امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286005
۲۵۰
۱
۰
نسخه چاپی

کارمندان مایکروسافت از شیوه مدیریت این شرکت راضی نیستند؛ افشای نتایج یک نظرسنجی

عدم افزایش حقوق و تعدیل نیروی 10 هزار کارمند در طول سال 2023، ازجمله دلایلی است که باعث نارضایتی کارمندان شده است.

کارمندان مایکروسافت از شیوه مدیریت این شرکت راضی نیستند؛ افشای نتایج یک نظرسنجی

کارمندان مایکروسافت در یک نظرسنجی که نتایج آن افشا شده است، نسبت به تغییرات اخیر این شرکت ابراز نگرانی کرده‌اند. یکی از دلایل این نگرانی عدم افزایش حقوق بوده که به‌شدت بر عملکرد و روحیه کارکنان تأثیر گذاشته است. همچنین کمتر از نیمی از کارکنان مایکروسافت اعلام کرده‌اند که درصورت دریافت پیشنهادی از شرکت‌های دیگر، مایل هستند موقعیت خود در غول فناوری را حفظ کنند.

براساس یک نظرسنجی داخلی که نتایج آن توسط اینسایدر مشاهده شده است، وضعیت فعلی مدیریت مایکروسافت اعتماد زیادی در بین کارمندان این شرکت ایجاد نمی‌کند. نیروی کار این شرکت از آغاز سال میلادی جدید ضربه خورده است. در ژانویه، «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت، اعلام کرد که این شرکت تا پایان سه‌ماهه سوم سال مالی 2023، قصد دارد 10 هزار نیروی کار خود را اخراج کند.

درحالی‌که تعدیل نیروی مایکروسافت احتمالاً در طول سال ادامه خواهد داشت، این شرکت همچنین اعلام کرده بود که امسال حقوق کارکنان خود را افزایش نخواهد داد. در ایمیل فاش‌شده، نادلا توضیح داده که این تغییرات به‌دلیل «شرایط اقتصادی» سخت اعمال شده است.

همین دلایل بر عملکرد و روحیه کارکنان نیز تأثیر منفی گذاشته و باعث شده احساس متفاوتی نسبت به شرکت و نحوه مدیریت آن داشته باشند.

کار در مایکروسافت ایده خوبی نیست!

براساس نتایج نظرسنجی، ظاهراً کارمندان مایکروسافت عقیده دارند که کار در این شرکت «ایده خوبی» به‌نظر نمی‌رسد. درواقع از بین تمام سؤالات مطرح‌شده در نظرسنجی، این گزینه بیشترین پاسخ منفی را دریافت کرده است و تنها 69 درصد از کارمندان از آن به‌عنوان یک توافق قابل‌قبول یاد کرده‌اند.

در نظرسنجی مشابهی که سال گذشته انجام شده بود، 66 درصد نسبت به این سؤال پاسخ مثبت داده بودند که بااین‌وجود، تعداد این کارمندان در سال میلادی جدید 3 درصد افزایش پیدا کرده است. در سال 2021 نیز 73 درصد از کارمندان اعلام کرده بودند که کار در مایکروسافت یک فرصت عالی برای آن‌ها محسوب می‌شود.

درنهایت، زمانی که از آن‌ها سؤال شد که اگر از شرکت دیگری پیشنهاد بهتری دریافت کنند، در مایکروسافت باقی خواهند ماند یا خیر، کمتر از نیمی از کارمندان تمایل داشتند موقعیت خود در مایکروسافت را حفظ کنند.

  • منبع
  • دیجیاتو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید