امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279118
۶۰۱
۱
۰
نسخه چاپی

وکیل خلع ید

گاهی اوقات مشکلات گوناگونی به وجود می آیند که برای حل و فصل آن ها به حضور یک وکیل نیاز خواهد بود. این وکلا باید توانایی و تخصص لازم را در زمینه حل این مشکلات داشته باشند.

 یکی از وکلای مورد نیاز وکیل خلع ید است. همانظور که مشخص است عبارت و اصطلاح “خلع ید” از دو کلمه عربی خلع و ید، تشکیل شده است.

کلمه “خلع” به معنای اخراج، منع و سلب. کلمه “ید” به معنای دست، در این اصطلاح به معنای تسلط و مالکیت داشتن بر چیزی است؛ بنابراین خلع ید در لغت یعنى چیزى را از دست کسى درآوردن یا به سلطه کسى بر چیزى از راه قانونی خاتمه دادن.

خلع ید دارای ارکان مختلفی است. برای خاتمه دادن به این موضوع نیاز است تا در دادگاه حضور داشته باشید و کارها را به صورت قانونی پیش ببرید. در این مطلب به صورت کامل تر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت؛ پس تا انتهای این مطلب دنبال کننده ما باشید.

وکیل خلع ید

موفقیت شما در گرو استخدام وکیل است

برای موفق شدن نیاز به وکیل خلع ید خواهید داشت؛ چرا که این فرد متخصص در آن زمینه بوده و می تواند به شما کمک کند تا زودتر به خواسته و حق و حقوق خود دست پیدا کنید. دعاوی حقوقی همچون خلع ید بسیار زمان بر بوده و پیچیدگی بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است؛ به همین علت به شما پیشنهاد می کنیم در سریع ترین زمان ممکن با بهترین وکیل ملکی تهران تماس بگیرید.

اگر به دنبال بهترین وکیل در این زمینه هستید، به شما پیشنهاد می کنیم از تیم حامیان عدالت بهره ببرید. این مجموعه با بهره مندی از بهترین وکلای طراز اول می تواند شما را در زمینه رسیدن به هدفتان یاری کند. پس از طریق راه های ارتباطی که در سایت درج شده اند، تماس گرفته و از کارشناسان مربوطه مشاوره های لازم را دریافت کنید.

مدارکی که برای دعاوی خلع ید نیاز دارید

اگر احساس می کنید زمان و تجربه کافی را برای رسیدن به دعاوی حقوقی خود دارید، می توانید خودتان نسبت به این کار اقدام کنید؛ در غیر این صورت استفاده از بهترین وکیل حقوقی در تهران می تواند کمک بسیار بزرگی برای پیش برد اهداف شما باشد.

در هر دو صورت نیاز است تا یک سری مدارک را تهیه کنید. از مهم ترین مدارک مجود می توانیم به گزینه های زیر اشاره داشته باشیم:

  • کسی که خواهان این موضوع هست، حتما باید نسبت به تهیه تصویر تایید شده سند مالکیت ملک اقدام کند.
  • مدارک شناسایی همچون کارت ملی به منظور احراز هویت ضروری است.
  • هزینه دادرسی باید پرداخت شود.
  • به شهادت شهود و مطلعین نیاز است.
  • باید نظر کارشناس را جلب کرده و آن را به عنوان یک مدرک ارائه دهید.
  • به شماره پرونده استنادی نیاز است.
  • از دیگر مدارک می توانیم به تحقیقات محلی اشاره داشته باشیم.
  • آخرین مدرک برای تحویل به وکیل خلع ید یا ارائه در دادگاه نیز معاینه محلی است.

در صورتی که این مدارک را نتوانید به صورت کامل جمع آوری کنید و یا نقص و اشتباهی در هر کدام از آن ها وجود داشته باشد، در آن صورت کاری از پیش نخواهید بود و دادگاه به روز دیگری موکول خواهد شد.

وکیل خلع ید

استفاده از وکیل خلع ید چه مزایایی دارد؟

شاید برخی از افراد اعتقادی به حضور مثبت وکیل در هنگام خلع ید نداشته باشند؛ در حالی که این امر همراه با خود مزایای گوناگونی را دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توانیم به گزینه های زیر اشاره داشته باشیم:

  • زمان مورد نیاز برای اقدام به طرح دعوی بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.
  • مالک نیازی ندارد تا در جلسات مربوط به رسیدگی و زمان اجرای حکم خلع ید در دادگاه حضور داشته باشد.
  • همچنین نیازی نیست تا مالک به به شورای حل اختلاف مراجعه کرده و دستور تخلیه را اخذ کند. این کار توسط وکیل مربوطه انجام خواهد شد.
  • تمامی خسارت ها و همچنین اجرت المثل توسط وکیل قابل دریافت هستند.
  • بعد از اینکه محکومیت فرد به اثبات رسید، وکیل می تواند اموال متصرف را توقیف کرده و از او ضرر و زیان را مطالبه کند.

همانطور که مشاهده کردید مزایای استفاده از یک وکیل بسیار گسترده بوده و نمی توان تمامی آن ها را در یک مطلب جای داد؛ البته در این فرایند نیاز است تا وکیل شما کاملا کارآزموده و متخصص باشد؛ در غیر این صورت بود و نبود او فرقی نخواهد داشت.

وکیل خلع ید

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با وکیل خلع ید آشنا کنیم. برای اینکه بتوانید به تمامی حق و حقوق خود دست پیدا کنید و کارهایتان نیز با سرعت بیشتری انجام بگیرند، حضور یک وکیل مطمئن می تواند بسیار دلگرم کننده باشد.

 در این مطلب سعی کردیم تا شما را با مزایای استخدام یک وکیل آشنا کرده و مدارکی که برای این امر نیاز است را نیز معرفی کنیم.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید