امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280670
۴۶۶
۱
۰
نسخه چاپی

وارن بافت کیست و فلسفه سرمایه گذاری او چیست؟

وارن بافت کیست و فلسفه سرمایه گذاری او چیست؟

موفقیت عظیم مالی وارن بافت، همراه با عقل سلیم آمریکایی متوسط، سبک زندگی متواضعانه و شوخ طبعی، به او کمک کرده است تا او را به یکی از مشهورترین و تحسین برانگیزترین میلیاردرهای جهان تبدیل کند.

طرفداران در سراسر جهان او را به عنوان یک الگوی قابل دسترس برای موفقیت خود می بینند.

وارن بافت یک تاجر، نیکوکار و یکی از موفق ترین و معتبرترین سرمایه گذاران در سطح جهان است. دارایی خالص او تا جولای 2020 حدود 71.8 میلیارد دلار تخمین زده شد. فلسفه سرمایه گذاری بافت به طور گسترده در سراسر جهان دنبال می شود.

سالهای اولیه و تحصیلات وارن بافت

بافت که در سال 1930 در اوماها آمریکا به دنیا آمد، به دنیای تجارت علاقه مند شد و از سنین پایین شروع به سرمایه گذاری از جمله در بازار سهام کرد. پدرش هوارد، دلال سهام در شرکت کارگزاری خود و مادرش لیلا خانه دار بود. بافت دو خواهر داشت، یکی از او بزرگتر و دیگری کوچکتر.

در یازده سالگی، سه سهم از Cities Service Preferred را به قیمت 38 دلار به ازای هر سهم برای خودش و خواهر بزرگترش خرید. اما سهام به کمی بیش از 27 دلار در هر سهم سقوط کرد. یک وارن انعطاف پذیر سهام خود را تا زمانی که به 40 دلار بازگشت نگه داشت.

بافت تحصیلات خود را در مدرسه وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا آغاز کرد و سپس به دانشگاه نبراسکا رفت و در آنجا مدرک کارشناسی خود را در رشته مدیریت بازرگانی دریافت کرد. بافت پس از فارغ التحصیلی می خواست به مدرسه بازرگانی هاروارد برود، اما به دلیل جوان بودن رد شد. در عوض به مدرسه بازرگانی کلمبیا رفت و در آنجا فارغ التحصیل شد.

بن گراهام، سرمایه‌گذاری که در کلمبیا تدریس می‌کرد، تأثیر زیادی بر بافت داشت. بافت در مورد اصول سرمایه گذاری در کلاس های گراهام آموخت. گراهام از طریق اصول سرمایه‌گذاری ساده و در عین حال عمیق خود به چهره‌ای شگفت‌انگیز برای وارن بافت بیست و یک ساله تبدیل شد.

سرمایه گذاری های بافت

بافت در روزهای ابتدایی کارش در شرکت کارگزاری پدرش کار می کرد. حرفه او به عنوان یک فروشنده سرمایه گذاری در اوایل دهه 1950 موفقیت آمیز نبود. او در سال 1956 شرکت بافت را تشکیل داد. هفت نفر از اعضای خانواده و دوستان در مجموع 105000 دلار سرمایه گذاری کردند و بافت فقط 100 دلار سرمایه گذاری کرد. تا پایان سال، او حدود 300000 دلار را مدیریت می کرد.

وارن بافت در سال 1962 شروع به خرید سهام در برکشایر هاتاوی کرد، زمانی که عمدتاً به عنوان یک شرکت نساجی اداره می شد. او متوجه شد که سود زیادی در آن وجود ندارد و شروع به حذف تدریجی آن کرد. او به جای آن شروع به سرمایه گذاری در شرکت های بیمه کرد. کمتر از 10 سال بعد، در سال 1965، او کنترل برکشایر هاتاوی را در دست گرفت. در سال 1970، بافت خود را به عنوان رئیس شرکت معرفی کرد و اولین نامه خود را به سهامداران نوشت. این نامه‌های بافت بعدها بسیار مشهور شد و موضوع مطالعه بسیاری از سرمایه‌گذاران در سراسر جهان شد. برکشایر بعداً چندین شرکت از جمله See's Candy و GEICO را خریداری کرد.

برکشایر موفق شد 7 درصد از سهام کوکاکولا را که بیش از یک میلیارد دلار ارزش داشت، در اختیار داشته باشد. بافت در سال 1990 میلیاردر شد. در اوایل تا اواخر دهه 2000، بافت سرمایه گذاری زیادی در بانک های بزرگ انجام داد.

کارهای بشردوستانه بافت

از سال 2000، بافت بیش از 46 میلیارد دلار کمک مالی کرده است و تبدیل به خیریه ترین میلیاردر شده است. در ژوئن 2006، بافت برنامه های خود را برای اهدای کل دارایی خود به امور خیریه اعلام کرد. سپس، در سال 2010، بافت و بیل گیتس «کمپین The Giving Pledge» را راه‌اندازی کردند تا افراد ثروتمند دیگر را تشویق به انجام امور بشردوستانه کنند.

فلسفه سرمایه گذاری بافت

سالی یک بار، در جلسه سهامداران برکشایر هاتاوی، هزاران نفر از آنها در اوماها برای یک جلسه پرسش و پاسخ پنج ساعته با بافت و شریکش، چارلی مانگر، جمع می‌شوند. آنها طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهند، با تمرکز بر آنچه در هنگام سرمایه گذاری به دنبال آن هستند و اینکه چگونه آنها برکشایر را به یک غول 485 میلیارد دلاری تبدیل کرده اند.

فلسفه سرمایه گذاری بافت حول محور نحوه کار یک شرکت می چرخد. او به دنبال اوراق بهاداری می‌گردد که قیمت‌های آن‌ها بر اساس ارزش ذاتی به‌طور غیرقابل توجیه پایین باشد. بافت به جای تمرکز بر پیچیدگی های عرضه و تقاضا در بازار سهام، به شرکت ها به عنوان یک کل می نگرد. برخی از عواملی که بافت در نظر می گیرد عملکرد شرکت، بدهی شرکت و حاشیه سود است. ملاحظات دیگر برای سرمایه گذاران ارزشی مانند بافت عبارتند از اینکه آیا شرکت ها عمومی هستند، چقدر به کالاها متکی هستند و چقدر ارزان هستند. چشم انداز بافت برای دوری از هیاهو و ماندن در شرکت ها با رویکرد بلندمدت خود به او برتری می دهد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید