امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276227
۴۶۲۷
۴
۱
نسخه چاپی

پلیس امنیت اخلاقی | تمام اطلاعات درباره کدهای تخلف پلیس امنیت اخلاقی

پلیس امنیت اخلاقی | تمام اطلاعات درباره کدهای تخلف پلیس امنیت اخلاقی

پلیس امنیت اخلاقی چیست؟

پلیس امنیت اخلاقی ، یکی از پلیس های تخصصی تابع پلیس اطلاعات و امنیت عمومی است که برای پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی در سطح جامعه ، فعالیت می نماید.

امنیت اخلاقی، مصون ماندن کارهای ارزشی یا خیر در جامعه از تهدیدات یا آسیب پذیری هایی است که متوجه آن است که به تبع آن مخاطبین و مردم از تهدیدات و آسیب پذیری های  احتمالی متصور در امان خواهند بود. کار اخلاقی ، مبتنی بر محرک و میل و احساس است. به اعتباری ، امنیت اخلاقی یک معیار است که با وجود آن ، سلامت روابط اجتماعی تضمین می گردد و فرماندهی انتظامی ، بر مبنای قانون ناظم و کنترل کننده این معیار درجامعه است.

به طور کلی شاخص های ناامنی اخلاقی در جامعه  می توانند شامل مواردی به شرح زیر باشند: زنان خیابانی، تجارت زنان، باند های مربوط به فحشاء، همجنس بازی ( مردان و زنان )، مجالس و پارتی ها، سوء استفاده ها از اینترنت، ماهواره ها، فیلم ها و عکس ها، البسه و محیط ها و پاتوق ها، شبکه های لائیک، گروه های ابتذال، اراذل و اوباش، مشروبات الکلی، بدحجابی، فساد محیط های آموزشی، فساد محیط های هنری، مبدل گردی، مانکن های زنده و سایر موارد ؛ که برحسب شرایط زمان و مکان این شاخص ها در حال تغییر هستند.

در تقسیم کار سازمانی در ساختار ناجا کار پرداختن به امنیت اخلاقی، به پلیس امنیت اخلاقی در تابعیت پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا واگذارشده است. به همین لحاظ، ماموریت تعیین شده برای پلیس امنیت اخلاقی عبارت از: مبارزه با مفاسد اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و الکترونیکی برابر فرامین، تدابیر، قوانین مقررات ابلاغی می باشد، که این پلیس تخصصی ، وظایف خود را در قالب چهار اداره تخصصی ، انجام می دهد.

کدهای تخلف پلیس امنیت اخلاقی

چنانچه پیامک تخلف پلیس امنیت اخلاقی شامل کدهای ،14،15،16،17،18،33،35 برای افراد ارسال گردد در این صورت مالک خودرو بایستی به پلیس امنیت مراجعه نماید و تعهد به عدم تکرار جرم مزبور را بدهد. در صورت تکرار تخلف مزبور، جریمه نقدی و توقیف خودرو را نیز در بر خواهد داشت.

معنای کدهای تخلف پلیس امنیت اخلاقی

هر کدام از کدهای تخلف پلیس امنیت اخلاقی شامل یک عمل ممنوعه می باشند که عبارتند از:

- کد تخلف 14 و 15 از طرف پلیس امنیت اخلاقی مربوط به موضوع کشف حجاب در خودرو می باشد.
- ارسال کد تخلف 16 در صورتی است  که در خودرو پوشش نامناسب رویت گردد و همینطور روابط نامشروع در خودرو مشاهده گردد.
- ارسال کد تخلف 17 در صورتی است که در خودرو حیوان خانگی باشد یا اینکه خودرو مزبور ایجاد آلودگی صوتی نماید.
- ارسال کد تخلف 18 در صورتی است که در خیابان به طور مکرر تردد صورت گیرد و به اصطلاح دور دور کردن منظور است.
- ارسال کد تخلف 33،35 از سوی پلیس امنیت اخلاقی مربوط به افرادی است که در خودرو اقدام به روزه خواری می نمایند و یا اینکه در خودرو استعمال دخانیات می نمایند.

مفاد متن هریک از پیامک های تخلفات مزبور چنین است:

مالک محترم خودرو به شماره ……در خودرو شما در آدرس ……. جرم کشف حجاب صورت گرفته است. لذا ضمن اخطار مبنی بر عدم تکرار، ابلاغ می گردد با در دست داشتن مدارک هویتی و مالکیتی حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز از ساعت ۸ الی ۱۴ برای رسیدگی به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت و یا به نزدیک ترین مرکز پلیس امنیت اخلاقی مراجعه نمایید.

در صورت تکرار، این تخلفات می تواند جریمه نقدی و یا توقیف خودرو به مدت چند هفته را درپی داشته باشد.

در صورتیکه بار اول باشد و ظرف مدت بین ۱۵ تا ۳۰ روز مراجعه کنید، تعهد گرفته می شود و ماشین توقیف نمی شود. برای دفعات بعدی، ماشین از یک تا سه هفته توقیف می شود.

وقتی پیامک را دریافت نمودید از آنجا که امکان دارد در مسافرت، خودرو شما را در پارکینگ همان شهرستان توقیف نمایند حتی قبل از مهلت یک ماهه به هیچ عنوان مسافرت نروید.  در اسرع وقت به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت خود مراجعه کنید.صرفا حضور مالک یا وکیل مالک خودرو لازم است و نیازی به مراجعه شخص دیگری نیست.

درصورت دریافت پیامک کدهای تخلف امنیتی چه باید کرد؟

چنانچه فردی پیامک تخلف امنیتی دریافت نماید بدین معناست که کد تخلف مزبور برای خودرو مالک ثبت گردیده است. از این رو به مالک خودرو یک ماه فرصت داده می شود که جهت رسیدگی به پلیس امنیت اجتماعی مراجعه نماید و چنانچه مالک در مهلت مقرر شده یک ماهه از این امر امتناع نماید خودرو توقیف می گردد.

بسیاری از افراد بیم سوء پیشینه شدن را دارند واز این رو از مراجعه به پلیس امنیت خودداری می نمایند فلذا لازم به ذکر است که در مرتبه اول تنها مراجعین تعهد به عدم تکرار جرم می دهند اما چنانچه جرم تکرار گردد در این صورت موضوع متفاوت می شود و تشکیل پرونده صورت می گیرد و پرونده به مراجع قضایی ارسال و از این طریق اقدامات انجام می گیرد.

لازم به ذکر است که در صورت تکرار تخلفات کدهای مزبور، جریمه نقدی  و یا توقیف خودرو به مدت چند هفته ای را نیز در پی خواهد داشت.

توصیه هایی قبل از مراجعه به پلیس امنیت اخلاقی

- پیش از مراجعه تمامی خلافی خودرو را تسویه و پرداخت کنید.
- اگر دفعه اول باشد و پیش از اتمام مهلت یکماهه مراجعه شود خودرو توقیف نخواهد شد. اما در صورت تکرار بین ۱ تا ۳ هفته خودرو توقیف می شود.
- حتما پیش از ساعت ۶:۳۰ مراجعه نمایید.
- کلیه مدارک شناسایی و مدارک ماشین را با کپی همراه ببرید.
- پس از دریافت چنین پیامکی سفر نکنید چراکه احتمال توقیف خودرو در سفر وجود دارد.
- مالک وسیله نقلیه یا وکیل وی باید به پلیس امنیت مراجعه نماید.

  • منبع
  • فرمون
  • وکلا پرس

۱ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید