امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279056
۱۰۲۲
۱
۰
نسخه چاپی

چین؛ 15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در چین

از زمانی که جهان برای اولین بار چین را از طریق نوشته های مارکوپولو ماجراجو در بیش از 700 سال پیش کشف کرد، این کشور بزرگ آسیایی به عنوان تجسم همه چیزهای اسرارآمیز و عجیب و غریب در نظر گرفته شد. حتی اکنون نیز پس از چندین دهه رشد اقتصادی، این کشور پهناور هیچ یک از جذابیت های خود را از دست نداده است. در واقع، تضاد بین آداب و رسوم باستانی چین و دولت جدید فوق مدرنی که در حال توسعه است، تنها شیفتگی نسبت به فرهنگی را که قدمت آن به هزاران سال پیش برمی‌گردد، افزایش داده است.

این فرهنگی است که توسط خود چینی‌ها بسیار مورد تجلیل قرار می‌گیرد، به‌طوری‌که حفظ مکان‌های تاریخی مهمی مانند شهر ممنوعه و کاخ تابستانی در پکن، که هر کدام یادآور روزهای امپراتوران چین هستند، گواه آن است. و سپس، البته، دیوار بزرگ معروف است که به طول 6700 کیلومتر از دریای زرد تا آسیای مرکزی پیچ در پیچ است، در حالی که زیارتگاه های بی شمار آن روح ادیان قدیمی شرقی را تراوش می کنند.

چین به‌عنوان یک مقصد توریستی، به‌خاطر اندازه‌اش، دامنه بی‌پایانی برای اکتشاف ارائه می‌کند. فرقی نمی‌کند با یک کشتی تفریحی لوکس در تنگه‌های زیبای یانگ تسه سفر کنید، از یک شهر شلوغ بازدید کنید یا به دنبال آرامش یک معبد باستانی باشید، این کشور مملو از تجربیات باورنکردنی و امکانات دیدنی است.

فهرست برترین جاذبه‌های گردشگری چین

با فهرست برترین جاذبه‌های گردشگری چین، کارهای جذاب، غیرمعمول و ماجراجویانه را کشف کنید.

چین؛ 15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در چین

1. دیوار بزرگ چین

«هیچ‌کس نمی‌تواند یک قهرمان واقعی باشد مگر اینکه روی دیوار بزرگ بوده باشد» ضرب المثل معروف چینی ها که به وضوح اهمیت قائل شدن به این بنای باستانی منحصر به فرد را نشان می‌دهد.

دیوار بزرگ چین - که در زبان چینی به نام چانگ چنگ یا دیوار بلند شناخته می شود - بیش از 6000 کیلومتر امتداد دارد.

ارتفاع متوسط دیوار شش تا هشت متر اما به ارتفاع 16 متر نیز می رسد و در جاهایی به اندازه کافی عرض دارد که پنج اسب یا 10 مرد عبور کنند. این دیوار دارای برج و باروها و برج های دیده بانی متعدد است.

قدمت برخی از قدیمی‌ترین استحکامات دیوار به قرن هفتم قبل از میلاد برمی‌گردد و شناخته‌شده‌ترین آن‌ها در حدود 210 سال قبل از میلاد و زمانی که بخش‌های مختلف آن به هم متصل شدند، اضافه شدند.

امروزه، پربازدیدترین بخش دیوار در نزدیکی گذرگاه بادالینگ در شمال غربی پکن است که به راحتی با حمل و نقل عمومی یا تورهای سازمان یافته قابل دسترسی است. سایر بخش‌های بازسازی‌شده که ارزش بازدید دارند شامل بخش نزدیک گوبیکو، در 130 کیلومتری پکن است.

چین؛ 15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در چین

2. شهر ممنوعه و کاخ امپراتوری، پکن

بزرگترین و مهم ترین ساختمان چین، شهر ممنوعه (Zǐjìnchéng) - همچنین به عنوان کاخ امپراتوری شناخته می شود - در قلب پکن واقع شده است و هنگام بازدید از این کشور باید از آن دیدن کنید. در زمان سلسله یوان بین سال‌های 1271 تا 1368 شروع شد، بسیاری از مجموعه‌ای که امروزه دیده می‌شود بین سال‌های 1406 تا 1420 ساخته شده است. بسیاری از کاخ‌های باشکوه این مجموعه وسیع محل سکونت 24 امپراتور مینگ و چینگ بود که حضور آنها ورود هر کسی را ممنوع می‌کرد. غیر از خانواده امپراتوری و فاحشه های آنها.

این مجموعه عظیم که حدود 720000 متر مربع را پوشش می دهد و توسط دیواری به ارتفاع 10 متر با برج های دیده بانی و خندقی عریض محافظت می شود، شامل مناطقی است که برای اهداف تشریفاتی و اداری و همچنین یک اقامتگاه خصوصی مورد استفاده امپراتور قرار گرفته است. در حالی که دیدن همه چیز ممکن است ساعت‌ها طول بکشد، نقاط برجسته شامل پنج پل رودخانه طلایی مرمر سفید، تالار عالی هارمونی، ساختمانی به ارتفاع 35 متر که تاج و تخت سلطنتی را در خود جای داده است و سالن ضیافت نفیس امپراطور (تالار حفظ هارمونی) و موزه قصر با مجموعه بزرگی از هنر و مصنوعات از سلسله‌های مینگ و چینگ از جمله مهم‌ترین آن‌ها هستند.

از دیگر جاذبه های مهم در مجاورت کاخ امپراتوری می توان به میدان معروف تیان آنمن، و معبد بهشت، یکی از مهم ترین مکان های مذهبی کشور، که قدمت آن به قرن پانزدهم بازمی گردد، اشاره کرد.

چین؛ 15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در چین

3. ارتش سفالی، شیان

هنگام حفر چاه در حومه شیان در دهه 1970 بود که کشاورزان به طور اتفاقی با چیزی که قرار بود مهمترین یافته باستان شناسی چین باشد، برخورد کردند: ارتش سفالی. این کشف که در سه گودال بزرگ زیرزمینی توزیع شده و برای محافظت از مقبره امپراطور اول ساخته شده بود، شامل بیش از 8000 جنگجو در اندازه واقعی، حدود 520 اسب و بیش از 100 ارابه، همراه با شخصیت های غیر نظامی متعدد دیگر مربوط به حدود 280 قبل از میلاد می باشد.

اگرچه برخی به دلیل گذشت زمان به شدت آسیب دیدند، بسیاری از مجسمه‌های کشف‌شده با زحمت دوباره جمع‌آوری شده‌اند و به عنوان گواهی بر اهمیتی که به امپراتور و زندگی پس از مرگ اعطا شده است، ایستاده‌اند. این سایت - بخشی از پارک سایت مقبره امپراتور Qin Shi Huang - یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری چین است و تجربه فراموش نشدنی ایستادن در مقابل این مجموعه از سربازان و اسب ها را ارائه می دهد که گویی در حال بررسی رژه ای چند صد ساله هستند.

چین؛ 15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در چین

4. کاخ تابستانی، پکن

کاخ تابستانی مجلل امپراتوری (Yíhé Yuán) در فاصله 15 کیلومتری از پکن، در میان بیش از 700 هکتار پارک زیبا واقع شده است و یکی از پربازدیدترین جاذبه های چین است. در حالی که خود کاخ در سال 1153 ساخته شده بود، دریاچه بزرگ آن در قرن چهاردهم برای بهبود باغ های امپراتوری اضافه شد.

نکات برجسته شامل تالار باشکوه خیرخواهی و طول عمر (رنشو دیان)، با تاج و تخت آن است و تئاتر زیبای بزرگ، یک سازه سه طبقه خصوصی که در سال 1891 ساخته شد تا عشق خانواده امپراتوری به اپرا را برآورده کند. این مکان تاریخی هنوز برای اجرای نمایش‌های سنتی چینی و رویدادهای موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ارزش دیدن برای اجرا یا نمایش را دارد.

سایر نقاط برجسته عبارتند از تالار شادی و طول عمر، با باغ ها و حیاط های دوست داشتنی، و همچنین چندین مایل مسیرهای زیبا و مسیرهای پیاده روی. اگر زمان اجازه داد، سعی کنید از خرابه‌های کاخ تابستانی قدیمی نیز دیدن کنید، که گفته می‌شود زمانی یکی از پیچیده‌ترین و از نظر معماری جذاب‌ترین کاخ‌های کشور بوده است. متأسفانه، این ساختار زمانی چشمگیر در اواسط دهه 1800 توسط نیروهای استعماری ویران شد.

چین؛ 15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در چین

5. گشت و گذار در رودخانه لی، گویلین

شهر گویلین، در گوشه شمال شرقی گوانگشی، دارای برخی از زیباترین حومه‌های چین است و به خاطر رودخانه لی معروف است که در شهر و کوه‌های کارستی اطراف آن می‌پیچد. در حالی که صدها سال است که این مناظر منحصربه‌فرد شاعران و هنرمندان را به خود جذب کرده و موضوع افسانه‌ها و افسانه‌های بی‌شماری بوده است، این روزها در میان گردشگرانی از سراسر جهان که می‌خواهند این شکوه طبیعی را از نزدیک ببینند، محبوب شده است.

بهترین راه برای لذت بردن از این منطقه، سفر دریایی در امتداد رودخانه لی است. محبوب‌ترین مسیر از گویلین تا یانگ‌شو است، جایی که رودخانه به‌طور مسالمت‌آمیز از میان حدود 80 کیلومتر صخره‌ها و غارهایی با نام‌های عاشقانه مانند کوه زیبایی منحصربه‌فرد، تپه خرطوم فیل، و غار رید فلوت عبور می‌کند. بسته به نوع قایق مورد استفاده - شما می توانید از یک کشتی تفریحی توریستی گرفته تا مکان های کوچک بامبو را انتخاب کنید - سفرها می تواند از چند ساعت تا چند روز طول بکشد.

چین؛ 15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در چین

6. پایگاه تحقیقاتی چنگدو برای پرورش پانداهای غول پیکر، سیچوان

هیچ سفری به چین بدون حداقل یک تجربه پاندا کامل نخواهد بود. در حالی که باغ‌وحش‌های برتر کشور نمونه‌های بسیار خوبی از این موجودات شگفت‌انگیز را به رخ می‌کشند، بهترین مکان برای دیدن آن‌ها با تقریب نزدیک به زیستگاه طبیعی‌شان، پایگاه تحقیقاتی عالی پرورش پانداهای غول‌پیکر در چنگدو، واقع در استان سیچوان است. در اینجا، شما این شانس را خواهید داشت که 80 پاندا را که در حال انجام کارهای روزمره خود هستند، از جستجوی غذا گرفته تا بازی در محیط بزرگ پارک مانند این مرکز، تماشا کنید.

چین؛ 15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در چین

7. رودخانه یانگ تسه و سه دره

رودخانه قدرتمند یانگ تسه که در چین به نام چانگ جیانگ ("رود طولانی") شناخته می شود، بیش از 6000 کیلومتر امتداد دارد و آن را طولانی ترین و مهم ترین رودخانه چین و سومین رودخانه طولانی در جهان پس از آمازون و نیل می کند.

یانگ تسه که از تبت در غرب به شانگهای در شرق از طریق هشت استان جریان دارد، برای بیش از 2000 سال، مسیر اصلی حمل و نقل چین بوده است (حدود 2700 کیلومتر قابل کشتیرانی است). حوضه آبریز وسیع آن با 700 شاخه فرعی حدود یک پنجم مساحت کل کشور را در بر می گیرد و یک چهارم زمین های کشاورزی کشور را در بر می گیرد.

در حالی که طول بسیار زیاد آن تضمین می کند که رودخانه در نقاط متعددی در چین قابل بازدید است، اما محبوب ترین آنها برای گردشگران سه دره زیبا - کوتانگ، وو، و زیلینگ است - یک امتداد 200 کیلومتری بین شهرهای Fengjie و Yichang.

گزینه های متعددی برای گشت و گذار در دسترس است، از سفرهای دریایی مجلل با قایق های رودخانه ای با تمرکز بر بسیاری از جاذبه های تاریخی منطقه و مکان های زیبای دیدنی گرفته تا تورهای ماجراجویی چالش برانگیز در امتداد چشمگیرترین بخش های رودخانه.

چین؛ 15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در چین

8. باغ های کلاسیک سوژو، جیانگ سو

باغ‌های کلاسیک سوژو که یکی از مهم‌ترین باغ‌های تاریخی جهان به حساب می‌آیند - از این رو به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شوند - باید در برنامه سفر شما به چین رتبه بالایی داشته باشند. این باغ‌های باشکوه که در شهر تاریخی سوژو در استان جیانگ سو واقع شده‌اند، در قرن یازدهم، در زمانی که شهر رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کرد، تأسیس شد و در میان 270 یا بیشتر باغ کاشته شده در اینجا قرار داشت.

از میان باغ‌های بازسازی‌شده بازمانده، معروف‌ترین آن‌ها باغ دل‌انگیز Lingering است، محوطه‌ای به مساحت هفت جریب که در سال 1800 در محل پارکی ساخته شد که در ابتدا در زمان سلسله مینگ ایجاد شد. این باغ که یکی از معروف ترین مجموعه های باغ چین است، دارای یک استخر، چندین ساختمان جذاب، یک تپه دست ساز، یک بیشه درختان هلو و یک مسیر زیبای سرپوشیده است که بر دیوارهای آن با حروف چینی قدیمی بیش از سیصد لوح سنگی حکاکی شده است.

چین؛ 15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در چین

9. کاخ پوتالا، تبت

یکی دیگر از شناخته شده ترین سازه های تاریخی چین، کاخ باشکوه پوتالا در شهر لهاسا، تبت است. این قلعه که به عنوان قلعه و اقامتگاه دالایی لاما ساخته شده بود، برای قرن ها مرکز قدرت سیاسی و مذهبی بود و بسیاری از مهم ترین گنجینه های دین را در خود جای داده بود.

اولین کاخ از دو کاخ پوتالا، کاخ سرخ، در قرن هفدهم ساخته شد و مهم ترین زیارتگاه های مجموعه را در خود جای داده است.

در این کاخ تالار تاج و تخت که دیوارهای آن با نقاشی های دیواری پوشیده شده است که صحنه هایی از زندگی دالایی لاماها و پادشاهان تبت را به تصویر می کشد دیده می شود. از دیگر ویژگی‌های برجسته کاخ سرخ، سالن‌های بسیار وسیع آن است که به آموزه‌های دین اختصاص دارد، و مقبره‌های استادانه (معروف به «استوپاس») تعدادی از دالایی لاماها.

کاخ سفید به همان اندازه چشمگیر در سال 1648 تکمیل شد و شامل اتاق‌های خواب، مطالعه و اتاق‌های پذیرایی است که از سال 1959، زمانی که دالایی لاما از تبت گریخت، دست نخورده‌ترین آنهاست. زمانی که در لهاسا هستید، حتما از باغ های جواهر عالی دیدن کنید. این باغ‌های ۹۰ هکتاری، بخشی از اقامتگاه تابستانی دالایی لاما، برای اولین بار در دهه ۱۸۴۰ شروع به کار کردند و همه چیز را از کاخ‌ها و آلاچیق‌های بزرگ گرفته تا دریاچه‌های دلپذیر را در بر می‌گیرند.

چین؛ 15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در چین

10. گردشگاه شانگهای: باند

اقدام قابل توجهی از برنامه ریزی و حفاظت از شهر هوشمند را می توان در تفرجگاه باشکوه کنار رودخانه شانگهای، ژونگشان لو، که شاید بهتر به نام باند شناخته شود، مشاهده کرد. با قدم زدن در این منطقه وسیع عابر پیاده در امتداد رودخانه Huangpu Jiang، تقریباً فراموش خواهید کرد که در وسط بزرگترین شهر چین (جمعیت شانگهای بیش از 24 میلیون نفر) سرگردان هستید.

باند که به خاطر احساس اروپایی‌اش معروف است، واقعیتی که مدیون گذشته منطقه به‌عنوان محل استقرار بین‌المللی شهر است، به‌خاطر 52 ساختمان حفاظت‌شده تحت تأثیر انگلیسی و فرانسوی‌اش، بسیاری از رستوران‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌ها و گالری‌های هنری که در حال حاضر وجود دارد، محبوب است. این معماری که نشان‌دهنده تأثیرات مختلفی از سبک‌های گوتیک تا رنسانس است - از جمله تعدادی از ساختمان‌های آرت دکو - شامل موارد برجسته مانند اداره گمرک بندر قدیمی، با برج ناقوس آن، و هتل باشکوه صلح است.

چین؛ 15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در چین

11. دریاچه غربی تاریخی هانگژو

تعداد کمی از شهرهای چین می توانند به اندازه شهر هانگژو (هانگچو) از مکان های تاریخی باشکوه و معابد باستانی برخوردار باشند. در مرکز استان ژجیانگ واقع در جنوبی‌ترین انتهای کانال معروف بزرگ چین، بسیاری از این مجموعه غنی در اطراف دریاچه دوست‌داشتنی غرب جمع شده‌اند، یک امتداد شش کیلومتر مربعی از آب در قلب شهر قدیمی، که توسط تعداد زیادی تپه ها، بتکده ها و معابد احاطه شده است.

به پنج بخش مجزا توسط راهروهای ساخته شده توسط انسان که قدمت آن به قرن یازدهم می رسد تقسیم شده است. این یک منطقه شگفت انگیز برای کاوش با پای پیاده است که از یک امتداد آب به سمت دیگر عبور می کنید اما با مجموعه دیگری از ساختمان های قدیمی خوب روبرو می شوید. به ویژه در فصل بهار که درختان هلو شکوفا می شوند بسیار خوشایند است.

چین؛ 15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در چین

12. مقبره نور: مقبره امپراتوری شمالی، شنیانگ

در منطقه کوهستانی شمال شرقی چین، شهر قدیمی شن یانگ قرار دارد. این مرکز مهم تجارت و فرهنگ، مقبره نور (ژائولینگ) است که به آرامگاه امپراتوری شمالی نیز معروف است. یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی شمال شرقی چین - که در فهرست میراث جهانی یونسکو از مقبره‌های امپراتوری سلسله‌های مینگ و چینگ گنجانده شده است - این مقبره به دلیل سبک معماری منحصربه‌فردش مورد توجه قرار گرفته است: ترکیبی از ساختمان های اوایل دوره چینگ و مکان‌های دفن چینی با چینش سنتی و قلعه‌ مانند.

امپراتور هوانگ تایجی که بین سال‌های 1626 تا 1635 سلطنت کرد، در اینجا در محوطه وسیعی به مساحت بیش از 180000 متر مربع که هشت سال طول کشید، مدفون شده است. این سایت به‌خاطر «مسیر روح‌ها»، مسیری با ستون‌های سنگی و مجسمه‌هایی از اسب‌های مورد علاقه امپراتور، قابل توجه است.

مکان مهم دیگر، کاخ سلطنتی باشکوه است که قدمت آن به اوایل دوران چینگ می رسد، دومین مجموعه کاخ کاملاً حفاظت شده در چین پس از کاخ امپراتوری در پکن. این مجموعه به عنوان محل سکونت اولین امپراتوران چینگ عمل می کرد و شامل چندین حیاط باشکوه است که در اطراف آن ساختمان های متعددی از جمله تالار دولت عالی (چونگ ژنگ دیان) که تاج و تخت امپراتوری را در خود جای داده است، قرار گرفته است.

چین؛ 15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در چین

13. بودای غول پیکر لشان

کوه یک بودا است و بودا یک کوه است." این ضرب المثل معروف چینی است. ضرب المثلی که به بودای غول پیکر 71 متری لشان نسبت داده می شود و مطمئناً وقتی که به عنوان مجسمه عظیم الجثه در پای آن ایستاده اید منطقی است.

این نماد مذهبی مهم که در سال 713 پس از میلاد توسط یک راهب بودایی شروع شد و 90 سال بعد تکمیل شد، به طور کامل از یک صخره سنگی تراشیده شده است و بزرگترین مجسمه بودا در جهان است. این مجسمه که نماینده بودا مایتریا است، با توجه به موقعیت مکانی آن مشرف به رودخانه که برای دلجویی از آن طراحی شده بود، حتی دراماتیک تر است.

بودای غول پیکر که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، همچنان تعداد زیادی زائر را از سرتاسر جهان جذب می کند و به طور گسترده به عنوان یکی از جاذبه های چینی که باید از آن بازدید کرد، در نظر گرفته می شود. بودای غول پیکر لشان که به راحتی از شهر چنگدو قابل دسترسی است، می توان با یک سفر تفریحی با کشتی از اسکله های عمومی در لشان به آن رسید. پارک خوش منظره ای که بودا در آن قرار دارد نیز ارزش کاوش را دارد، پس حتما زمان کافی را در برنامه سفر خود اختصاص دهید.

چین؛ 15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در چین

14. خط افق هنگ کنگ

هنگ کنگ که به طور گسترده به عنوان یکی از چشمگیرترین افق شهرهای جهان در نظر گرفته می شود - به همان اندازه که دارای یکی از بالاترین غلظت آسمان خراش ها است و وجود تپه های بلندی که آنها را در بر می گیرد - هنگ کنگ برای دهه ها پایتخت شلوغ مالی و مالی بوده است. تجارت در این بخش از اقیانوس آرام. و این یک منظره شهری است که می توان از چندین موقعیت مختلف لذت برد.

یکی از بهترین مناظر از قله ویکتوریا در جزیره هنگ کنگ است، جایی که آسمان‌خراش‌ها بندر بزرگ شهر را قاب می‌گیرند، که پس از غروب شب لذت خاصی دارد. منظره ای از خود بندر ویکتوریا به همان اندازه خیره کننده است. در اینجا، می‌توانید سوار یکی از کشتی‌های معروف هنگ‌کنگ شوید و برای سرگردانی و کاوش به نقاط مختلفی مانند کولون بروید. یا می توانید به سادگی در کشتی بمانید و از مناظر لذت ببرید.

در صورت امکان، سعی کنید زمان سفر خود را به گونه ای تنظیم کنید که با هجوم لیزری شبانه، یک نمایش خیره کننده نور لیزر 360 درجه که از آسمان خراش های بندر به عنوان پس زمینه ای جادویی استفاده می کند، همزمان باشد. برای داشتن بهترین منظره، سعی کنید نمایش را از سمت کولون بندر ویکتوریا تماشا کنید.

چین؛ 15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در چین

15. ژانگجیاجی تحت پوشش پارک جنگلی ملی، هونان

هنگامی که برای اولین بار به پارک جنگلی ملی ژانگجیاجی در استان هونان نگاه کردید، مطمئناً سخت نیست که ببینید جیمز کامرون، فیلمساز چگونه توانسته از آن الهام بگیرد. فیلم موفق کامرون، آواتار، به خوبی می‌توانست در این منطقه ساخته شود. زیبایی طبیعی خیره‌کننده، بسیاری از صخره‌های ستون‌مانند منحصربه‌فرد آن شبیه منظره‌های بیگانه باورنکردنی است که درست از یک فیلم علمی تخیلی بیرون آمده است. یکی از بلندترین ستون‌ها که در ارتفاع چشمگیر ۱۰۸۰ متری قرار دارد، به «کوه آواتار هاللویا» تغییر نام داده است.

این یکی از مکان‌های کمتر شناخته شده برای بازدید در چین است، اما برای رسیدن به اینجا ارزش تلاش را دارد. علاوه بر شگفتی‌های طبیعی بسیاری که می‌بالد می‌توان به عنوان بخشی از یک تور سازمان‌یافته به بهترین وجه کاوش کرد، پارک تعدادی مکان جدید جاذبه‌های انسان‌ساز. اولین باری که ساخته شد، آسانسور بایلونگ، با نام مستعار «بالابر آسمانی صد اژدها» بود. گروه‌های 50 نفره 326 متری به سمت آسمان را در کمتر از دو دقیقه بالا می‌برد، این سازه‌ای چشمگیر است و مناظر شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهد.

پل شیشه ای ژانگجیاجی گراند کانیون نیز قابل توجه است. این پل در سال 2016 افتتاح شد و به عنوان مرتفع ترین و بلندترین پل عابر پیاده جهان معرفی شد. این پل با ارتفاع 300 متری از سطح زمین و امتداد 430 متر در امتداد صخره ای دیدنی، جاذبه ای است که قطعاً برای این پل توصیه نمی شود. اگر می خواهید کمی ماجراجویی به روز خود اضافه کنید، یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید