امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277174
۶۸۲
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه برای پرونده خود بهترین وکیل را انتخاب کنیم؟

چگونه برای پرونده خود بهترین وکیل را انتخاب کنیم؟

شاید در طول زندگی خود، دچار یک مساله یا مشکل حقوقی شده باشید و این موضوع شما را بر آن داشته تا به دنبال بهترین وکیل بگردید تا بتوانید پیگیری پرونده خود را به او بسپارید.

برای افرادی که در محاکم قضایی پرونده دارند، همیشه انتخاب بهترین وکیل و استفاده از راهنمایی‌های وی یک دغدغه است. به خصوص که امروزه تعداد زیادی موسسه حقوقی و نیز دفتر وکالت مشغول به فعالیت هستند. هر کدام از این موسسات و یا دفاتر با تبلیغات خود سعی در جذب پرونده و یا موکل دارند و به همین جهت انواع خدمات را ارائه می‌کنند.

علاوه بر این، بسیاری از افراد با توجه به گسترش اینترنت و راحت‌تر شدن فرایند ارتباط، تمایل دارند که به صورت آنلاین با وکیل صحبت کنند و به عبارت بهتر از وکیل آنلاین استفاده کنند. همچنین، انتخاب وکیل در شهر بزرگی مثل تهران با این جمعیت و وسعت نیز کار بسیار دشواری است.

حتی بسیاری از شهرستانی‌ها نیز تمایل دارند که از وکیل تهران در دعاوی خود استفاده نمایند. اما سوال اینجاست که چگونه یک وکیل خوب انتخاب کنیم؟ اساسا ویژگی های بهترین وکیل چیست؟ در این مقاله به تمامی این موارد پاسخ داده شده است.

ویژگی های بهترین وکیل

برای این که بدانیم ویژگی های بهترین وکیل چه مواردی است، باید به این نکته توجه نمود که وکالت یک امر تخصصی است.

حوزه‌های بسیاری از جمله خانواده، مالی، ملکی و کیفری و ... در علم حقوق وجود دارد که تخصص در همه این زمینه‌ها برای یک وکیل کار آسانی است. در واقع، بهترین وکیل در هر یک از حوزه‌های فوق تلاش می‌کند که در آن حوزه و دعاوی مربوط به آن اطلاع و تسلط کافی پیدا کند. درست مانند یک پزشک که در حیطه تخصص خود صرفا اظهارنظر می‌کند و چنانچه احساس کند بیماری مریض در حوزه متخصص دیگری است، بیمار را به پزشک دیگر ارجاع می‌دهد.

بنابراین، ویژگی‌های بهترین وکیل عبارتند از:

• بهترین وکیل کسی است که یک حوزه تخصصی در علم حقوق و وکالت انتخاب کرده و به موکلین خود، تخصص خود را اعلام می‌کند.

• یک وکیل خوب، دارای دقت نظر و تیز بینی بسیار بالایی و تلاش می‌کند تمامی اطلاعات پرونده و یا توضیحات موکل در مورد موضوع را به طور کامل و دقیق گوش دهد و موارد مهم را که در روند دادرسی موثر است، استخراج نماید.

• بهترین وکیل دارای صبر و حوصله بسیاری است. به خصوص در حوزه خانواده و نیز کیفری که اساسا پرونده‌ها طولانی و دشوار بوده و نیازمند شکیبایی است. این آرامش وکیل، قطعا به موکل نیز انتقال پیدا می‌کند و طبعا در روند پرونده موثر خواهد بود.

• وکیل متخصص یه یک روانشناس ذاتی است. بهترین وکیل باید توانایی تحلیل شخصیت موکل و نیز طرف مقابل پرونده را داشته باشد تا هم بتواند مصلحت موکل خود را تشخیص دهد و هم در برخورد با طرف مقابل پرونده، از حق موکل خود به درستی دفاع کند.

• یک وکیل خوب، دارای قدرت استدلال بسیار بالاست. این موضوع در جلسه دادرسی و در پیشگاه قاضی بسیار مهم است. چرا که در دادگاه، منطق و مواد قانونی و ادله محکم حرف نهایی را خواهد زد.

راه های انتخاب بهترین وکیل

یکی از سوالاتی که همواره دغدغه ذهن موکلین می‌باشد، آن است که از کجا و از چه طریقی یک وکیل خوب و مطمئن پیدا کنند. در حال حاضر راه های انتخاب بهترین بسیار گسترده است. تبلیغات به شکل‌های مختلف آنلاین، تلفنی، پیامکی، فضای مجازی، تراکت، بیلبورد و ... همه روزه افراد زیادی را به سمت محصولات و خدمات مختلف جذب می‌کند. حرفه وکالت نیز از این امر مستثنی نیست. یکی از کلمات پرجستجو در این حرفه، وکیل آنلاین است. در واقع، ذائقه مردم به این سمت و سو کشیده شده است که خدمات حقوقی را به صورت آنلاین دریافت کنند.

وکیل آنلاین

بسیاری از افراد، قبل از آن که بخواهند به صورت حضوری به یک دفتر وکالت و یا موسسه حقوقی مراجعه کنند، تمایل دارند با یک وکیل آنلاین مشاوره حقوقی داشته باشند. به خصوص در شهر تهران با این وسعت و جمعیت بالا و نیز گسترش بالای اینترنت، افرادی زیادی از اینترنت و نیز فضای مجازی برای حل مشکل حقوقی خود استفاده می‌کنند.

وکیل آنلاین، شخصی است که دارای پروانه وکالت بوده و علاوه بر این کانال‌های ارتباطی بر بستر اینترنت، اعم از تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و ... را برای ارتباط مردم با خود درنظر گرفته است. یکی از ویژگی‌های بهترین وکیل آن است که با علوم روز آشنا باشد و از آن‌ها برای ارتباط بهتر با موکلین و نیز ارائه خدمات متنوع تر استفاده نماید.

کرونا و ایجاد محدودیت‌های ارتباطی موجب شد که خدمات مشاوره آنلاین و نیز ارتباط با وکیل آنلاین به طور چشمگیری در سطح کشور افزایش پیدا کند. حتی برخی از وکلا اقدام به انجام مشاوره های تصویری نموده‌اند که خود نوع جدیدی از ارتباط و مشاوره در این حوزه است و بسیاری از موکلین از این امر استقبال نموده‌اند.

مزایای وکیل آنلاین عبارتند از:

• سادگی و سهولت دسترسی در فضای اینترنت

• هزینه ارزان به نسبت روش‌های حضوری

• امکان ارسال تمامی مدارک پرونده برای وکیل آنلاین و بررسی دقیق آن‌ها

• قدرت انتخاب بالا و استفاده از نظر و مشورت وکلای مختلف

• رفت و آمد و نیز کلافگی و سردرگمی به خصوص در شهر تهران

تمامی مزایای فوق باعث شده است که بسیاری از افرادی که به دنبال بهترین وکیل هستند، یکی از اولویت‌های خود را وکیل آنلاین قرار دهند..

وکیل تهران

شهر تهران به عنوان پایتخت کشورمان بیشتر تمرکز جمعیت را به خود اختصاص داده است. همین امر موجب شده که تعداد پرونده‌های حقوقی و کیفری تشکیل شده در تهران اختلاف بسیار زیادی با شهرهای دیگر داشته باشد. به همین دلیل، تعداد زیادی وکیل تهران، همه ساله از طریق کانون وکلا و نیز مرکز مشاوران قوه قضاییه وارد بازار وکالت می‌گردند.

موکلین بسیار زیادی حتی در شهرستان‌ها تمایل دارند که با وکیل تهران مشاوره حقوقی داشته باشند و یا پرونده خود را به وی بسپارند. چرا که اعتقاد دارند که به دلیل تعداد زیاد پرونده و نیز تنوعی که در شهر تهران وجود دارد، وکیل تهران از سایر وکلا با تجربه است.

باید گفت که این امر تا حدود بسیار زیادی درست است. در سطح شهر تهران، تعداد زیادی مرجع قضایی از جمله دادگاه‌های خانواده، دادسراها و دادگاه‌های کیفری یک و دو، شوراهای حل اختلاف و ... وجود دارد که کار رسیدگی به انبوهی از پرونده‌ها در زمینه های مختلف خانواده، مالی، ملکی و کیفری را بر عهده دارند. به همین جهت تعداد بسیاری وکیل تهران با اخذ پرونده در عرصه های فوق مشغول فعالیت هستند.

بهترین وکیل تهران

برای پیدا کردن بهترین وکیل تهران راه‌های بسیار زیادی وجود دارد. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید تعداد زیادی وکیل تهران را که دارای سایت و یا صفحه در فضای مجازی هستند، پیدا کنید. علاوه بر این با بررسی رزومه آن‌ها و بررسی حوزه های تخصصی آن‌ها انتخاب معقولانه‌تری داشته باشید.

به یاد داشته باشید که بهترین وکیل تهران کسی است که در یک حوزه تخصصی دارای سابقه و رزومه قابل ارائه باشد. یعنی بتوانید سوابق وی را از روی رای‌های اخذ شده مطالعه کنید. علاوه بر این، بهترین وکیل تهران در اکثر مراجع قضایی تهران، پرونده به سرانجام رسانده و از رویه هر مرجع قضایی نیز اطلاع کافی دارد. همچنین دارای پشتکار بالا بوده و به همین جهت در پیگیری پرونده‌ها تمام تلاش خود را خواهد کرد.

برای پیدا یک وکیل تهران خوب می‌توانید چه وکیل آنلاین، چه وکیل تلفنی و یا حتی حضوری باید به اندازه مناسب زمان صرف نمایید. علاوه بر اینترنت می‌توانید از دوستان و آشنایان خود و کسانی که قبلا پرونده‌ای را توسط وکیل پیگیری کرده‌اند، مشورت بگیرید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید