجازه دهید وسایل کاملاً خنک شوند.

نکاتی در مورد نظافت لوازم خانگی

3. هیچ قسمت از دستگاه را در آب فرو نبرید.

بسیاری از قسمتهای دستگاه مانند موتور یا سایر قطعات الکتریکی برای خیس شدن طراحی نشده اند. بنابراین ، هنگام تمیز کردن آنها ، وسایل را در آب فرو نکنید. گاهی اوقات ، بدیهی است که قسمت های جداشدنی از دستگاه وجود دارد که می توانید آنها را با دست بشویید یا قسمت های دیگری را که حتی می توانید در ماشین ظرفشویی قرار دهید. این کار را فقط در صورتی انجام دهید که دفترچه راهنمای دستگاه می گوید انجام این کار بی خطر است.

علاوه بر این ، هنگام پاک کردن سطوح لوازم خانگی مراقب باشید که آنها را خیلی مرطوب نکنید ، زیرا قطره قطره در قطعاتی که قرار نیست غوطه ور شوند نیز می تواند به آنها آسیب برساند. به عنوان مثال ، هنگام استفاده از اسپری تمیزکننده ، مطمئن شوید که خود دستگاه را اسپری نکنید ، بلکه پارچه ای را که با آن پاک می کنید اسپری کنید تا ایمن باشد.

4. دستورالعمل های عمومی تمیز کردن اکثر سطوح دستگاه.

هنگام تمیز کردن سطوح سخت دستگاه که با استفاده از یکی از ساده ترین پاک کننده ها گرد و خاک یا قسمت هایی که کثیف شده است را با یک پارچه تمیز کننده آغشته به آب و صابون ظرف پاک کنید و سپس با پارچه تمیز دوم خشک کنید.

اگر به کمی تمیز کننده ساینده نیاز دارید ، نگاه کنید که آیا ذرات مواد غذایی روی محل دستگاه پخش شده یا نشت کرده است ، پیشنهاد می کنم با جوش شیرین تمیز کنید. می توانید از یک پارچه مرطوب استفاده کنید و سپس آن را در مقدار کمی جوش شیرین آغشته کنید تا خمیری غلیظ ایجاد شود و آن را روی دستگاه بمالید. سپس جوش شیرین اضافی را با پارچه مرطوب دوم بمالید و سپس کاملاً خشک کنید. جوش شیرین به سادگی برای تمیز کردن بیشتر این نوع اقلام شگفت انگیز است.

گاهی مکان هایی که برای تمیز کردن وسایل خود نیاز دارید کوچک هستند یا به سختی می توانید با یک پارچه به آنها برسید. در این حالت یک مسواک قدیمی می تواند به راحتی وارد فضاهای کوچک شود ، بنابر این را امتحان کنید.

نکاتی در مورد نظافت لوازم خانگی

5. تمیز کردن زیر لوازم را فراموش نکنید.

ممکن است لازم نباشد هر بار این کار را انجام دهید ، اما به صورت دوره ای ، شاید در طول تمیز کردن بهار هر سال ، ممکن است بخواهید نه تنها خود دستگاه ، بلکه زیر آن را نیز تمیز کنید.

این به شما امکان می دهد گرد و غبار ، خاک و چیزهای تصادفی که ممکن است به مرور زمان زیر دستگاه قرار گرفته باشد را تمیز کنید.

هنگام جابجایی وسایل بزرگ مراقب باشید ، زیرا آنها سنگین هستند. علاوه بر این ، قبل از جابجایی وسایل ، نه فقط سیم برق ، بلکه سایر روشهای متصل کردن دستگاه ، مانند خطوط لوله آب ، گاز ، دریچه های خشک کن و غیره ، اطمینان حاصل کنید که لوازم خانگی را به درستی و با خیال راحت باز کرده اید.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در این زمینه دارید، مقاله 10 نکته مهم تعمیرات و نگهداری لوازم خانگی در منزل را بخوانید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید