امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282368
۷۳۶
۱
۰
نسخه چاپی

هل و خواص درمان آن در طب سنتی

هل و خواص درمان آن در طب سنتی

دانه های هل در قالب غلاف کوچک با دانه های سیاه در داخل آن یافت می شوند و در طب سنتی خواص بسیاری دارد‌.

دانه های هل عطر و طعم دلپذیری دارند و از آن ها به عنوان مواد طعم دهنده در غذاها استفاده می شود. استفاده از آن فقط به غذاهای گرم و تند محدود نمی شود؛ بلکه این دانه ها به دسرها و نوشیدنی ها نیز اضافه می شوند تا طعم شیرین آن ها را تکمیل کنند.

هل غنی از ویتامین ها و مواد مغذی مختلفی از جمله نیاسین، پیریدوکسین، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامین A، ویتامین C، سدیم، پتاسیم، کلسیم، مس، آهن، منگنز، منیزیم، فسفر و روی است.

بررسی خواص هل

هل با سرطان مبارزه می کند

سرطان یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. هزینه های بالای درمان و عوارض جانبی پس از آن، پژوهشگران را تشویق به یافتن جایگزین های مناسب برای مبارزه با سرطان می کند. دانه های هل این خاصیت را دارند و ضد سرطان هستند.

خاصیت ضد افسردگی دارد

هل دارای خواص ضد افسردگی است، روغن اسانس موجود در آن یکی از روغن های عمده ای است که در آروماتراپی استفاده می شود. این دانه نه تنها برای افسردگی بلکه برای درمان بیماری های مختلفی از جمله اختلالات معده و بیماری های ریوی نیز استفاده می شود.

از بیماری های دستگاه گوارش جلوگیری می کند

هل به طور سنتی در آیورودا و طب چینی به عنوان راه حلی برای اختلالات دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می گیرد. عصاره متانول موجود در هل به کنترل اختلالات دستگاه گوارش مانند اسیدیته و گرفتگی معده کمک می کند. بر اساس مطالعات انجام شده روغن های استخراج شده از هل اثرات مثبتی بر اختلالات دستگاه گوارش دارند.

ضد اسپاسم است و خواص ضد التهابی دارد

هل برای دردهای عضلانی و مفصلی مفید است. اسپاسم عضلانی اغلب توسط افراد مسن گزارش می شود و انقباض ناگهانی عضلات باعث این اسپاسم ها می شود. هنگامی که عضلات می گیرند، می توانند موجب درد ناگهانی شوند. هل با همه این موارد مبارزه می کند.

بیماری های دندانی را درمان می کند

هل در آیورودا و همچنین طب سنتی چینی برای مقابله با دندان درد استفاده می شود. پس از اختراع آنتی بیوتیک ها، مشخص شد که این آنتی بیوتیک ها عوارض جانبی ایجاد می کنند.

داروی ضد آسم است

هل همچنین برای درمان آسم و سایر مسائل تنفسی نیز استفاده می شود. یک مطالعه نشان داده است که عصاره های خام هل برای باز کردن لوله های تنفسی موثر هستند. دانه های هل همچنین در ایجاد آرامش بافت های فکری نیز موثر هستند.

سموم را از بدن پاک می کند

فرآیندهای متابولیک در بدن، سموم و رادیکال های آزاد را خنثی می کنند و باید این سموم از بین بروند تا بدن سالم باقی بماند. در غیر این صورت، این سموم انباشته می تواند باعث بیماری های متعددی از جمله سرطان و پیری زودرس شود. هل به عنوان عامل سم زدایی عمل می کند. روغنهای ضروری و بیوشیمیایی موجود در هل اثرات ضد سمی دارند. یک مطالعه انجام شده توسط Das et al نشان می دهد که دانه های هل در برابر سلول های سرطانی موثر عمل می کنند.

گردش خون را بهبود می بخشد

در طب سنتی مانند آروماتراپی، هل با بهبود گردش خون در درمان آسم و برونشیت موثر عمل می کند. روغن اسانس استخراج شده از هل در ارتقای گردش خون موثر است. این تحقیق در دانشگاه نیوته در منگالور، هند انجام شد.

برای درمان گلودرد، تهوع و استفراغ مفید است

به طور سنتی، هل به عنوان یک درمان برای حالت تهوع مورد استفاده قرار می گیرد. هل یک محرک موثر است و برای آرام کردن حالت تهوع و استفراغ مناسب است. هل و دارچین را در آب بجوشانید و هر روز صبح برای کاهش گلو درد از آن استفاده کنید.

 دارویی برای ناتوانی جنسی و انزال زودرس

از آنجایی که هل عطر شیرینی را به ارمغان می آورد، به نظر می رسد خواص فلفل را داراست. اعتقاد بر این است که هل دارویی برای ناتوانی جنسی و انزال زودرس است.

برای درمان اختلالات ادراری مفید است

هل برای بیماری های دستگاه ادراری و عفونت هایی چون سیستیت، نفرات و گونوره مفید است.

سکسکه را درمان می کند

سکسکه می تواند بسیار آزار دهنده باشد، خصوصا برای کودکان. در پزشک عامیانه چندین دارو برای درمان سکسکه تجویز شده است و یکی از محبوب ترین آن ها، ترساندن فردی است که در دهانش هل دارد. با این حال در هلند، هل یکی از درمان های بسیار موثر است. چند قاشق هل را بردارید و آنها را در آب جوش بگذارید. با نوشیدن آن می توانید از شر سکسکه خلاص شوید.

نفس را خوشبو می کند

جواهرات و دانه های هل را می توان به عنوان یک خوشبو کننده دهان تجویز کرد. طعم و عطر موجود در هل به علت حضور اسانس موجود در آن است. جای تعجب نیست که اسانس هل به عنوان یک عنصر محبوب در آدامس استفاده می شود!

  • منبع
  • زیباشهر

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید