امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 284038
۲۴۷
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه کاشی‌ های سرویس بهداشتی را برق بیندازیم؟

تمیز کردن کاشی‌های حمام یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلاتی است که خانواده‌ها با آن روبه‌رو هستند.

چگونه کاشی‌ های سرویس بهداشتی را برق بیندازیم؟

کاشی های حمام و سرویس بهداشتی یکی از سخت ترین قسمت های خانه برای تمیز کردن هستند. این مکان ها به دلیل محیط مرطوبی که دارند بیشتر دچار کپک و قارچ شده و تمیز کردن شان کمی مشکل است.

تمیز کردن کاشی ها و سرامیک های سرویس بهداشتی

یکی از چالش‌هایی که اغلب ما در نظافت خانه با آن رو‌به‌رو هستیم، تمیز کردن دستشویی است. محیط دستشویی به‌ دلیل نوع کاربری و استفاده مکرری که از آن می‌شود، محلی است که دائما باکتری‌های زیادی در آن جمع می‌شوند. از طرفی دیگر به‌دلیل رطوبتی که از استفاده مکرر آب حاصل می‌شود، جرم و باکتری‌های سختی بر روی سطوح سرویس بهداشتی بر‌ جای می‌گذارند.

برای برق انداختن سرامیک و شیارهای بین آن‌ها، می توانید از سفیدکننده‌ها و مقداری پنبه یا موارد مشابه آن کمک بگیرید. پنبه‌ها را به صورت گلوله‌های بزرگ درآورده و در سفیدکننده بزنید و سپس روی سرامیک‌ها بکشید. همچنین می‌توانید از خمیر دندان هم برای از بین بردن لکه ها و جرم‌های روی سرامیک و شیارهای بین آن‌ها کمک بگیرید.

اگر کاشی‌ها نو و تمیز هستند و هنوز جرم نگرفته‌اند، کافی است فقط هفته‌ای یک بار داخل یک سطل آب داغ مقداری پودر ماشین لباسشویی ریخته و توسط یک دستمال خشک به آرامی روی کاشی‌ها بکشید. پس از آن با آب اقدام به تمیز کردن کاشی دستشویی خود کنید. اگر این کار را هفته‌ای یک بار به صورت مرتب انجام دهید، دیگر نیازی به مواد جرم‌گیر و سفیدکننده نخواهید داشت.

جرم گیری کاشی و سرامیک دستشویی

موادی که برای از بین بردن این جرم‌ها و کثیفی‌ها لازم دارید شامل یک لیوان سرکه، نصف لیوان جوش شیرین، یک لیوان آب داغ، نصف لیوان پودر ماشین لباسشویی و یک فرچه و اسپری است.

ابتدا سطوح کاشی را با آب داغ خیس کنید، سپس سرکه و جوش شیرین و پودر ماشین لباسشویی را با هم ترکیب کرده و در بطری اسپری بریزید. مخلوط را بر روی کاشی‌ها اسپری کنید. پس از گذشت نیم ساعت، با فرچه به آرامی شروع به تمیز کردن آن‌ها کنید. این کار نه تنها جرم میان درز کاشی‌ها را از بین می‌برد، بلکه باعث جلا دادن به سطح آن‌ها نیز می‌شود. برای تمیز کردن خط دوغاب مرزهای بین کاشی و سرامیک‌ها، از بخارشوی‌های با فشار بالا نیز می‌توانید استفاده کنید.

بهترین جرم گیر برای تمیز کردن کاشی های سرویس بهداشتی

تمیز کردن کاشی های سرویس بهداشتی ساده است. اگر کاشی‌های شما جرم بسیار زیادی داشته باشند، بهتر است از قوی‌ترین ترکیب جرم‌گیر کاشی استفاده کنید. برای این کار سرکه، جوش شیرین و پودر لباسشویی را با مقداری سفیدکننده ترکیب و بر روی سطوح و درزهای کاشی اسپری کنید و پس از نیم ساعت با فرچه اقدام به تمیز کردن کاشی دستشویی خود کنید. از آن جایی که مواد سفیدکننده خاصیت شیمیایی بسیار بالایی دارند و برای سلامتی مضر هستند، به یاد داشته باشید که هنگام انجام این کار حتماً هواکش را روشن کنید یا درب سرویس بهداشتی را باز بگذارید.

  • منبع
  • دلتا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید