امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280510
۴۱۳
۱
۰
نسخه چاپی

چرا بسیاری از مردان آمریکایی با خودکشی می میرند؟

چرا بسیاری از مردان آمریکایی با خودکشی می میرند؟

معمولاً تصور می شود که بیش از 90 درصد افرادی که بر اثر خودکشی می میرند دارای یک بیماری روانی قابل تشخیص هستند. یک مطالعه جدید نشان می دهد که این مورد برای مردان آمریکایی صدق نمی کند. حدود 60 درصد از خودکشی های مردان با مشکلات سلامت روان مرتبط نبودند. در عوض، خودکشی بیشتر توسط تکانشگری ناگهانی در واکنش به موقعیت های استرس زا حاد انجام می شود. مردانی که به سلاح گرم دسترسی دارند بیشتر در معرض خطر هستند.

مردان آمریکایی با نرخ بسیار بالاتری نسبت به زنان آمریکایی خود را می کشند. در سال 2019، مردان تقریباً 80 درصد از 47511 مرگ ناشی از خودکشی در ایالات متحده را تشکیل می دادند و خودکشی هشتمین عامل مرگ و میر در مردان بالای ده سال بود. اما طبق مطالعه جدیدی که توسط محققان در مراکز کنترل بیماری و UCLA انجام شده است، بر خلاف شواهد، حدود 60 درصد از مردان آمریکایی که بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند، هیچ مشکل سلامت روانی شناخته شده ای نداشتند.

بازاندیشی در مورد خودکشی

مارک کاپلان، استاد رفاه اجتماعی در دانشکده روابط عمومی لوسکین UCLA، گفت: آنچه در مطالعه ما قابل توجه است، عدم وجود نشانگرهای روانپزشکی استاندارد خودکشی در میان تعداد زیادی از مردان در تمام سنین است که بر اثر خودکشی می میرند.

کاپلان و همکارانش نوشتند که این به شدت با آماری که معمولاً ذکر می‌شود، مقابله می‌کند که «بیش از 90 درصد افرادی که بر اثر خودکشی می‌میرند، وضعیت سلامت روانی قابل تشخیصی داشتند».

در عوض، آنها دریافتند که الکل و سلاح گرم به شدت در مرگ اکثر مردانی که دست به خودکشی می زنند، کمک کرده است. محققان با بررسی داده‌های جمع‌آوری‌شده بین سال‌های 2016 و 2018 از طریق سیستم ملی گزارش‌دهی مرگ‌های خشونت‌آمیز CDC، دریافتند که احتمال استفاده از اسلحه در مردان بدون مشکلات روانی شناخته شده که در اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند، بین 50 تا 90 درصد بیشتر است و 20 درصد مردان مبتلا به مشکلات روانی که خودکشی کردند، آزمایش الکل مثبت داشتند. آنها همچنین 40 تا 50 درصد بیشتر احتمال داشت که اخیراً با یک دوست یا یکی از عزیزانشان درگیری داشته باشند، 30 درصد بیشتر احتمال دارد که اخیراً اخراج شده باشند، 60 تا 80 درصد بیشتر احتمال دارد که با مشکلات قانونی مواجه شده باشند، و 30 تا 50 درصد بیشتر احتمال دارد که مشکلات رابطه داشته باشند.

کنترل ضربه

در حالی که این احتمال وجود دارد که برخی از مردان بدون مشکلات روانی شناخته شده مبارزه را پنهان می کردند، این مطالعه به توضیح متفاوتی برای اینکه چرا مردان به جای سلامت روان ضعیف دست به خودکشی می زنند اشاره می کند: مردان بیشتر از زنان تکانشی هستند.

این واکنش عاطفی، که با مصرف الکل تشدید می شود و همراه با دسترسی بسیار بیشتر به اسلحه (مردان دو برابر بیشتر از زنان اسلحه دارند)، منجر به مرگ بیشتر مردان می شود. حدود 83 درصد از اقدام به خودکشی با سلاح گرم منجر به مرگ می شود که تا حد زیادی "موثرترین" روش است.

سرمایه گذاری و تمرکز بیشتر بر روی سلامت روان در ایالات متحده غیرقابل انکار است، اما برای کاهش تعداد غم انگیز خودکشی های مردان آمریکایی، کاهش دسترسی به سلاح گرم، حمایت از مصرف مسئولانه الکل، کاهش فقر و آموزش روش های مقابله ای سالم به مردان برای مقابله با موقعیت های استرس زا و حاد ممکن است جان افراد بیشتری را نجات دهد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید