امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279523
۵۲۲
۱
۰
نسخه چاپی

کاخ کرملین و عظمتی وصف ناپذیر

کاخ کرملین و عظمتی وصف ناپذیر

کاخ بزرگ کرملین تنها در مدت دوازده سال، از سال 1837 تا 1849 در مسکو، روسیه بر فراز تپه بوروویتسکی ساخته شد. این توسط کنستانتین تون، که سرپرست تیم معماران ویژه منصوب شده بود، طراحی شد. زیبایی چشمگیر کاخ بزرگ برای تأکید بر عظمت استبداد روسیه بود و از نظر تاریخی به عنوان اقامتگاه تزار در مسکو عمل می کرد.

کاخ کرملین و عظمتی وصف ناپذیر

این کاخ مشرف بر رودخانه مسکو 125 متر طول و 47 متر ارتفاع دارد و مساحت کلی آن در حدود 25000 متر مربع است. مجموعه کاخ شامل کاخ به همان اندازه تاریخی ترم، 9 کلیسا با قدمت قرون 14، 16 و 17، دهلیز مقدس و بیش از 700 اتاق و آپارتمان است. ساختمان ها در اطراف یک حیاط داخلی مستطیل شکل قرار گرفته اند. ساختمان غربی کاخ بزرگ کرملین در درجه اول به عنوان اتاق های خصوصی خانواده امپراتوری و سالن های پذیرایی دولتی عمل می کرد.

کاخ کرملین و عظمتی وصف ناپذیر

در زمان اتحاد جماهیر شوروی، کاخ کرملین بزرگ از تزئینات داخلی طلاکاری شده آن خلع شد و این ساختمان به خانه شورای عالی تبدیل شد. در دهه 1990 بوریس یلتسین کاخ را بازسازی کرد و چکش و داس را با عقاب دو سر جایگزین کرد و طلاکاری را بازسازی کرد.

کاخ کرملین و عظمتی وصف ناپذیر

امروز، کاخ بزرگ کرملین میزبان مراسم تحلیف ریاست جمهوری و بازدیدهای دولتی است. بهترین راه برای دیدن مقیاس و شکوه کاخ، دیدن بخشی از مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین در سال 2012 است .

کاخ ترم که در نزدیکی آن قرار دارد قبلاً اقامتگاه اصلی تزارهای روسیه در قرن هفدهم بوده است. نام آن از کلمه یونانی τερεμνον (یعنی "سکونت") گرفته شده است. این مجموعه عموماً برای عموم قابل دسترسی نیست، زیرا به اقامتگاه رسمی رئیس جمهور روسیه تعلق دارد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید