امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279552
۶۸۰
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه رئیس می تواند انگیزه کارکنان را از بین ببرد؟!

رئیس

5 موردی که رئیس انگیزه کارمند خود را می کشد

وظیفه اصلی رهبران کمک به الهام بخشیدن و ایجاد انگیزه در پیروان برای اجرای اهداف تیم یا جمع است. روانشناسان انگیزه را برای بیش از یک قرن مطالعه کرده اند. در نتیجه، ما می دانیم که چه چیزی به مردم انگیزه می دهد - و چه چیزی آنها را بی انگیزه می کند. متأسفانه، بسیاری از کارفرمایان روانشناسی اساسی انگیزه را درک نمی کنند و در تاکتیک های بی انگیزه کردن کارکنان استاد هستند. در اینجا پنج مورد آن را بررسی می کنیم.

1. چوب بدون هویج

تقویت مثبت، ارائه پاداش ("هویج") برای رفتار مطلوب است. تنبیه ("چوب") برای متوقف کردن رفتار نامطلوب طراحی شده است. اغلب اوقات، مدیران ناآگاه از تنبیه و ترس از مجازات برای ایجاد انگیزه استفاده می کنند. با این حال، تنبیه انگیزه را تحریک نمی کند، به جز انگیزه گرفتار نشدن در انجام کار اشتباه (یا انجام ندادن کار درست). بیش از یک قرن تحقیق به ما می گوید که تقویت مثبت یک ابزار انگیزشی بسیار مؤثرتر است.

پاداش دادن به کار اشتباه، یک موضوع مرتبط است که مدیران به چیزهای اشتباه پاداش می دهند. اطمینان حاصل کنید که کارگران برای دستیابی به اهداف پاداش دریافت می کنند، نه برای رفتارهای دیگر، مانند ظاهر فیزیکی، یا نگرش آنها.

2. مدیریت قارچی

نگه داشتن شما در تاریکی. این باور در میان بسیاری از روسا وجود دارد که کارکنان نمی خواهند یا نیازی به دانستن آنچه در سازمان می گذرد ندارند. شعار آنها این است: "فقط آنچه را که به شما می گویم انجام دهید، بدون اینکه سوالی بپرسید." استراتژی و سیاست ها مورد بحث قرار نمی گیرد. در واقع، کارگران باید ارتباط بین کاری که انجام می دهند و تأثیر آن بر سازمان و اهداف کلی آن را ببینند تا انگیزه و تعهد داشته باشند.

3. نابرابری بین کارکنان

هیچ چیز سریع‌تر از رئیسی که فقط به کارکنان مورد علاقه خود می‌پردازد، انگیزه را نمی‌کشد. توجه، تمجید و سایر پاداش‌ها به کسانی که در حلقه درونی‌اش هستند.

احساس انصاف / برابری برای تحریک انگیزه کارگران مهم است. وقتی کارگران احساس نابرابری می کنند، انگیزه می شوند تا کارها را منصفانه کنند. این می‌تواند باعث شود که آن‌ها کمتر کار کنند یا حتی در رفتارهای منفی (مانند مسخره کردن، خرابکاری یا حتی دزدی) شرکت کنند تا موضوع و مشکل را از دید خود حل کنند.

4. به شما بگویم چگونه، اما نه چرا

انگیزه برای اکثر مردم شامل درگیر کردن مغز آنها برای فکر کردن نه تنها به آنچه انجام می دهند، بلکه به دلیل انجام آن کار است. کارگران برای داشتن انگیزه باید احساس هدف داشته باشند و باید ببینند که چگونه کار آنها با تلاش های دیگران مرتبط است.

5. نفاق

صریح و ساده. کار کردن برای مدیری که یک چیز را به شما می گوید، اما چیز دیگری را انجام می دهد، انگیزه شما را از بین می برد. رئیسی که همیشه مرخصی می گیرد یا زود به خانه می رود، اما از شما انتظار دارد که بمانید (و شاید اضافه کار کنید) انگیزه و تعهد به سازمان را از بین می برد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید