امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280192
۳۳۵
۱
۰
نسخه چاپی

گرفتن مشاوره طلاق یا گرفتن وکیل مهریه؟

ازدواج کردن سنتی بسیار زیبا برای تشکیل زندگی جدید برای خانم ها و آقایان به حساب می آید. هر کشوری با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی که دارا است قوانینی برای این سنت زیبا وضع کرده است. در ایران علاوه بر قوانین کشوری امر ازدواج دارای سنت های خاص خود نیز می باشد. از مراسم خواستگاری تا عروسی و هر کدام آیین و قوانین خود را دارد.

یکی از مهمترین موارد در امر ازدواج مهریه است! که علاوه بر اینکه جزو قوانین سند ازدواج می باشد در سنت های ایرانی نیز مهریه تعریف شده و از دیرباز در ازدواج به سبک ایرانی مرسوم است. میزان مهریه با توافق طرفین ازدواج و حتی خیلی از موارد خانواده های طرفین تعیین می شود. مهریه یک حق قانونی خانم ها به حساب می آید که وظیفه ی پرداخت آن نیز بر عهده ی همسر فرد می باشد. پس توجه به میزان مهریه و توان فرد برای پرداخت در ازدواج بسیار مهم است. حتی می توان توصیه کرد بهتر است قبل از تعیین مهریه برای دانستن قوانین پرداخت هم آقایان و هم خانم ها از گرفتن مشاور تلفنی وکیل و یا مشاور حضوری غافل نشوند تا اگر به مرحله ی پرداخت آن رسیدند دچار مشکلات قانونی مهریه نشوند و با آگاهی میزان آن را تعیین کنند.

مهریه حق و حقوق قانونی خانم ها!

مهریه حق قانونی خانم ها است که از لحاظ قانونی مرد متعهد می شود آن را پرداخت کند! البته خیلی از مواقع می توان با گرفتن مهریه ای اندک، حق و حقوق قانونی دیگری که در قوانین حقوقی برای خانم ها محدود شده است را به جای مهریه های گزاف انتخاب کرد. اما اگر کسی ازدواج کند و مهریه را درخواست کند می تواند آن را مطالبه نماید و باز هم به زندگی خود ادامه دهد یعنی پرداخت مهریه صرفا به طلاق مرتبط نمی باشد. در واقع گرفتن مهریه و ادامه زندگی کاملا قانونی است و وظیفه ای است که مرد دانسته بعد از ازدواج، پرداخت آن را بر عهده گرفته است. به همین دلیل برای جلوگیری از بوجود آمدن مشکلات احتمالی  بسیاری از مشاوران حقوقی مهریه به صورت مشاور تلفنی و حضوری برای پیشگیری از مشکلات بعدی وجود دارند که بهتر است از آن ها کمک گرفت.

مشکلات حقوقی طلاق و مهریه

گرفتن طلاق و مهریه چه مشکلاتی دارد؟

همه ی ازدواج هایی که انجام می شود با سرانجام خوش، پایان نمی پذیرد و در بسیاری از مواقع زن و شوهر قادر به ادامه ی زندگی مشترک در کنار هم نمی باشند در این صورت با دریافت مشاوره اگر واقعا امکان ادامه زندگی ممکن نباشد، طلاق گزینه ای است که قوانین به دو طرف اجازه می دهد تا به ازدواج خود خاتمه دهند و در اینجا مسئله ی مهریه بیشتر و پررنگ تر مطرح می شد.

اگر در دادگاه های خانواده مراجعه کنید و در دادسراها چرخی بزنید متوجه می شوید که مسئله ی طلاق و مهریه آن یک مسئله ی جدی برای طرفین ازدواج است. گرفتن مشاوره قبل از طلاق و دریافت مشاور حقوقی برای توافق طرفین بر سر مسئله ی مهریه و طلاق بهترین انتخاب است اما متاسفانه باز هم در خیلی از موارد این اتفاق نمی افتد و کار به دادگاه و کشمکش های بعد از آن منجر می شود  در این هنگام یک وکیل حقوقی که به مسائل مرتبط با طلاق و مهریه آشنایی دارد می تواند در دادگاه ها بسیار کمک کننده باشد و گرفتن یک وکیل مهریه آگاه حتی می تواند قبل از دادگاه با مذاکرات خوب مسئله را ختم به خیر کند.

مهریه را چه کسی داده و چه کسی گرفته است!

تماس با متخصص ترین وکلای مهریه

این مثال قدیمی که مهریه را چه کسی داده و چه کسی گرفته است همیشه بزرگترین مسئله ای است که منجر به مشکلات می شود و درواقع باعث بوجود آمدن مهریه های سنگینی شده است که آقایان قادر به پرداخت آن نمی باشند البته قوانینی برای پرداخت مهریه وجود دارد که با گرفتن مشاوره طلاق و یا گرفتن یک وکیل مهریه می توان این پرداخت ها را با توجه به درآمد آقا منطقی کرد اما مثال قدیمی دیگری است که می گوید سری که درد نمی کند را دستمال نمی بندند! پس با گرفتن یک مشاور تلفنی با یک وکیل حقوقی مهریه می توان این تبعات را کاهش داد. تا آگاهانه این سنت و نحوه ی پرداخت را انجام داد.

قوانین پرداختن مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه

مهریه عندالمطالبه: نوعی از پرداخت مهریه است که در هر زمانی زن حق دارد بعد از جاری شدن عقد به دریافت آن اقدام کند.

مهریه عندالاستطاعه: نوعی از پرداخت مهریه است که در صورتی که آقا استطاعت در پرداخت آن را دارا باشد، زن نسبت به دریافت مهریه می تواند اقدام کند.

اینکه در هنگام عقد چه نوع مهریه ای را انتخاب کنید کاملا با توافق طرفین است به همین دلیل گرفتن مشاوره حقوقی قبل از مهریه بسیار توصیه می شود تا با دانستن حقوق قانونی طرفین توافق انجام شود. در واقع در اکثر مواقع مهریه بعد از طلاق به خانم تعلق می گیرد و چون حق طلاق در قانون ایران از خانم ها صلب شده است در واقع مهریه نوعی پشتوانه برای بعد از طلاق به حساب می آید.

گرفتن مشاوره و وکیل طلاق برای خانم ها

گرفتن مشاوره و وکیل طلاق و وکیل مهریه برای خانم ها

همانطور که در بالا اشاره شد در قوانین حال کشور ایران، خانم ها حق طلاق ندارند و اگر در زندگی مشترک از شریک زندگی خود راضی نباشند برای گرفتن طلاق با مشکلات زیادی مواجه می شوند و باید برای طلاق گرفتن دلایل قانع کننده ای به دادگاه ارائه کنند که این کار بسیار سخت است زیرا ممکن است خانمی از شرایط مالی یا مسائل پراهمیت برای دادگاه تامین باشد اما از لحاظ روانی و عاطفی در زندگی مشترک دچار مشکل باشد! این زمان است که طلاق برای خانم ها مشکل می شود. در این صورت یک وکیل ماهر طلاق و یا گرفتن مشاوره طلاق بسیار کمک کننده است و خیلی از مواقع همین مهریه به فریاد خانم ها می رسد و یک وکیل مهریه می تواند حق و حقوق و آرامش یک خانم را به او بر گرداند و هم چنین از حضور مستمر و خسته کننده در دادگاه ها او را راحت کند.

باور اشتباه در خصوص پرداخت مهریه و حبس آقایان!

قوانین مهریه در گذشته به این صورت بود که اگر مهریه فرد عندالمطالبه بود و آن شخص نمی توانست نسبت به پرداخت آن اقدام کند آقا باید به زندان برود و حبس بکشد! با توجه به این مشکل قوانین جدیدی در کشور وضع گردید که تحول بزرگی در خصوص پرداخت مهریه به حساب می آید. البته بعد از تصویب این قانون خیلی از افراد با ندانستن حقوق مهریه خیال می کنند که مسئله ی حبس برای مهریه برداشته شده و در واقع مهریه یک جمله ی بی ارزش در سند ازدواج است! در حالی که اینگونه نیست و همچنان حبس و زندانی برای افراد جامعه در صورت عدم پرداخت وجود دارد. که شرایط و قوانین را وکلای مهریه و وکیل های مرتبط با طلاق آکاهی کامل دارند.

وکیل مهریه و طلاق چه کارهایی می کند؟

همان گونه که به شما پیشنهاد دادیم بهتر است قبل از تعیین میزان و نوع پرداخت مهریه با گرفتن یک مشاوره حقوقی به صورت مشاوره تلفنی یا حضوری با هزینه ای اندک از پیشامدهای بعد از آن پیشگیری کنید اما اگر در هر صورتی به مشکل در زندگی مشترک برخوردید و قصد جدایی از شریک زندگی خود را داشته باشید یک وکیل مهریه یا وکیل طلاق بسیار کمک کننده است. وکلا با دانستن قوانین حقوقی طلاق و مشرف بودن به این قوانین کار شما را بسیار ساده می کنند زیرا مراجعه به دادگاه و درخواست طلاق و یا مهریه آیین و آدابی دارد و نیاز به مراجعه های مکرر دارد. با داشتن یک وکیل آگاه به مسائل حقوقی مهریه به راحتی می توانید دادخواست خود را اجرا کنید و کمتر دچار آسیب و سردرگمی شوید. وکیل مهریه و وکیل طلاق از ابتدای امر دادخواست ادله ی شما را جمع آوری می کند و تا آخرین روز دادگاه با شما همراهی می کند که بسیار ساده تر است. اگر کسی نتواند به هر دلیلی وکیل مهریه یا طلاق برای کارهای خود داشته باشد، به راحتی می تواند با گرفتن مشاور طلاق و یا گرفتن مشاور در خصوص دریافت یا پرداخت مهریه به سادگی کار خود را پیش ببرد.

عدالت حق شماست!

آوای وکلا مجموعه ای است که به همه ی افراد در سر تا سر ایران به صورت مشاور حقوقی تلفنی و آنلاین را ارائه می کند. مجموعه حقوقی آوای وکلا در زمینه های مختلفی کار مشاوره را انجام می دهند که از ماهرترین و آگاه ترین مشاوران و وکلا کمک گرفته است. اما در خصوص مشاوره تلفنی طلاق و مشاوره حقوقی مهریه دارای پرونده های بسیار موفقی بوده است. مشاوره ها در حدی کامل می باشد که خیلی از افراد جهت گرفتن وکیل حقوقی بی نیاز می شوند اما در صورتی که همچنان مشکل افراد بر طرف نگردد نسبت به معرفی وکیل های مهریه و وکیل های طلاق جهت رفاه شما اقدام می کند.

شماره تماس جهت تماس با مشاوران و وکیل مهریه آوای وکلا:

  • 02146135815
  • 02146135877
  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید