امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282447
۳۴۱۰
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه بهترین وکیل کیفری در تهران را پیدا کنیم؟

با توجه به پیچیدگی امور در دنیایی که در آن زندگی می کنیم و با تخصصی شدن کارها و از طرف دیگر توجه به حقوق انسانی و تحقق دادرسی عادلانه که در حقیقت یکی از مهم ترین ضرورت جامعه متمدن و مدرن به شمار می آید، به همین دلیل قانون گذاری از جمله، حق دفاع و حق انتخاب وکیل مدافع و ... را به رسمیت شناخته اند.لازم به ذکر می باشد که توجه به این گونه عوامل، در کلیه رویدادهای قضایی در سراسر جهان پذیرفته می شوند و همانطور که گفته شد برای جلوگیری از این قبیل مسائل شما نیازمند داشتن یک وکیل هستید. وب سایت برترین وکیل با ارائه مطالب تخصصی در زمینه بهترین وکیل کیفری تهران سعی کرده است تا بستری فراهم کند تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

وکیل کیفری در تهران

شکایت کیفری چیست؟

همانطور که بیشتر از افراد می دانند به موجب قانون اساسی، می توان از فردی که مرتکب یک جرم شده است شکایت کرد. این شکایت، می تواند توسط یک وکیل متخصص کیفری انجام بگیرد.تا بتوان آن را در دادگاه کیفری مورد بررسی قرار داد و شکایت مورد نظر حل و فصل گردد. شکایت کیفری بر خلاف شکایت حقوقی، می تواند در هر فرمی به دادگاه ارائه گردد. بنابراین هیچ گونه محدودیتی در این زمینه برای وکیل کیفری وجود ندارد. در بسیاری از دعاوی کیفری و شکایت های مربوط به آن،پرونده آن هم، حتی با وجود رضایت شاکی پرونده، مختومه اعلام نمی گردد و بسته نمی شود.

مطلب پیشنهادی: وکیل خوب در تهران

وکیل کیفری به چه فردی گفته می شود؟

وکیل دعاوی کیفری ، به شخصی گفته می شود که در زمینه حل و فصل امور و پرونده های مربوط به جرائم کیفری، دارای سابقه و تخصص ویژه است. از جمله امور و پرونده های کیفری که در آنها از وکیل کیفری استفاده می کنند. جرائمی مانند سرقت، فروش مال غیر، توهین، تجاوز، ضرب و جرح، آدم ربایی، اختلاس، فوت و جراحات در اثر حوادثی مانند تصادفات رانندگی، جرائم مربوط به مواد مخدر و ... را نام برد که برای این پرونده ها از وکیل کیفری استفاده می شود. در حقیقت وکیل کیفری وظیفه دارد در این گونه از موارد، علم و تجربه و تبصره های قانونی را در مورد این طور پرونده ها مورد استفاده قرار دهد و از حق موکل خویش دفاع نماید تا در پرونده مورد بررسی، به پیروزی دست یابد.

واژه وکیل کیفری به طور خاص برای توصیف وکیل مورد استفاده قرار می گیرد که از مظنون یا متهم در دادرسی کیفری دفاع کرده و از حقوق آنها محافظت می کنند. طبق اصل 35 قانون اساسی جمهوری اسلامی در تمامی محاکمه ها هر دو طرف حق دارند برای خود به انتخاب یک وکیل بپردازند و در صورتی که شخصی توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشد، باید برای ایشان امکانات تعیین وکیل را فراهم کرد.

وکیل کیفری در تهران

یک وکیل کیفری باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

یک وکیل کیفری علاوه بر داشتن تخصص نسب به موضوعات کیفری واجد یکسری صفات اخلاقی نیز باشد صفاتی از جمله وقت شناسی، صادق بودن، داشتن وجدان کاری به نحوی که تنها منفعتش برایش مهم نبوده باشد و در وحله اول مصالح و منفعت موکل خویش را در نظر بگیرد و تمامی تلاش خود را در راستای موفقیت پرونده موکل خویش به کار گیرد. در ادامه به برخی از مهم ترین ویژگی های یک وکیل خوب کیفری می پردازیم:

  • داشتن روحیه مطالعه و تحقیق و علاقه به کشف حقیقت
  • برخورداری از تبحر و تخصص مورد نیاز
  • بهره‌مندی از هنر فن بیان و تجزیه و تحلیل قویِ مسائل
  • وقت‌شناسی، خوش‌قولی و پیگیری پرونده‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت ممکن
  • برخورداری از دانش به‌روز در زمینه‌های مرتبط از جمله پزشکی قانونی، اثر انگشت، کشف جعل، و پلیس جنایی
  • برخورداری از روحیه حق‌طلبی، عدالت‌جویی، شجاعت، جسارت و اعتماد به‌نفس
  • اشراف کامل به همه اطلاعات مورد نیاز از جمله مصادیق جرم و همه قوانین ذیربط و همچنین حقوق و تکالیفی که قانونگذار برای طرفین دعوا تعیین کرده است
  • آشنایی کافی با دانش‌های مرتبط در حیطه علوم انسانی از جمله دانش روان‌شناسی
  • بهره‌مندی از قدرت پیش بینی و داشتن درک درست از مسائل
  • داشتن سوابق تحصیلیِ کاملاً مرتبط و معتبر
  • آشنایی با بهترین روش پاسخگویی و دفاع در برابر ادعاهایی که ممکن است مطرح شود و همچنین تواناییِ پیدا کردنِ موثق‌ترین اسناد و مدارک

وکیل کیفری در تهران

وظایف اصلی یک وکیل کیفری چیست؟

وکلایی که در این زمینه فعالیت می کنند، می توانند نمایندگی و وکالت اشخاصی را که به دلیل ارتکاب جرمی مورد تحقیق قرار می گیرند و متهم می باشند، عهده دار شوند.به عنوان مثال، وکلای کیفری پرونده جنایی فردی را که به قتل عمدی متهم شده است را مورد بررسی قرار می دهند و در نظر می گیرند که آیا جرم مورد نظر به روشی مطابق قانون انجام پذیرفته است یا خیر، در نتیجه مشاهدات آنها می تواند منجر به تقاضای تخفیف در مجازات بشود.

از آنجایی که دعاوی کیفری موجب به درج سوءسابقه کیفری برای مجرم می‌شوند و مجازات مجرم را در پی دارند از اهمیت بسیاری برخوردارند. وکیل کیفری وظیفه دارد به‌صورت عادلانه از موکل خود حتی در سخت‌ترین شرایط دفاع کند و همواره با تحقیق و پژوهش به دنبال مدارک و شواهد برای اثبات بی‌گناهی موکل خود باشد تا با احقاق حق طرفین مانع بی‎عدالتی و صدور احکام مغایر با عدالت و بعضا متعارض شود. مدارک و شواهدی که وکیل به دادگاه و یا دادسرا ارائه می‌کند ادله‌ای برای اثبات بیگناهی متهم است و این ادله همواره به‌عنوان ابزاری است تا قاضی با بررسی آن‌ها بهترین تصمیم را در مورد مجازات متهم اخذ کند.

با توجه به تخصص وکیل کیفری در دعاوی کیفری و جایگاه او به‌عنوان معتمد طرف دعوا که بعضا متهم است، وکیل کیفری وظیفه دارد با توضیح روند دادرسی برای موکل خود و آگاه کردن او از اتفاقات صورت گرفته و یا خطراتی که او را تهدید می‌کند این راه را برای موکل خود آسان و کم‌هزینه کند. وکیل کیفری با ارائه بهترین دفاع موجب اطمینان خاطر متهم و حتی یاور قاضی برای اخذ بهترین تصمیم خواهد شد.

کلام آخر

از شما دوستان عزیز متشکرم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. ما در این مقاله سعی کردیم به بررسی بهترین وکیل کیفری در تهران بپردازیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. در مقاله درباره شکایت های کیفری و همینطور وکیل کیفری صحبت شد که به چه شخصی وکیل کیفری گفته می شود در ادامه به بررسی ویژگی های یک وکیل خوب کیفری پرداختیم. در انتهای مقاله نیز وظایف اصلی یک وکیل کیفری را برایتان شرح دادیم امیدوارم که مطالب برایتان مفید بوده باشد.

منبع: برترین وکیل (bartarinvakil.com)

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید