امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279145
۳۸۹
۱
۰
نسخه چاپی

چین از تولیدات سریع به سوی برندسازی

چین از تولیدات سریع به سوی برندسازی

نام تجاری بیانی جامع از رقابت پذیری شرکت ها و کشور است.شی جین پینگ رئیس جمهور چین تز مهم "ترویج تبدیل تولید چینی به خلق چین، تبدیل سرعت چین به کیفیت چینی، و تبدیل محصولات چینی به برندهای چینی" را مطرح کرد که نشان می دهد چین به کشوری قدرتمند برای برند تبدیل خواهد شد.

برندسازی در واقع استانداردسازی شناخت و ارتقای نوع یا سری خاصی از محصولات است. به منظور دستیابی به نقش برجستگی بازار و تمایز بازار.

در یک دقیقه در چین چه اتفاقی می افتد؟

پالایش 1769 تن فولاد خام، تولید 53 خودرو، 460 دستگاه تهویه مطبوع از خط مونتاژ و ساخت 39900 قطعه لباس.

پشت اعداد پویا، تصویری از توسعه سریع صنعت تولید چین است. یک تغییر به وضوح قابل مشاهده این است که مارک های چینی در حال ظهور هستند و "ساخت چین" را دوباره تعریف می کنند.

نام تجاری، روح یک شرکت، جلوه ای جامع از رقابت ملی و منبع مهمی برای شرکت در رقابت جهانی است. شی جین پینگ اهمیت زیادی به برندسازی می‌دهد و بر نیاز به "ترویج تبدیل تولید چینی به خلق چینی، تبدیل سرعت چین به کیفیت چینی، و تبدیل محصولات چینی به برندهای چینی تاکید می‌کند."

گذار از سرعت به کیفیت در حال تبدیل شدن به پشتوانه مهمی برای تولید چینی برای شرکت در رقابت بین المللی است و برندهای چینی بیشتری هستند.

بر اساس آخرین گزارش برند فاینانس، پیشروترین شرکت مشاوره ارزیابی برند در جهان، برندهای چینی در مبارزه با اپیدمی کرونا نقش حیاتی ایفا کرده اند و در مواجهه با چالش توانایی های مقاومت، واکنش فوق العاده ای را در برابر بحران نشان داده اند.

در این میان، مارک های تجاری در صنعت داروسازی، خرده فروشی و فرهنگ رسانه عملکرد ویژه ای داشته اند و ارزش برند رشد قابل توجهی داشته است.

برندهای معروف در صنایع چین

در ده سال گذشته، ما شاهد توسعه شگفت‌انگیز برندهای چینی بوده‌ایم. عملکرد فوق‌العاده صدها برند در صنایع مختلف، از جمله فرهنگ رسانه، خرده‌فروشی، و غیره، همگی ناشی از نوآوری‌های فناوری هستند.

صنعت بانکداری همچنان صنعتی است که بیشترین ارزش برند را در چین دارد. در فهرست 500 برند برتر چین در سال 2021، 85 برند بانکی در این فهرست قرار خواهند گرفت که 22 درصد از ارزش کل برند فهرست را تشکیل می دهند. صنعت بانکداری چین به اندازه سایر کشورها تحت تأثیر این بیماری همه گیر قرار نگرفته است. این امر عمدتاً به دلیل اقدامات واکنش به موقع و مؤثر صنعت بانکداری چین در طول این همه گیری است، از جمله مدیریت دارایی، تراکنش های بین بانکی و غیره. تنظیم سیاست های نظارتی در رابطه با این بیماری، کسب و کار، و همچنین سرمایه گذاری سنگین در تجارت دیجیتال.

"در این سال، صنعت بانکداری چین در نظرسنجی برند جهانی Brand Finance امتیاز برجسته ای کسب کرد و در ویژگی هایی مانند توصیه رتبه بسیار بالایی کسب کرد. شکی نیست که این دستاورد از واکنش موثر دولت چین به همه گیری جهانی سود برده است و تضمین می کند که اقتصاد چین توانسته است به طور نسبتاً غیرانتقادی به فعالیت خود ادامه دهد، که فضایی را برای توسعه بیشتر صنعت بانکداری فراهم می کند.

. جهش چشمگیر ارزش در صنعت داروسازی به این دلیل است که برندهای این صنعت در خط مقدم پاسخگویی به حوادث اضطراری بهداشت عمومی هستند.

سینوفارم باارزش ترین برند در این صنعت است که ارزش برند آن با 52 درصد افزایش به 21.4 میلیارد یوان رسید و رتبه آن در فهرست چین نیز با جهش 35 پله ای به رتبه 108 رسید. گروه سینوفارم در رقابت جهانی تحقیق و توسعه واکسن جدید کرونا به نتایج قابل توجهی دست یافته است - واکسن پربازده که به طور مستقل توسط این گروه تولید شده است از 100 میلیون دوز فراتر رفته است.

صنعت خرده‌فروشی، به‌ویژه تجارت الکترونیک، یکی از معدود صنایعی است که واقعاً از همه‌گیری جهانی سود برده است. از آنجایی که مصرف کنندگان پس از بسته شدن فروشگاه های آفلاین به خرید آنلاین روی می آورند، تقاضای بازار برای تجارت الکترونیک افزایش بی سابقه ای داشته است. در سه ماهه دوم و سوم سال 2020، رشد درآمد پلتفرم های تجارت الکترونیک به بالاترین سطح از سال 2016 رسیده است. در فهرست 500 برند برتر چینی، صنعت خرده‌فروشی دومین صنعت با ارزش کل است - در مجموع 17 برند در این فهرست قرار دارند و ارزش کل 10٪ از لیست را تشکیل می‌دهد. صنعت خرده فروشی نیز دومین صنعت با رشد سریع سالانه است و ارزش تجمعی برندهای این صنعت نسبت به سال گذشته 47 درصد افزایش یافته است.

با تغییر زندگی اجتماعی به آنلاین، ارزش برند صنعت فرهنگ رسانه تا 28 درصد افزایش یافت.

این بیماری همه گیر نحوه مصرف مردم در بخش رسانه و فرهنگ را تغییر داده است و زندگی اجتماعی مردم مجبور به حرکت آنلاین شده است - این تغییر به توسعه پلتفرم های رسانه دیجیتال محلی چین کمک زیادی کرده است. صنعت فرهنگ رسانه در سال جاری به سومین صنعت با ارزش چین تبدیل شده است. ارزش برند تجمعی این صنعت نسبت به سال قبل 28 درصد افزایش یافته است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید