امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279297
۶۳۸
۱
۰
نسخه چاپی

کلیسای ساگرادا فامیلیا تجلی خدا بر روی زمین

کلیسای ساگرادا فامیلیا تجلی خدا بر روی زمین

ویژگی های کلیسای ساگرادا فامیلیا

ساگرادا فامیلیا یک معبد بی‌نظیر از نظر منشأ، پایه و هدفش است. ثمره کار معمار نابغه آنتونی گائودی، این پروژه توسط مردم برای مردم تبلیغ شد که اکنون پنج نسل پیشرفت معبد در بارسلون را تماشا کرده اند. امروز، بیش از 135 سال پس از گذاشتن سنگ بنای ساخت و ساز بر روی باسیلیکا ادامه دارد.

از سال 1882 تا زمان مرگش در سال 1926 آنتونی گائودی، خود را وقف ساختن (کلیسای خانواده مقدس) کرد، یک کلیسای مرتفع به سبک گوتیک با پیچ و تاب اما او نتوانست آن به پایان برساند. گائودی به این معروف بود که می گفت «موکل من (خدا) عجله ندارد. این کلیسا که با کمک های مالی خصوصی تامین می شود، هنوز در حال ساخت است و گفته می شود تا سال 2026 تکمیل خواهد شد.

ساگرادا فامیلیا نه تنها شناخته شده ترین اثر گائودی است، بلکه بهترین اثر او نیز محسوب می شود. باور کنید یا نه، این کلیسا همیشه متعلق به گائودی نبود.

کلیسای ساگرادا فامیلیا تجلی خدا بر روی زمین

فرانچسک دل پائولا ویلار، معماری که برای اولین بار مأمور ساخت کلیسا شده بود، پس از مخالفت با مروجین کلیسا جایگزین شد.

زمانی که گائودی پروژه را به عهده گرفت، آن را به طور کامل تغییر داد. به جای سبک اصلی نئوگوتیک، او به دنبال چیزی نوآورانه تر بود. در حالی که کلیسا دارای عناصر گوتیک است، جزئیات غیر متعارف زیادی وجود دارد که از این هنجار منحرف می‌شود و در نتیجه ساختاری چشم نواز به وجود می‌آید که در نوع خود بی‌نظیر است.

حتی اگر آنقدرها هم به معماری علاقه ندارید، مطمئناً این کلیسا را - مانند کارهای دیگر گائودی - جشنی برای چشم ها و پر از نمادگرایی خواهید یافت. هدف اصلی گائودی از ساگرادا فامیلیا آموزش کاتولیک به مردم از طریق معماری بود.

کلیسای ساگرادا فامیلیا تجلی خدا بر روی زمین

بهترین مکان برای دیدن این مکان درست خارج از کلیسا است، جایی که شما در سراسر آن قصیده خواهید خواند. چهار برج نشان دهنده 12 حواری هستند و نماهای حکاکی شده پیچیده در پایه، زندگی مسیح را از زمان تولد، مرگ و رستاخیز او نشان می دهد. فضای داخلی لاساگرادا فامیلیا از ستون‌های سنگی صاف و تقریباً سفید گرفته تا ردیف‌هایی از پنجره‌های رنگی پر جنب و جوش به همان اندازه چشمگیر است.

مسافران در هیبت کامل از معماری باشکوه کلیسا فرو می روند. بازدیدکنندگانی که قبلاً به لاساگرادا فامیلیا رفته‌اند، برای بازدید دوباره از کلیسا در تلاش اند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید