امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279405
۲۳۵۴
۵
۰
نسخه چاپی

چرا دختران نوجوان پسرهای بد را دوست دارند

چرا دختران نوجوان پسرهای بد را دوست دارند

اگرچه ما در دنیایی زندگی می کنیم که زنان مسئول بسیاری از دستاوردهای بزرگ هستند، ملاقات زنان جوان با پسران بد یک اتفاق رایج است. چرا این اتفاق می افتد؟

هنوز نسبتاً رایج است که دختران نوجوان مجذوب پسران بد شوند. در نتیجه، این بدان معناست که مردان جوان زیادی وجود دارند که مایل به ایفای این نقش هستند، زیرا ظاهراً آنها را برای دختران جذاب‌تر می‌کند و همچنین می‌تواند به آنها احساس اقتدار در گروه همسالان خود بدهد.

مطالعات متعددی در رابطه با افزایش خشونت در زوج های نوجوان انجام شده است. متأسفانه، این پدیده ای است که در حال افزایش است. همچنین اغلب شامل کلیشه یک پسر بد و دختر نوجوانی است که عاشق اوست.

همچنین باید توجه داشته باشیم که مطالعات دیگری مانند این مطالعه از دانشگاه هوئلوا وجود دارد که نشان می‌دهد دختران بیشتر مستعد تحریک خشونت فیزیکی و کلامی هستند، در حالی که پسران تمایل به تحریک خشونت جنسی و رابطه‌ای دارند.

پدیده پسر بد

پسران بد مظهر مدلی از مردانگی هستند که با شجاعت، جسارت، اعتماد به نفس و هاله ای از آسیب ناپذیری مشخص می شود. این کلیشه هوای قهرمان حماسی ادبی را دارد که شکست ناپذیر به نظر می رسد و همچنین به نظر می رسد فاقد احساسات خاص است. تقریباً انگار هیچ چیز نمی تواند آنها را حرکت دهد.

در واقع، این شکل نشان دهنده یک مدل کلاسیک از مردانگی است که در فرهنگ های خاص با ویژگی های وابسته به عشق شهوانی آغشته شده است. علاوه بر این، پسر بد به نظر جامد می رسد، که در نوجوانی جذاب است، زمانی که اغلب، همه چیز نسبتاً متزلزل است.

در نتیجه، دختران نوجوان زیادی وجود دارند که به دنبال پسرهای بد می روند، فقط به این دلیل که نوعی امنیت و مکانی به ظاهر امن را نشان می دهند، همانطور که شروع به جدا شدن از والدین خود می کنند. در واقع، این نوع پسر اغلب مظهر یک شخصیت پدرانه محافظ است.

خشونت بین زوج های جوان

پسران بد اغلب مرتکب خشونت مبتنی بر جنسیت هستند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، در حال حاضر تعداد فزاینده ای از دختران خشن نیز در این نوع روابط وجود دارد، اما ما بر روی مردان تمرکز خواهیم کرد.

نحوه بروز خشونت در این زوج ها متفاوت است. معمولاً با تملک و خواسته های جنسی شروع می شود. به عنوان مثال، برای زنان جوانی که با این نوع پسرها قرار ملاقات می گذارند بسیار رایج است که اغلب قرص صبحگاهی را مصرف کنند. این به این دلیل است که آنها احتمالاً کنترلی بر زمان برخوردهای جنسی خود ندارند و پسرها از پوشیدن کاندوم خودداری می کنند. با این حال، استفاده بیش از حد از این قرص می تواند عواقب سلامتی مهمی برای زنان داشته باشد.

زنان جوانی که مستعد ایجاد این نوع روابط هستند نیز تمایل دارند به شریک زندگی خود وابسته شوند. در واقع، تا حدودی رایج است که، حتی پس از یک حمله یا دستور منع، به پسر برمی‌گردند و رابطه را از سر می‌گیرند.

با این وجود، مطالعات موجود نشان می‌دهد که ممنوعیت این نوع روابط برای والدین ایده خوبی نیست، زیرا این اغلب اثرات معکوس دارد. معمولاً دختر نوجوان از این ممنوعیت به عنوان مانعی تعبیر می کند که برای عشق باید بر آن غلبه کند. در واقع، اغلب، این ممنوعیت ها فقط رابطه را وسواسی تر می کند.

به دختران نوجوان آموزش دهید تا از خشونت جنسی دوری کنند

بیشتر دخترانی که به این نوع روابط ختم می‌شوند، از خشونت خانگی آگاه هستند. با این حال، آنها نمی دانند که در رابطه خود قربانی آن هستند. اگر از آنها سؤال شود، بسیاری از آنها می گویند که قاطعانه مخالف خشونت علیه زنان هستند و عمیقاً برای حقوق آنها ارزش قائل هستند. با این حال، آنچه آنها می گویند همیشه با اعمال آنها مطابقت ندارد.

در واقع، دخترانی که عاشق پسرهای بد می شوند، اغلب نیاز به مداخله روانشناختی رسمی دارند. یک کارگاه دو ساعته در مدرسه یا یک سخنرانی از والدین آنها کافی نیست. این دختران تمایل دارند که احساس ناامنی کنند یا شاید آسیب‌های حل‌نشده یا درونی‌سازی الگوهای نامناسب داشته باشند. بنابراین، آنها به چیزی بیش از یک گفتگوی کوتاه نیاز دارند.

علاوه بر این، برای این دختران عادی است که از خانه هایی می آیند که با خشونت جنسیتی مشخص شده است. در حالی که آنها این خشونت را رد می کنند، در تئوری، در نهایت الگوهای آموخته شده را تکرار می کنند. در این موارد، بهتر است با یک روانشناس مشورت کنید. والدین فقط باید سعی کنند مستقیماً رابطه را ممنوع کنند که دختر در معرض آسیب جدی باشد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید