امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282316
۲۹۷
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه وسایل اضافی خانه را در اسباب کشی پاکسازی کنیم؟

چگونه وسایل اضافی خانه را در اسباب کشی پاکسازی کنیم؟

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر اسباب کشی مربوط به پاکسازی وسایل اضافی خانه است. زمانی که می‌خواهیم آدرسمان را عوض کنیم، به دنبال راهی می‌گردیم تا از دست وسایل اضافی خانه که فقط جایمان را تنگ کرده‌اند خلاص شویم.

معمولاً اولین راه حلی که به ذهن همه ما می‌رسد دور ریختن است! با این حال باید بدانیم که راه‌های بهتری هم برای راحت شدن از دست وسایل اضافی خانه در اسباب کشی وجود دارد. راه‌هایی مثل: بخشیدن، فروختن و بازیافت کردن.

در ادامه در مورد این که کجا و چطور از کدام راه حل استفاده کنیم، صحبت می‌کنیم.

چند روش برای مدیریت وسایل اضافی خانه در اسباب کشی

تهیه لیست وسایل اضافی خانه

قدم اول برای مدیریت وسایل اضافی خانه، تهیه‌ی لیست است. باید لیستی از همه وسایل خانه تهیه کرده و بعد مشخص کنیم چه وسایلی را می‌خواهیم و به کدامشان نیازی نداریم.

یک راه خوب برای این که متوجه شویم چه وسایلی را دیگر نمی‌خواهیم این است که ببینیم در یک یا نهایتاً دو سال گذشته چقدر از هر وسیله‌ای استفاده کرده‌ایم. بررسی وسایل و تصمیم به دور انداختن یکی و نگه داشتن دیگری ممکن است سخت باشد، اما نباید به خاطر سخت بودن این کار، وسایل بی‌استفاده را به خانه‌ی جدید ببریم.

بعد از این که لوازم اضافی را مشخص کردیم باید تصمیم بگیریم که با هر یک از آن‌ها چه کار کنیم. برای ساده‌تر شدن این کار وسایل اضافی خانه را دسته‌بندی می‌کنیم و راجع به آن‌ها تصمیم می‌گیریم. در ادامه درباره‌ی هر دسته به صورت جداگانه صحبت می‌کنیم.

کتاب‌ها

بیشتر ما احساس دلبستگی خاصی به کتاب‌هایمان داریم. با وجود این تعداد زیادی کتاب در کتابخانه‌مان داریم که سال‌هاست به کارمان نمی‌آیند. بسیاری از این کتاب‌ها می‌توانند برای دیگران مفید باشند. اگر کتاب‌ها نسبتاً نو و سالم‌اند می‌توانیم آن‌ها را به کتاب فروشی‌هایی که کتاب دست‌دوم می‌خرند بفروشیم. یک راه دیگر فروش آنلاین در سایت‌های تعویض و فروش کتاب است. اگر هم کتاب‌ها قابل‌فروش نیستند یا به هر دلیلی نمی‌خواهیم آن‌ها را بفروشیم، اهدای کتاب به کتابخانه‌ها راه‌حل خوبی است. به یاد داشته باشیم که تقریباً هیچ وقت لازم نیست که کتابی را دور بریزیم.

لباس‌ها

اگر لباسی در خانه داریم که همچنان قابل استفاده است اما برای ما کوچک یا تکراری شده، بهتر است آن‌ را اهدا کنیم. ابتدا باید این لباس‌ها را بشوییم و بعد تفکیک و بسته‌بندی کنیم. برای یافتن افرادی که به این لباس‌ها نیاز دارند می‌توانیم از دوستان و آشنایان پرس‌وجو کنیم. مراجعه به خانه‌های سلامت و مؤسسات خیریه هم گزینه‌های خوبی هستند. در صورتی که لباسی دیگر قابل‌استفاده نیست می‌توانیم آن را به کهنه تبدیل کنیم یا در اسباب کشی برای پر کردن فضاهای کارتن‌ها به کار ببریم.

اسباب بازی و وسایل کودک

بهترین پیشنهاد برای مدیریت وسایل کودک و  اسباب‌بازی‌هایی که دیگر به آن‌ها نیاز نداریم، بخشیدن به مهدکودک‌هاست. وسایلی مانند کالسکه یا کریر کودک را هم می‌توانیم به اقوام و دوستانی که کودکی در خانه دارند ببخشیم. اگر هم به اندازه کافی سالم‌اند مغازه‌های دست‌دوم‌فروشی یا وبسایت‌های فروش وسایل دست‌دوم راه‌حل خوبی برای فروش آن‌ها هستند.

وسایل اضافی خانه که قدیمی یا خراب شده‌اند

پتو، بالش و رختخواب‌های قدیمی

اگر خانه‌ی جدیدی که به آن نقل‌مکان می‌کنیم نسبت به خانه‌ی فعلی کوچک‌تر باشد، ممکن است مجبور شویم فقط بخشی از رختخواب‌ها را با خود ببریم. در این صورت گرمخانه‌ها و پناهگاه‌های بین‌شهری بهترین گزینه برای اهدا کردن رختخواب‌هایی هستند که به خانه‌ی جدید نخواهند آمد.

تخت و میز و کاناپه قدیمی

بیشتر ما هنگام مدیریت وسایل اضافی خانه در اسباب کشی، تخت و میز و کاناپه‌ی قدیمی را به سمساری‌ها می‌فروشیم. راه دیگر برای فروش این لوازم، وبسایت‌های آنلاین است که به خاطر ارتباط مستقیم با خریدار، می‌توانیم مطمئن باشیم که تمام سود حاصل از فروش به ما می‌رسد!

 مثل ظروف کهنه، شکسته یا ناقص‌شده

امروزه مراکز زیادی وجود دارند که ظروف کهنه را با ظروف نو تعویض می‌کنند. می‌توانیم ظروف چینی لب‌پرشده یا قابلمه‌های تفلون ساییده‌شده را با ظروف نو تعویض کنیم. علاوه بر این می‌توانیم ظروف چینی شکسته یا ظروف پلاستیکی آسیب‌دیده را به مراکز بازیافت تحویل دهیم.

دور ریختن شاید ساده‌ترین راه‌حل برای راحت شدن از دست وسایل اضافی خانه در اسباب کشی باشد. اما با صرف کمی حوصله و وقت می‌توانیم لوازمی را که دیگر به کارمان نمی‌آیند به بهترین شکل مدیریت کنیم. درضمن با بعضی از راهکارها بخشی از هزینه‌های اسباب‌کشی تأمین خواهند شد و دردسرمان برای جابجایی به حداقل خواهد رسید.

  • منبع
  • آدرس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید