امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287769
۴۵۶
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه از نگرانی در مورد آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند دست بردارید

نگرانی در مورد آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند یک واکنش طبیعی انسانی است. همه ما می خواهیم مورد قبول و پذیرش قرار بگیریم، و این امر طبیعی است که بخواهیم از قضاوت دیگران اجتناب کنیم. با این حال، وقتی نگرانی در مورد آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند به یک مشکل تبدیل می شود، می تواند بر زندگی شما تأثیر منفی بگذارد

چگونه از نگرانی در مورد آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند دست بردارید

نگرانی در مورد آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند یک واکنش طبیعی انسانی است. همه ما می خواهیم مورد قبول و پذیرش قرار بگیریم، و این امر طبیعی است که بخواهیم از قضاوت دیگران اجتناب کنیم. با این حال، وقتی نگرانی در مورد آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند به یک مشکل تبدیل می شود، می تواند بر زندگی شما تأثیر منفی بگذارد. می تواند باعث شود که شما از انجام کارهایی که دوست دارید خودداری کنید، از ارتباط با دیگران دوری نمایید و احساس اضطراب و استرس کنید.

چگونه از نگرانی در مورد آنچه دیگران فکر می کنند دست بردارید؟

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در رها کردن نگرانی در مورد آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند آورده شده است:

به یاد داشته باشید که شما کنترل افکار دیگران را ندارید

دیگران ممکن است در مورد شما هر فکری که می خواهند داشته باشند، و شما نمی توانید کاری برای تغییر آن انجام دهید. تلاش برای کنترل افکار دیگران فقط باعث می شود که شما احساس استرس و ناامیدی کنید.

روی خودتان تمرکز کنید

به جای اینکه روی آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند تمرکز کنید، روی خودتان و آنچه برای شما مهم است تمرکز کنید. روی اهداف و ارزش های خود تمرکز کنید و کارهایی را انجام دهید که باعث می شود احساس شادی و رضایت کنید.

با افرادی که شما را دوست دارند و می پذیرند احاطه شوید

افرادی که به شما اهمیت می دهند، شما را برای آنچه هستید دوست دارند، حتی اگر اشتباه کنید. بودن در اطراف این افراد می تواند به شما کمک کند تا احساس اعتماد به نفس و ارزشمندی کنید.

در مورد نگرانی های خود با یک درمانگر صحبت کنید

اگر نگرانی در مورد آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند به یک مشکل جدی تبدیل شده است، صحبت با یک درمانگر می تواند مفید باشد. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا ریشه نگرانی های خود را شناسایی کنید و راهکارهایی برای مقابله با آنها پیدا کنید.

تمرین هایی برای رها کردن نگرانی درباره قضاوت دیگران

در اینجا چند تمرین خاص وجود دارد که می توانید برای کمک به خود در رها کردن نگرانی در مورد آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند انجام دهید:

تمرین ذهن آگاهی

ذهن آگاهی به شما کمک می کند تا روی لحظه حال تمرکز کنید و افکار و احساسات خود را بدون قضاوت مشاهده نمایید. این می تواند به شما کمک کند تا از چرخه افکار منفی در مورد آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند دور شوید.

تمرین مثبت اندیشی

تمرکز روی جنبه های مثبت زندگی خود می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید و کمتر نگران آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند باشید.

خودارزیابی مثبت

هر روز چند دقیقه وقت بگذارید تا به خودتان بگویید که چقدر خوب هستید. این می تواند به شما کمک کند تا احساس اعتماد به نفس و ارزشمندی بیشتری داشته باشید.

رها کردن نگرانی در مورد آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند یک فرآیند است. ممکن است لازم باشد زمان و تلاش صرف کنید تا این مهارت را یاد بگیرید. اما با تمرین، می توانید یاد بگیرید که خودتان را بیشتر دوست داشته باشید و کمتر نگران آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند باشید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید