امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 284477
۱۶۵۸
۴
۲
نسخه چاپی

هزینه و معرفی وکیل کیفری مجرب در سال1402

در دنیای امروز هرکسی می تواند در هر زمان و به هر دلیلی درگیر مسائل کیفری باشد و از آنجایی که این مسائل مستقیماً با جان، مال، آبرو و حیثیت افراد مرتبط است، لازم است بدانید که اگر درگیر چنین مسائلی هستید بهتر است با  بهترین وکیل کیفری در تهران مشورت کنید. تا هر چه زودتر بر این مشکلات غلبه کنیم یا حداقل از بدتر شدن آنها جلوگیری کنیم.

وکیل کیفری چیست؟

وکیل کیفری یکی از مهمترین افرادی است که می تواند در این زمینه به ما کمک کند. وکلای کیفری واجد شرایط و کافی که دارای تمامی خصوصیات و خصوصیات لازم می باشند می توانند به نحوی عمل کنند که حق به بهترین نحو موجه شود، در این صورت به اصطلاح حق به مشروع می رسد و هیچکس حق خود را ضایع نمی کند. وکلایی که مجاز به شرکت در پرونده های کیفری هستند، وکیل کیفری نامیده می شوند. محل فعالیت وکلای کیفری، اماکن مربوطه مانند دادسرا، سازمان جنایی دولت و همچنین دادگاه کیفری و نظامی است و این وکلا نسبت به جرایم کیفری مذکور رسیدگی کیفری را انجام می دهند.

هزینه و معرفی وکیل کیفری مجرب در سال1402

اگرچه وکلای کیفری مانند سایر وکلای دادگستری سعی در انجام وظیفه ذاتی خود در دفاع از حقوق موکلان خود در حد توان خود دارند، اما همواره باید به یاد داشته باشیم که عملکرد وکیل کیفری در برخی موارد تا حدودی با عملکرد سایر وکلا متفاوت است، یعنی در زمینه ای فعالیت می کند که مستقیماً با موضوع حقوق مردم ارتباط دارد و دقیقاً به همین دلیل عنوان «وکیل مدافع» برای وکیل کیفری نیز به کار می رود.

وکیل کیفری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک وکیل کیفری خوب دارای ویژگی هایی است که در زیر به مهمترین آنها اشاره می شود:

  • دارای سوابق تحصیلی کاملا مرتبط و معتبر
  • داشتن دانش به روز در زمینه های مرتبط از جمله پزشکی قانونی، انگشت نگاری، کشف جعل و پلیس جنایی
  • روحیه مطالعه و تحقیق و علاقه به کشف حقیقت داشته باشد
  • مهارت و تخصص لازم را داشته باشد
  • صبر و استقامت فراوان و روحیه قوی داشته باشد
  • از روح قانون برخوردار باشد، به دنبال عدالت، شجاعت، جسارت و اعتماد به نفس باشد
  • آگاهی کامل از کلیه اطلاعات مورد نیاز از جمله مصادیق جرایم و کلیه قوانین مربوطه و همچنین حقوق و تکالیفی که قانونگذار برای طرفین دعوا تعیین کرده است.
  • وقت شناسی، ادب و پیگیری پرونده ها در اسرع وقت و با بهترین کیفیت ممکن
  • دانش کافی از دانش مرتبط در زمینه علوم انسانی از جمله روانشناسی
  • از قدرت پیش بینی بهره ببرید و درک خوبی از مسائل داشته باشد
  • آشنایی با بهترین روش پاسخگویی و دفاع در برابر ادعاهایی که ممکن است مطرح شود و همچنین توانایی یافتن معتبرترین اسناد.
  • بهره مندی از فن بیان و تحلیل عمیق مشکلات

هزینه و معرفی وکیل کیفری مجرب در سال1402

برای انتخاب بهترین وکیل کیفری در همدان کافیست به وکیل چی مراجعه کنید. چه به دنبال بهترین وکیل ملکی توافقی باشید و چه بهترین وکیل مهریه، وکلای فعال در تهران وکیل با تجربه و تخصص خود بهترین انتخاب برای شما هستند. مجله وکیل چی بهترین و بزرگ ترین مجله حقوقی در ایران میباشد که به معرفی بهترین وکیل های ایران و تهران میپردازد.

وظایف وکیل کیفری چیست؟

مشاوره و راهنمایی موکل برای انجام اقدامات لازم یکی از مهمترین وظایف وکیل کیفری است. یکی دیگر از وظایف مهم وکیل کیفری، حضور در محیط های حقوقی مربوطه از جمله دادگاه برای اثبات ادعای شاکی یا دفاع از فردی است که مورد شکایت قرار گرفته است.

اهمیت انتخاب یک وکیل کیفری خوب

کار وکیل کیفری از نظر برخورد مستقیم با جان، مال، آبرو و حیثیت افراد (اعم از متهم، مظنون، مجرم و یا شاکی) بسیار حساس و مهم است. اگر یک دعوی به اشتباه مطرح شود یا اگر وکیل کیفری در اجرای عدالت کوتاهی کند، ضررهای مالی، شخصی و اعتباری برای هر یک از طرفین دعوی وارد می شود.

از سوی دیگر، هر پرونده جزایی فقط یک بار در دادگاه مورد بررسی قرار می گیرد، به این معنا که پس از صدور حکم قطعی، امکان طرح مجدد شکایت وجود ندارد. در این راه، استخدام یک وکیل کیفری خوب بسیار ضروری است زیرا چنین وکیلی علاوه بر داشتن ویژگی ها و ویژگی های مورد نیاز، به تمامی مسائل حقوقی مربوطه نیز آگاهی و آشنایی کافی دارد و می تواند توضیحات و مستندات را به بهترین نحو ارائه دهد.

هزینه و معرفی وکیل کیفری مجرب در سال1402

عدم گرفتن بهترین وکیل کیفری در تهران و یا گرفتن وکیل بی تجربه می تواند روند رسیدگی به پرونده و روند دادرسی را مختل کند، مسیر زندگی فرد را به سمت منفی تغییر دهد، موجبات مالی و پرسنلی، حیثیت و آبرو و افزایش هزینه های دادرسی را فراهم کند. از سوی دیگر، بسیاری از افراد در مراحل قانونی تصمیم به جایگزینی وکیل فعلی با وکیل کیفری جدید می‌گیرند که این نیز مشکلات خاص خود را دارد، زیرا بسیاری از وکلایی که پرونده‌ای را دنبال می‌کنند که وکیل دیگری شروع کرده است، نمی‌پذیرند. توجه به نکات ذکر شده بیش از پیش ضرورت انتخاب بهترین وکیل کیفری در تهران ، مجرب و متخصص را آشکار می سازد.

کلام آخر

برای مراجعه به بهترین وکیل کیفری در تهران بهتر است با بهترین وکیل  که در سایت وکیل چی یا vakilchi.com به شما معرفی کرده ایم مشورت کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به بهترین وکیل مراجعه کردید تجربه خود در کامنت ها با ما در میان بگذارید. اگر تجربه مراجعه به وکیل را دارید تجربه خود را با ما در میان بگذارید .

  • منبع
  • حقوق نیوز

۲ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید