امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280724
۱۳۷۷
۱
۰
نسخه چاپی

هر آنچه که باید در مورد ماده مخدر سورچه بدانید

ماده مخدر سورچه

سورچه

سورچه یا سورچی مواد مخدر جدید است که شباهت زیادی به هروئین دارد. در واقع سورچه همان هروئین لابراتواری است که قویتر است. نام این ماده از کلمه سورچرانی گرفته شده است و به عنوان سور و سات در مهمانی ها مصرف می‌شود. سازندگان این مخدر این نام را روی آن گذاشته‌اند تا این حس را به افراد و جوانان القا کنند که این مواد فقط برای خوشگذرانی است و اعتیادآور نمی‌باشد در حالی که این طور نیست.

شکل ظاهری سورچه پودری است چیزی شبیه نمک ریز و پودر شده. برخی اوقات سفید رنگ برخی اوقات کرم رنگ و گاهی اوقات قهوه ای رنگ است. رنگ این ماده مخدر به لابراتواری که در آن تهیه می‌شود بستگی دارد.

طریقه مصرف ماده مخدر سورچه استنشاقی و یا همان اسنیف است اما سورچه را به روش های دیگری مانند دود کردن و یا تزریق کردن نیز مصرف می کنند. البته روش دیگر مصرف آن روش مشامی است که روی فویل می‌کشند.

عوارض مصرف سورچه

عوارض مواد مخدر سورچه مانند هروئین است اما به دلیل وجود مرفین بیشتر عوارض آن شدیدتر است. سرخوشی که در افراد معتاد به آن ایجاد می‌کند بسیار بیشتر است و به همین نسبت عوارض جانبی آن هم بیشتر است.

عوارض سورچه شامل موارد زیر می‌شود:

• بی حوصلگی

• بی قراری

• بدن درد

• ضعف عضلانی

• وابستگی شدید نسبت به مواد مخدر دیگر

• فشار خون متغیر

• تپش قلب نامنظم

• تاری دید

• سردردهای ناگهانی

• تشنج

• اوردوز

فردی که به این ماده اعتیاد پیدا کرده است نیاز دارد 2 تا 3 بار در روز مصرف داشته باشد.

مواد مخدر سورچه در بازار مصرف معتادان وجود داشته است و هر چند وقت اسم این مواد در بازار مصرفی تغییر می‌کند. سوداگران مواد مخدر برای اینکه بازار فروش خود را از دست ندهند این مواد را با مقداری دستکاری و گیرایی بیشتر و به نحوی که حالت سرخوشی بیشتری در فرد ایجاد کند تولید کرده و با نام جدید که عوام فریبانه‌تر باشد روانه بازار می‌کنند. در واقع با این نوع نامگذاری این مواد را بدون ضرر و عوارض معرفی می‌کنند و این طور وانمود می‌کنند که این مواد اعتیادآور نیست و به این ترتیب جوانان از روی کنجکاوی رو به مصرف این مواد می‌آورند.

سورچه

مجازات مصرف سورچه

عناوین محرمانه ریاضی در ماده ۸ قید شده است از جمله وارد کردن مبادرت به ساخت تولید توضیح صدور ارسال خرید یا فروش در معرض فروش قرار دادن نگهداری مخفی کردن و حمل کردن. مجازات این ماده مانند دیگر مواد مخدر می باشد و به مقدار مصرف آن بستگی دارد. تا ۵ سانتی گرم از پانصد هزار ریال تا یک میلیون ریال جریمه نقدی و ۲۰ ضربه شلاق به همراه دارد. بیش از ۵ سانتی گرم تا یک گرم از ۲ میلیون تا ۶ میلیون ریال جریمه نقدی و سی تا هفتاد ضربه شلاق دارد.

بیش از یک گرم تا ۴ گرم از ۸ میلیون تا ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۲ تا ۵ سال حبس و ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق دارد. بیش از ۴ گرم تا ۱۵ گرم از ۲۰ میلیون تا ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۵ تا ۸ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق به همراه دارد. بیش از ۱۵ گرم تا ۳۰ گرم از ۴۰ میلیون تا ۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۱۰ تا ۱۵ سال زندان و ۳۰ تا ۷۴ ضربه شلاق ایجاد می کند و بیش از ۳۰ گرم اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم را در پی دارد.

ترک ماده مخدر سورچه

ترک سورچه معمولاً نسبت به مواد مخدر دیگر دشوارتر است و علت آن این است که دوز مرفین که در این موارد وجود دارد نسبت به مواد اعتیاد آور دیگر بالاتر می باشد. موقع قطع مصرف پس از اینکه ۲۴ ساعت استفاده نشود نشانه های قطع مصرف و ترک در فرد ایجاد می شود. قطع مصرف حالت تهوع و استفراغ، بی خوابی شبانه، اسهال، بی قراری و استرس و تشنج در فرد مشاهده می شود.

این ماده در دستگاه گوارشی هم تاثیرگذار است و افرادی که سورچه استفاده می کند دستگاه گوارشی شان کاملا آسیب میبیند. معده روده و کبد تحت تاثیر مصرف این ماده دچار آسیب می شوند. هم چنین این مخدر در دستگاه تناسلی هم تاثیر می‌گذارد و قادر است سبب کم ادراری و یا پر ادراری در انسان شود.

استفاده زیاد سورچه می تواند در زنها دوران عادت ماهیانه را به تاخیر بیندازد و در مردها سبب انزال دردناک و یا تاخیر در انزال گردد. علاوه بر این در اثر استفاده مخدر سورچه سیستم اعصاب مرکزی دچار صدمه می گردد. در نهایت این که سندروم قطع مصرف بیشتری نسبت به سایر مواد مخدر دارد که فرد آغاز به قطع مصرف می‌کند تا موقعی که به طور کامل بهتر شود یک هفته کاملا بی قرار و ناآرام را طی می کند.

هرچند به این معنا نیست که بعد از یک هفته حالت فرد کاملاً مطلوب می شود بلکه بعد از یک هفته نشانه ها رو به بهبودی می رود اما در هفته دوم بی خوابی و بی قراری هم چنان دارد که لازم است به مرور و کم‌کم برنامه بهبودی خود را زیر نظر پزشک و متخصص پیش برود تا در نهایت در یک ماه خواب و تغذیه به کیفیت مناسبی برسد و بدنیش بتواند خود را دوباره بازسازی کند.

  • منبع
  • نوروکمپ
  • هنر زندگی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید