امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280632
۱۰۳۸
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه لکه های روی دندان را پاک کنیم؟ 10 راه ساده برای از بین بردن لکه از روی دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است. لکه های دندان می تواند آزار دهنده باشد. در حالی که لکه های دندان ناراحت کننده به نظر می رسند، اما می توان آنها را به راحتی پاک کرد. ما به بررسی بهترین راه ها برای از بین بردن لکه های دندان می پردازیم.

از بین بردن لکه از روی دندان

10 راه آسان برای از بین بردن لکه از روی دندان

1. از خمیر دندان سفید کننده استفاده کنید

 واقعیت این است که اگر مرتب مسواک بزنید، بسیاری از لکه ها از بین می روند. شاید نه در روز اول، بلکه دو بار در روز به مدت یک ماه، در این صورت شما تغییر را احساس می کنید.

برندهای خمیردندان مانند Crest3D و Colgate Max White در از بین بردن لکه های نه چندان عمیق فوق العاده خوب هستند. همچنین تکنیک مسواک زدن نیز مهم است.

دو بار در روز مسواک بزنید، نه بیشتر. بیش از حد باعث از دست دادن مینای دندان شما می شود. پشت دندان ها را نیز مسواک بزنید. اکثراً این ناحیه را نادیده می گیرند و در نتیجه لکه های تیره ای ایجاد می شود که به تدریج به سمت جلو گسترش می یابد. حتما از نخ دندان برای تمیز کردن دندان و منافذ بین دندانی استفاده کنید.

2. از جوش شیرین استفاده کنید

چند قاشق بزرگ جوش شیرین را با چند قطره آب مخلوط کنید تا به خمیر تبدیل شود و آن را به طور یکنواخت روی دندان های خود پخش کنید.

قبل از شروع مسواک زدن، خمیر را به دندان های خود بمالید، این یک عامل سفید کننده طبیعی دندان است. این ترکیبی از سدیم، نوعی نمک، به طور دقیق است.

یک ماه ادامه دهید و مطمئناً شاهد پیشرفت خواهید بود.

3. از زغال فعال استفاده کنید

زغال فعال یک پودر سیاه است که از حرارت دادن چوب در غیاب اکسیژن ساخته می شود. چندین کاربرد پزشکی نیز مانند درمان اوردوز و مسمومیت دارد.

زغال فعال را میزان کم استفاده کنید و مراقب باشید. اگرچه در از بین بردن لکه های دندان عالی است، اما می تواند سطح دندان را زبرتر کند مگر اینکه در حد اعتدال استفاده شود.

به طور منظم از آن استفاده نکنید، زیرا ممکن است مینای دندان از بین برود.

4. استفاده از پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن یک عامل سفید کننده طبیعی است. شما باید از یک محلول بسیار رقیق شده استفاده کنید که بیش از 3٪ مواد شیمیایی نداشته باشد. با یک قاشق پراکسید هیدروژن و سه قاشق جوش شیرین خمیر درست کنید.

خمیر به دست آمده برای به ایجاد یک لبخند درخشان عالی است. البته بار اول این اتفاق نمی افتد، اما بعد از یک هفته تفاوت را خواهید دید.

5. با پوست میوه دندان خود را مالش دهید

می توانید از هر نوع پوست پرتقال، موز یا لیمو استفاده کنید. پس از مسواک زدن، دندان های خود را با پوست میوه مالش دهید. پوست میوه حاوی اسید سیتریک است. اثری مشابه استفاده از محلول سرکه و آب برای تمیز کردن ظروف شیشه ای دارد.

خاصیت اسیدی لایه برداری می تواند بسیاری از انواع لکه ها را از بین ببرد و دندان های شما تمیز و سالم به نظر برسد.

از بین بردن لکه از روی دندان

6. رژیم غذایی مناسب داشته باشید

لکه ها معمولاً از مصرف زیاد قهوه، چای و شراب قرمز ایجاد می شوند. مصرف آن ها را به حداقل برسانید. بعد از چند ماه متوجه خواهید شد که دندان هایتان چندین درجه سفیدتر شده اند.

7. نوارهای سفید کننده دندان

اگر عجله دارید، نوارهای سفید کننده دندان (که از برندهای بزرگی مانند Oral B موجود است) انتخاب خوبی هستند. آنها نوارهای پلاستیکی نازکی هستند که با ژل پراکسید کاربامید پوشیده شده اند.

برای تاثیر بهتر آن ها باید هفته ای سه بار استفاده کنید. از این درمان در حد اعتدال استفاده کنید. استفاده بیش از حد از آن خطر از دست دادن مینای دندان را در پی دارد و ممکن است باعث ایجاد حساسیت دندان شود.

8. میوه بخورید

بسیاری از میوه ها بافت ناهمواری دارند. هنگام جویدن، آنها به سطح دندان می مالند و به عنوان یک لکه بر عمل می کنند. لایه برداری برای سطح دندان خوب است. هیچ مطالعه پزشکی وجود ندارد، اما بسیاری ادعا می کنند که پاپایا و آناناس لکه های دندان را از بین می برند.

پاپایا حاوی پاپائین و آناناس دارای بروملین است. اینها آنزیم های گوارشی هستند که می توانند لکه های دندان را از بین ببرند.

9. قلم سفید کننده دندان

قلم سفید کننده دندان حاوی پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید به صورت ژل است. باید آن را بر دندان خود بمالید و منتظر بمانید تا پلاک را از بین ببرد.

10. جرم گیری اولتراسونیک

این روش را می توان توسط دندانپزشک انجام داد و فرآیندی بدون درد است. دندانپزشک با استفاده از یک دستگاه کوچک قلم مانند، تکه های جرم و پلاک را می شکند. این روش برای چنین هدفی عالی است و به هیچ وجه به دندان آسیب نمی رساند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید