امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287525
۱۹۴
۱
۰
نسخه چاپی

وقتی سیاستمداران غربی دو زبان متفاوت دارند

عملی که در یک منطقه جنایت شنیع است، حق مشروع و دفاع از خود در منطقه دیگر است و مقامی که با درد در مقابل کشتار غیرنظامیان در یک کشور صحبت می کند، کوچکترین خجالتی را احساس نمی کند که مانع از حمایت از قاتل و ابراز همبستگی با او در کشور دیگری شود

وقتی سیاستمداران غربی دو زبان متفاوت دارند

دو روز پیش، جاش بال، یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا، استعفای خود را به دلیل برخورد دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با جنگ جاری در نوار غزه ارائه کرد. او رفتار واشنگتن را یک «واکنش بی پروا» بر اساس «ورشکستگی فکری» توصیف کرد.

دیروز، پنجشنبه، تام پورتئوس، معاون مدیر برنامه های دیده بان حقوق بشر، گفت که کشورهای غربی، اگر می خواهند بقیه جهان را متقاعد کنند که آنچه را که در مورد ارزش ها، حقوق بشر و قوانین بین المللی حاکم بر منازعات مسلحانه می گویند، باور کنند، باید به آنها عمل کنند. آنها باید همان اصول جهانی که برای روسیه و نهضت مقاومت اسلامی (حماس) انجام می دهند در مورد بی اعتنایی وحشیانه اسرائیل به زندگی غیرنظامیان در غزه نیز اعمال کنند.

بنابراین، عملی که در یک منطقه جنایت شنیع است، حق مشروع و دفاع از خود در منطقه دیگر است و مقامی که با درد در مقابل کشتار غیرنظامیان در یک کشور صحبت می کند، کوچکترین خجالتی را احساس نمی کند که مانع از حمایت از قاتل و ابراز همبستگی با او در کشور دیگری شود.

در اینجا 5 مدرک وجود دارد که نشان می دهد این مقام های غربی دو زبان دارند که هر کدام موقعیت خاص خود را دارند:

1 - من به عنوان یک یهودی نزد شما آمدم

در 20 آگوست، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، غم و اندوه خود را از کشته شدن 7 نفر در بمباران روسیه در چرنیهف در شمال اوکراین ابراز کرد.

بلینکن در پلتفرم X نوشت: «ما حمله موشکی هولناک دیگری به غیرنظامیان بیگناه در چرنیهف را به شدیدترین وجه محکوم می‌کنیم و از روسیه می‌خواهیم «هم اکنون به جنگ وحشیانه خود پایان دهد».

در 12 اکتبر، بلینکن از اسرائیل بازدید کرد که در تجاوز کنونی خود به غزه، حدود 4000 غیرنظامی را کشت که بیشتر آنها زن و کودک بودند.

در اینجا بلینکن با زبان دوم خود صحبت کرد و گفت که در کنار اسرائیل ایستاده است و به عنوان یک یهودی از آن بازدید می کند و متعهد شد که تمام سلاح ها و پول مورد نیازش را فراهم کند. او در مورد جنایات فجیع و وحشیانه ای که اسرائیل علیه مردم بی گناه و بی دفاع غزه مرتکب شده صحبتی نکرد.

2- این حلال و این حرام است

در 13 آوریل 2022، رئیس جمهور ایالات متحده آنچه را که نسل کشی انجام شده توسط نیروهای روسیه در اوکراین خواند، محکوم کرد.

او گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "در تلاش است تا ایده اوکراینی بودن را از بین ببرد."

بایدن از صدور حکم بازداشت از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی علیه پوتین، بر اساس این واقعیت که وی به ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین متهم است، حمایت کرد.

زمانی که اسرائیل تجاوزات خود را به غزه آغاز کرد و جهنم را بر سر کودکان و زنان آنجا ریخت، اصطلاحات نسل کشی، جنایات جنگی و وحشت غیرنظامیان را به خاطر نداشت.

بایدن با صدای دوم خود گفت که حماس هنگام آغاز عملیات طوفان الاقصی، عملیاتی که در پاسخ به جنایات اشغالگران علیه غیرنظامیان و هتک حرمت مکرر آن به مسجد مبارک الاقصی انجام شد، «سر بچه‌های اسرائیلی را برید».

کاخ سفید بعداً از متهم کردن حماس به کشتن کودکان عقب نشینی کرد.

چند روز بعد، بایدن با صدای دوم صحبت کرد و گفت که از اسرائیل درخواست آتش بس در غزه نخواهد کرد. در عوض، او پا را فراتر گذاشت و گفت که اطلاعاتی در دست دارد مبنی بر اینکه مقاومت عامل کشتار بیمارستانی در غزه بوده است که این بازتاب روایت اسرائیل است.

3- مرگ لحن انسانی

در آوریل 2022، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، به نظر از «کشتار غیرنظامیان توسط روسیه در شهر بوچا» اوکراین بسیار عصبانی بود.

.رئیس جمهور فرانسه در اولین گفته های خود گفت که "شواهد بسیار واضح" وجود دارد که نشان می دهد نیروهای روسیه مسئول جنایات جنگی در اوکراین هستند و خواستار اعمال تحریم های بیشتر بر مسکو شد

مکرون در اکتبر امسال چندین اظهارنظر را در مورد درگیری اعراب و اسرائیل بیان کرد، اما این بار با زبان دوم صحبت کرد.

در حالی که او جنبش حماس را تروریستی توصیف کرد، کشتار غیرنظامیان توسط اسرائیل و ویران کردن خانه‌ها بر سر ساکنان آنها را محکوم نکرد و اصطلاحات و واژگان وحشیگری، بربریت، نسل‌کشی و جنایات جنگی را به زبان نیاورد.

4- این جرم است و این دفاع از خود است

در 3 آوریل 2022، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان خواستار روشن شدن جنایات ارتش روسیه در شهر بوچا در اوکراین شد.

صدراعظم آلمان با تاکید بر اینکه "عاملان این جنایات و کسانی که آنها را طراحی کرده اند باید پاسخگو باشند"، خواستار اجازه ورود سازمان های بین المللی به منطقه "برای مستندسازی این جنایات" شد.

در اکتبر امسال، صدراعظم آلمان از اسرائیل بازدید کرد و اظهارات زیادی در مورد عملیات طوفان الاقصی و جنگ اسرائیل علیه غزه بیان کرد.

اما این بار او با صدای دوم خود صحبت می‌کرد و حمایت خود از اسرائیل را در «دفاع از خود» تأیید کرد و از سرویس‌های امنیتی آلمان خواست که هیچ تظاهراتی را در همبستگی با مقاومت فلسطین که با اشغالگری اسرائیل می‌جنگد، تحمل نکنند.

در مورد جنایات فجیع غزه، او آنها را محکوم نکرد، مستندات آنها را مطالبه نکرد و در مورد آتش بس بشردوستانه یا چیزی که نشان دهنده احساس غم و اندوه و درد او نسبت به غیرنظامیان فلسطینی باشد صحبت نکرد.

5 - من با شما هستم و در کنار شما هستم

در 14 نوامبر 2022، هنگام شرکت در نشست گروه 20 در اندونزی، ریشی سوناک، نخست وزیر هندی الاصل بریتانیا، به روسیه حمله لفظی کرد و آن را به دلیل جنایاتی که در اوکراین مرتکب می شود، به عنوان یک کشور منحوس توصیف کرد.

سوناک در مقاله ای که برای دیلی تلگراف نوشت، گفت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "مسئول بسیاری از خونریزی ها در اوکراین است."

در 19 اکتبر، سوناک در حالی که به بمباران بیمارستان ها، مساجد و کلیساها در غزه ادامه داشت، وارد اسرائیل شد.

اما او این حملات را محکوم نکرد و به مقامات نگفت که کشتن 4000 غیرنظامی وحشیانه است و آنها باید این موضوع را متوقف شوند.

او با زبان دوم خود صحبت کرد و به آنها گفت: من با شما هستم و در کنار شما هستم.

  • منبع
  • اتاق 24

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید