امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 275482
۱۸۰۸
۱
۰
نسخه چاپی
Instagram

اینستاگرام | 42 ترفند برای افزایش تعداد فالوور در اینستاگرام

اینستاگرام شبکه اجتماعی هم‌رسانی عکس و ویدئو است که کوین سیستروم و مایک کرایگر آن را بنیان نهادند و هم‌اکنون شرکت فیس‌بوک مالکیت آن را برعهده دارد.

اینستاگرام

اینستاگرام یک نرم‌افزار رایگان اشتراگ‌گذاری تصویر و ویدئو است که در نسخه‌های اندروید، اپل (ios)، و ویندوزفون ارائه می‌شود.

افزایش فالوور اینستاگرام

افزایش فالوور اینستاگرام در مقایسه با یکی دو سال قبل مشکل‌تر شده‌است. وجود بیش از یک میلیارد کاربر، الگوریتم‌های بسیار هوشمند، برندهای بزرگ و بسیار خلاق، رقابت سختی را برای رشد و پیشرفت در اینستاگرام به وجود آورده‌است.در این راه باید برند اختصاصی خودتان را بسازید. این کار بیشتر از آنکه سخت باشد، به هوش و خلاقیت زیادی نیاز دارد. درست است که نمی‌توان به سادگی گذشته حساب‌های کاربری شخصی و تجاری را گسترش داد؛ اما نکات و ترفند‌هایی هم وجود دارد.

همانطور که می دانید دارایی هر کسب و کاری در اینستاگرام تعداد دنبال کنندگانش است. پس فالوور در اینستاگرام خیلی مهم است.

راه کار های افزایش فالوور در اینستاگرام

1. پروفایل تان را جذاب کنید

قبل از هر چیز بهتر است بدانید پروفایل اینستاگرام شما دقیقا مانند ویترین مغازه است. اگر ویترین مغازه شما جذاب نباشد مشتری ها را فراری می دهید. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است و حرف اول و آخر را در اینستاگرام تصاویر هستند که می زنند.

باید تصاویر جذاب و خلاقانه تولید کنید و در پروفایل تان منتشر کنید. طوری که در نگاه اول کاربران تان مجذوب پروفایل شما شوند و تمایل پیدا کنند تا شما را سریع تر دنبال کنند. پیج های جذاب زیادی وجود دارند که فقط به خاطر جذابیتی که دارند، توسط افراد دنبال می شوند.

البته مهم است که پروفایل تان را با یک عکس پروفایل جذاب و یک بیوی عالی تاثیر گذارتر کنید.

رعایت تمام این موارد به جذاب تر شدن پروفایل شما کمک می کند و هر بازدید کننده ای را می تواند مشتاق به پیگیری پیج شما کند.

2. از #هشتگ ها  استفاده کنید

هشتگ ها نقش مهمی در بیشتر دیده شدن پست های شما در اینستاگرام دارند. استفاده از هشتگ ها به صورت صحیح می تواند به رشد کسب و کار شما در اینستاگرام کمک بسیاری کند.

به تازگی اینستاگرام قابلیت فالو کردن هشتگ ها را هم به اپلیکیشن خود اضافه کرده است و افراد زیادی هستند که هشتگ های محبوب خود را پیگیری می کنند. همین باعث شده تا هشتگ ها محبوبیت بیشتری در اینستاگرام پیدا کنند. و استفاده مستمر از هشتگ ها در انتشار پست ها باعث افزایش فالوور پیج اینستاگرام شما می شود.

سعی کنید لیستی از هشتگ های پر طرفدار و به اصطلاح داغ در حوزه کاری خود را پیدا کنید و آن ها را لیست کنید. برای اینکار از جست و جوی خود اینستاگرام استفاده کنید. هشتگ اصلی خود را در قسمت سرچ بر اساس تگ در اینستاگرام وارد کنید تا به شما نشان دهد چه هشتگ هایی شبیه به هشتگ جست و جو شده شما وجود دارند که عکس های زیادی با آن ها برچسب گذاری شده است.

از تمام آن ها به اندازه در انتشار پست های خود استفاده کنید. به طور طبیعی هر عکسی که با هشتگ مربوط به آن در اینستاگرام پست می کنید باعث می شود 3 نفر شما را دنبال کنند.

3. پیوسته و در زمان مناسب پست بگذارید

 گذاشتن پست به صورت روزانه باعث می‌شود شما در کانون توجه مخاطبتان بمانید. در حقیقت شما به کاربرانتان نشان می‌دهید که کسب و کار شما فعال و زنده است و شانس اینکه فالوورهای شما به پستتان واکنش نشان بدهند بیشتر می‌شود. علاوه بر این لایک و کامنت فالوورهای شما به فالوورهای فالووهای شما هم نشان داده خواهد شد و همین چرخه باعث می‌شود شما بیشتر دیده شوید.

در گذاشتن پست آزمون و خطا کنید. پست گذاشتن در ساعات مختلف را امتحان کنید و نتیجه را بررسی کنید. شما باید مخاطب خود و نیازها و رفتارهای او را بشناسید. اینگونه با شناختی که از محتوای خود و مخاطبتان دارید شیوه روایت شما رفته رفته جذاب‌تر می‌شود.

به آمارهایی که در اینباره وجود دارد توجه کنید. آنها را تحلیل کنید و مطابق با زمینه فعالیتتان از آنها استفاده کنید. برای مثال طبق تحقیق هافینگتون پست، ساعات ۲ صبح و ۵ بعدازظهر بهترین زمان برای گذاشتن پست در اینستاگرام هستند. طبق این پژوهش در این اوقات پست‌های کمتری گذاشته می‌شود و عده‌ی بیشتری در حال مرور پست ها، لایک کردن و یا گذاشتن کامنت هستند.

4. عکس‌های باکیفیت و جذاب منتشر کنید

 اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. به این فکر کنید که چه چیز باعث می‌شود کاربری که تند تند در حال بالا پایین کردن فید اینستاگرامش است، برای عکس شما توقف کند؟

اگر خودتان برای صفحه‌تان عکاسی می‌کنید سعی کنید تکنیک‌های عکاسی را یاد بگیرید و از آنها استفاده کنید. چیزهای زیادی هستند که می‌توانید برای بهبود کیفیت عکس هایتان یاد بگیرید. برای مثال، آیا می‌دانستید عکس‌هایی که در آنها شی آبی وجود دارد ۲۴% بیشتر لایک می‌خورند؟! یا عکس‌هایی که ۶۵-۸۵% روشن‌تر هستند محبوب ترند؟

در تهیه عکس‌ها خلاق باشید. از نرم‌افزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و به عکس‌هایتان جلوه‌های بصری جالب اضافه کنید. سعی کنید پست‌ها را به یکدیگر ربط بدهید تا یک روایت منسجم بسازید. اینگونه فالوور ترغیب می‌شود بقیه عکس‌هایتان را هم ببیند. تلاش کنید برند یا کسب‌وکار شما یک سبک کاری منحصر بفرد داشته باشد تا از روی آن شناخته شود. برای مثال، صفحه اینستاگرام بیسکوئیت گرجی پست‌های بسیار جالبی منتشر می‌کند. در همه‌ی پست‌ها تلاش شده است محصولات گرجی به نحوی خلاقانه در کانون توجه قرار بگیرند.

اینستاگرام

5. سری ویدیو‌های IGTV درست کنید

تعداد برندهایی که ویدیوهای IGTV درست می‌کنند و به اشتراک می‌گذارند، رو به افزایش است. خلاقیت و در واقع جذب فالوور این برندها، با وجود این ویدیوها بیشتر می‌شود. پس چه اشکالی دارد که شما هم از این راه برای افزایش کاربران خود بهره بگیرید. جان یوشایی، مدیر بازاریابی محصولات IGTV می‌گوید که اینستاگرام در حال ساخت مقصدی کاملا مشخص برای قابلیت IGTV است.

این قابلیت روز به روز آپدیت می‌شود و تا مدتی بعد می‌توان به عنوان یک browser از آن استفاده کرد. تا به حال افراد زیادی از این موقعیت استفاده کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که ظرفیت و قابلیت IGTV بیشتر و بیشتر شود. همانطور که علاقه‌مندان می‌توانند در شبکه Netflix به سرچ بپردازند، این امکان برای IGTV نیز فراهم می‌شود. پس از این پلتفرم برای ساخت ویدیوهای سریالی و افزایش بازدیدکننده استفاده کنید.

6. با میکرو اینفلوئنسرها کار کنید

یکی دیگر از راه‌های افزایش فالوور، استفاده از اینفلوئنسرها است. به جای استفاده از برنامه‌های فالوورگیر اینستاگرام از این راه استفاده کنید. این روش برای توسعه بسیاری از برندها تاثیرگذار بوده‌است. تحقیقات نشان می‌دهد که این افراد تاثیر به سزایی در رشد برندها داشته‌اند. همکاری دائمی با میکرواینفلوئنسرها می‌تواند بسیار عالی عمل کند.

معمولا بیشترین پست‌های بخش feed اینستاگرام، مربوط به میکرواینفلوئنسرها است. این افراد جذابیت بیشتری برای مخاطبین دارند. پست‌های آن‌ها اکثرا جالب هستند و افراد عادی آن‌ها را دوست دارند. بنابراین اگر بتوانید یک همکاری منظم با چنین افرادی داشته باشید، به زودی فالوورهای خود را افزایش خواهید داد.

7. در تولید محتوا ثبات داشته باشید

بدترین کاری که برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام می‌توانید انجام دهید این است که به صورت نامنظم تولید محتوا انجام دهید. در واقع اگر تعدادی فالوور هم به دست آورده باشید با تولید محتوای نامنظم فرصت فراموش کردن برندتان را به آنها داده‌اید.

برای فراموش نشدن برندتان به طور منظم محتوا قرار دهید، برندها مانند پیج‌های سرگرمی محتوای زیاد تولید نمی‌کنند، برخی کمتر و برخی بیشتر، ولی در تولید محتوا تعادل را رعایت می‌کنند و با روال ثابتی محتوا تولید می‌کنند.

پس اگر به طور مثال هفته‌ای سه محتوا قرار می‌دهید، همیشه با همین روال حرکت کنید.

8. هدف‌تان از افزایش فالوور را تعیین کنید

اصلا چرا می‌خواهید در اینستاگرام فعالیت کنید و مثلا 50 کا فالوور داشته باشید؟ می‌خواهید مرجعی برای شرکت‌تان داشته باشید؟ می‌خواهید فروش محصولات‌تان را افزایش دهید؟ یا اینکه به دنبال برندینگ خودتان هستید؟ احتمالا یکی از اهداف زیر را دارید:

• برندسازی

• افزایش اینگیجمنت و ارتباط با کاربران

• افزایش فروش در اینستاگرام

• هدایت ترافیک به وب سایت

• فرهنگ سازی برای یک محصول جدید

هر هدفی داشته باشید، احتمالا نیازمند تعداد بالای فالوور هستید؛ اما روش‌هایی که برای هر کدام استفاده می‌کنید، یکی نیست. مثلا اگر می‌خواهید خودتان را در زمینه طراحی لباس عروس برند کنید، قطعا باید فالوورهای‌ هدفمند و مربوط به محصول‌تان جذب کنید. یعنی اینکه فالوورهای‌تان باید عموما خانم‌های رنج سنی 20 تا 35 سال باشد. حالا اگر 20 یا 30 هزار فالوور مرد هم داشته باشید، عملا کمکی به شما نمی‌کند.

یک نکته: البته این افراد شاید در ابتدای کار وجودشان بد هم نباشد؛ چون ظاهرا تعداد فالوورهای‌تان زیاد دیده می‌شود. اما بعد از مدتی باید یک فیلتر مشخص در نظر بگیرید. بعد از مدتی مخاطبان نامرتبط مثلا آقایان نیز خودشان بعد از مدت صفحه شما را ترک می‌کنند. این ریزش فالوور اصلا بد نیست؛ چون در مقابل فالوورهای پیج‌تان هدفمند شده اند.

 ولی مثلا یا اگر یک فروشگاه لوازم دکوری دارید، نیازی نیست فالوورهای‌تان تا این اندازه هدفمند باشد؛ چون مشتری از هر قشر و جنسیت می‌تواند باشد.

9. محتوایی قرار دهید که دنبال‌کنندگان شما خوهان آن هستند

مسلما شما محتواهای متفاوتی را برای انتشار در اینستاگرامتان در نظر گرفته اید، اما باید در نظر داشته باشید که پس از مدت کوتاهی بررسی کنید و ببینید که کدام مطالب از سمت کاربران بازخورد بهتری دریافت کرده‌اند و مخاطبان علاقه بیشتری به آنها نشان داده اند.

به همین دلیل تست کردن بسیار اهمیت دارد، هر ایده‌ای که برای تولید محتوا دارید تست کنید تا در نهایت آن محتواهایی که بازخورد خوبی دریافت می‌کنند را شناسایی کنید. مثلا ممکن است پس از مدتی متوجه شوید که برخی ویدیوها با موضوع خاصی بازخورد بهتری نسبت به دیگر ویدیوها دارند.

اگر محتواهای خاصی هستند که برای تولید آنها وقت صرف می‌کنید ولی بازخورد خوبی ندارند، بهتر است که با محتوای جدیدی جایگزین کنید.

کپی برداری از حساب اینستاگرام رقیب کار جالبی نیست، اما این خیلی هوشمندانه است که اینستاگرام رقبای خود را بررسی کنید و ببینید که چه نوع محتواهایی بیشتر مورد پسند مخاطبان است، با فرض اینکه مخاطبان شما یکسان هستند این به شما در شناخت بهتر مخاطبان کمک می‌کند.

10. از استوری اینستاگرام استفاده کنید

روزانه، نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در جهان از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند. با استفاده از استوری اینستاگرام، محتوای شما قابلیت دیده‌شدن بیشتری دارد. چراکه استوری‌ها در بالای فید کاربر به نمایش در می‌آیند و شانس دیده شدن آنها توسط فالوورها زیادتر است. اگر تنها ۱۰٪ از فالوورهای یک کاربر استوری خود را منتشر کنند، شما شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. این بدین معناست که در اینستاگرام، باید به‌طور منظم استوری خود را به‌روزرسانی کنید تا در صف اول فید باقی بمانید. به‌علاوه، الگوریتم شبکه‌های اجتماعی به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند تا پست‌ها برای کاربران فعال بیشتر نمایش داده شود. اگر به اطلاعات کاملتری در مورد استوری اینستاگرام نیاز دارید می‌توانید به مقالۀ  استوری اینستاگرام، بازاریابی به سبک نوین در وبلاگ نوین مراجعه کنید.

11. با پیج های هم حوزه خود در تعامل باشید

یکی از سودمند ترین کارهایی که در فعالیت های اینستاگرامی خود می توانید انجام دهید تعامل با پیج های هم حوزه خود است. اگر در اینستاگرام فعال باشید نیازی نیست بگردید تا هم حوزه ای های خود را پیدا کنید. به طور طبیعی با آن ها برخورد می کنید. فقط کافی است با آن ها رابطه برقرار کنید.

سعی کنید پیج های هم حوزه خود را فالو کنید و پیگیر فعالیت های آن ها در اینستاگرام باشید. از طریق دایرکت با آن ها در تماس باشید و سعی کنید هر از گاهی با آن ها تبادل داشته باشید. تبادل با پیج های هم حوزه خود باعث افزایش فالوور اینستاگرام شما می شود و همچنین هدفمندترین افراد را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد.

علاوه بر این زمانی که با پیج هایی که موضوع کاریشان با شما یکی است تعامل داشته باشید شانس این را پیدا خواهید کرد که در لیست Suggestion آن ها قرار بگیرید و این هم باعث می شود فالوور های پیج اینستاگرام شما روز به روز افزایش پیدا کنند.

12. مسابقات اینستاگرامی راه اندازی کنید

برگذاری مسابقات اینستاگرامی یکی از بهترین روش های افزایش فالوور اینستاگرام است که امروزه خیلی از پیج های معروف و همچنین پیج های ناشناخته در اینستاگرام از این روش استفاده می کنند.

سعی کنید در طراحی مسابقات خلاقیت به خرج دهید و از هدایای ترغیب کننده و با ارزش برای برندگان مسابقه استفاده کنید. هرچه جوایز برندگان ارزشمند تر باشد مسلما افراد بیشتری ترغیب می شوند تا در مسابقه شما شرکت کنند.

مسابقات زیادی با موضوعات مختلف با توجه به حوزه کاری خود می توانید در اینستاگرام راه اندازی کنید. ولی چیزی که مهم است سعی کنید حتما شرکت کنندگان در مسابقه را دعوت به انجام دادن کاری کنید. مثلا از شرکت کنندگان بخواهید 5 نفر از دوستانشان را به مسابقه دعوت کنند و حتما از آن ها بخواهید مثلا 2 نفر از دعوت شوندگان باید پیج را حتما فالو کنند تا در مسابقه شرکت داده شوید.

همانطور که متوجه شدید مسابقات اینستاگرامی باعث افزایش فالوور سریع پیج تان می شود. پس حتما سعی کنید هر چند وقت یک بار مسابقاتی را در پیج اینستاگرام خود راه اندازی کنید.

اینستاگرام

13. از وب سایت تان برای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کنید

اگر وب سایت داشته باشید ایده های خیلی خوبی برای افزایش فالوور پیج اینستاگرام تان وجود دارد. وب سایتی که هر روز دارای بازدید کنندگان جدیدی است بهترین مکان برای تبلیغ پیج اینستاگرام تان است.

یکی از ایده هایی که می توانید از آن در سایت تان استفاده کنید قرار دادن بنر اینستاگرام تان در زیر تمام پست ها است. با این کار شانس بیشتری برای جذب فالوورهای جدید دارید. چون مطمئنا افراد زیادی ممکن است از مقالات شما از طریق گوگل آشنا شوند و در این صورت با دیدن بنر اینستاگرام شما که باید جذاب هم باشد ترغیب می شوند تا حداقل یک بار از پیج اینستاگرام شما دیدن کنند.

سعی کنید حتما در صفحه درباره ما و تماس با ما سایت تان آدرس اینستاگرام تان را به عنوان یکی از راه های ارتباطی قرار دهید. چرا که این دو صفحه در هر سایتی جزء پر بازدیدترین صفحات سایت محسوب می شوند.

هر از گاهی سعی کنید از طریق خبرنامه ایمیلی سایت تان کاربرانتان را دعوت به فالو کردن پیج اینستاگرام تان کنید. همیشه یک پیشنهاد ویژه و رد نشدنی لازم است تا به دعوت به اقدام شما پاسخ مثبت دهند. پس حتما پیشنهاد ویژه ای برای کاربرانتان در نظر داشته باشید.

شاید خیلی از اعضای سایت شما تا الان اینستاگرام تان را دنبال نکرده اند. با قرار دادن اینستاگرام خود در امضای ایمیل های ارسالی تان می توانید اینستاگرام خود را به آن ها به عنوان یکی از راه های ارتباطی معرفی کنید.

همچنین در صورت فوروارد شدن ایمیل ها توسط اعضای تان ممکن است افراد بیشتری با اینستاگرام شما آشنا شوند.

14. کپشن های جذاب بنویسید

کپشن خود را به نحوی بنویسید که بتواند توجه مخاطب را جلب کند، خواندن آن آسان باشد و مخاطب را به تعامل تشویق کند. برای اینکار ابتدا باید به محتوای پستتان نگاه کنید و مرتبط با آن بنویسید.

• مختصر و مفید بنویسید: نوشته طولانی و غیرمرتبط مخاطب شما را خسته می‌کند. کپشن مکملی برای عکس شماست. اجازه بدهید عکس هم با مخاطب سخن بگوید!

• کاربردی بودن را فراموش نکنید: هدف اصلی پست را فراموش نکنید. مثلا اگر محصولی از برندتان را در یک عکس معرفی می‌کنید، دادن اطلاعات کافی درباره‌ی محصول یا نحوه‌ی خرید (یا تخفیف!) ضروری است.

• خلاق و شوخ طبع باشید: همه‌ی ما تبلیغات خلاقانه بسیاری را به یاد داریم که شاید حتی مصرف کننده محصول آن برند نبوده‌ایم، اما بخاطر خلاقیتی که در معرفی آن محصول بکار رفته بود، آن تبلیغ یادمان مانده است. نیازی نیست همیشه با یک لحن رسمی با مخاطب خود حرف بزنید. شوخ طبعی می‌تواند باعث شود فالوورها شما را دوست داشته باشند.

• سوال بپرسید: نظرخواهی از فالوورها بهترین راه تعامل با مخاطب‌ها است. درباره‌ی نقاط ضعف و قوت برند، نیازها و درخواست‌های مخاطب و هر چیز دیگری که به ذهنتان می‌رسد سوال کنید و جواب ها را با دقت بخوانید.

• قصه بگویید: قصه‌گویی یکی از قدیمی‌ترین سرگرمی‌های دنیاست که توانسته است شکل مخصوص به خودش را در اینستاگرام هم پیدا کند. با قصه‌گویی می‌توانید برندتان را بهتر به فالوورها توضیح بدهید. مثلاً می‌توانید در قالب چند استوری صفر تا صد تولید یکی از محصولات خود را در قالب یک قصه روایت کنید.

اصول پلتفرم را رعایت کنید: نکاتی مثل بکاربردن کلمات مهم‌تر در آغاز کپشن و استفاده درست از هشتگ ها را رعایت کنید. در این مورد مقالۀ ۲۶ ترفند اینستاگرام که هر شخصی باید بلد باشد، را در وبلاگ نوین می‌توانید بخوانید.

15. رفتار کاربرانتان را تحلیل کنید

همیشه تحلیل رفتار کاربران باعث بهبود کیفیت کار شما می شود. چه سایت داشته باشید و چه اینستاگرام باید همیشه از کمبود ها و نیازهای کاربرانتان آگاه باشید. به خاطر اینکه با بررسی رفتار کاربرانتان متوجه این می شوید که دقیقا آن ها به چه چیزهایی علاقه دارند و به دنبال چه هستند.

اینستاگرام ابزاری به نام Insight را در اختیار پروفایل های تجاری خود قرار داده است که با استفاده از این ابزار به راحتی می توانید متوجه این شوید که تا چه حدودی محتوایی که تولید می کنید برای کاربرانتان جذاب است یا خیر! تا چه حدی در راستای هدف خود پیش می روید.

در این صورت می توانید محتوای تولیدی خود را بهبود ببخشید و همین باعث می شود در جذب فالوور برای پیج خود هم پیشرفت داشته باشید. البته این مورد شاید به صورت مستقیم روی افزایش فالوور اینستاگرام شما تاثیر نداشته باشد ولی همانطور که قبلا اشاره کردم افرادی شما را دنبال می کنند که از پروفایل شما در نگاه اول خوششان بیاید.

16. به شیوه‌های مختلف با کاربرانتان تعامل داشته باشید

زیاد می‌خوانیم و می‌شنویم که راه رشد در شبکه‌های اجتماعی و وب به طور کلی، تعامل است. این کلمه به قدری دارد استفاده می‌شود که توصیه می‌کنیم بیایید یکبار آن را برای خودمان به سادگی معنی کنیم. وقتی میگوئیم پستی بگذارید که میزان تعامل کاربران را بالا ببرد، منظور چیست؟

تعامل یک کاربر با پست شما یعنی این که او از آن پست خوشش آمده، درباره‌اش کنجکاو است و به نحوی می‌خواهد این حس ایجاد شده را با یک عکسل العمل منتقل کند. پس محتواهای شما در درجه اول باید بتوانند حسی در مخاطب ایجاد کنند.

نکاتی که در ادامه آمده است می‌تواند به شما کمک کند با کاربرانتان تعامل سازنده‌تری داشته باشید:

• سوال بپرسید: سوال پرسیدن معمولاً توجه افراد را جلب می‌کند، بخصوص اگر جواب سوال را بدانند. حتی وقتی سوالی زیر یک پست مطرح می‌شود برخی کاربران برای یافتن جواب سراغ کامنت‌ها می‌روند.

• فراخوان عمل (Call to Action): یعنی شما از فالوورهایتان می‌خواهید کاری انجام بدهند. البته باید انگیزه کافی برای آنها ایجاد کنید. مثلاً اگر یکی از دوستان خود را تگ کنید، کد تخفیف به شما تعلق خواهد گرفت. یا مثلاً از کاربران بخواهید که اگر با موضوع مطرح شده در پست موافقند لایک کنند و اگر نیستند کامنت بگذارند.

• پست کاربرانتان را به اشتراک بگذارید: از UGC یا محتوای ساخته شده توسط کاربران استفاده کنید. اینکار برای فالوورهای شما انگیزه و رقابت ایجاد می‌کند که با شما همراه باشند و در گفت‌وگوهایی که آغاز می‌کنید شرکت کنند؛ چون می‌توانند امیدوار باشند که پستشان در صفحه شما مطرح  می‌شود.

• اجتماعی باشید: با رقبایتان در ارتباط باشید. افرادی که زمینه فعالیت مشترکی با شما دارند می‌توانند به شناخته تر شدن شما کمک کنند. به پیج این افراد بروید، آنها را فالوو کنید و پست‌هایشان را ببینید.

رخددادهای مهم حوزه کاریتان را اطلاع رسانی کنید (مثل یک نمایشگاه..) و خودتان هم در آنها شرکت کنید.

• به Explore Tab اینستاگرام راه پیدا کنید: Explore Tab اینستاگرام همان آیکون ذره‌بین در پایین اپلیکیشن است. طبق گفته سازندگان اینستاگرام Explore Tab جایی است که می‌توانید عکس‌ها و ویدیو‌های جالبِ کسانی که فالوو نمی‌کنید را بیابید. محتواهایی که در Explore Tab قرار می‌گیرند روزانه توسط بیش از ۱۰۰ میلیون نفر مشاهده می‌شوند. راه یافتن به Explore Tab آسان نیست، اما در صورت موفقیت تعداد زیادی فالوور مرتبط خواهید داشت.

17. تبلیغ پست‌های اینستاگرامتان را در سایر شبکه‌های اجتماعی خود بکنید

یکی دیگر از راه‌های افزایش فالوور اینستاگرام، فکر کردن به حضور در سایر پلتفرم‌ها است. حتما از سایر کانال‌های بازاریابی مانند وب‌سایت، خبرنامه ایمیل، توییتر، فیسبوک، یوتیوب و پینترست استفاده کنید. به طور متقابل تبلیغ صفحه و برند خود را در شبکه‌های مختلف انجام دهید. البته تبلیغ را از صفحه‌ای که قدمت بیشتری دارد شروع کنید. به طور مثال ابتدا در فیسبوک و اینستاگرام برای سایر شبکه‌های خود تبلیغ کنید. به نکته‌های زیر در مورد نحوه تبلیغ در اینستاگرام توجه کنید:

• صفحه اینستاگرام خود را با وب‌سایت خود ادغام کنید. این کار باعث افزایش فالوور در اینستاگرام می‌شود.

• از مخاطبان خود بخواهید که برای دریافت اطلاعات بیشتر، از فلان شبکه اجتماعی شما دیدن کنند. مثلا می‌توانید عنوان کنید که کالکشن جدید شما در صفحه یوتیوب وجود دارد و مخاطبین می‌توانند از آن دیدن کنند. آدرس را حتما ذکر کنید.

• حساب کاربری اینستاگرام را به کمپین‌های بازاریابی ایمیل خودتان وصل کنید. این روش، یکی از راه های افزایش فالوور اینستاگرام است.

18. برای تمامی پست های اینستاگرام از تگ لوکیشین استفاده کنید

علاوه بر هشتگ از تگ لوکیشین هم استفاده کنید. این کار باعث می‌شود پست شما در جستجوها بیشتر دیده شود و طبیعتا احتمال دنبال شدن شما بیشتر می شود.

19. از تبلیغ در پیج‌های بزرگ استفاده کنید

می‌توانید در سایت‌هایی مثل دیدوگرام از خدمات تبلیغ در پیج‌های بزرگ استفاده کنید. در این روش شما محتوایی را تهیه می‌کنید و در پیجی که هم دنبال کنندگان زیادی دارد و هم مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند، منتشر می‌کنید و برای این کار مبلغی را توسط سایت واست به مالک پیج پرداخت می کنید.

این روش اگر در پیجی که دنبال کنندگان واقعی و مرتبط با کسب‌وکار شما دارد انجام شود می‌تواند دنبال کنندگان واقعی برای شما به همراه داشته باشد، بخصوص اگر به صورت مستمر و در چند نوبت انجام شود.

20. از تکنیک پست مهمان استفاده کنید

حتما تکنیک پست مهمان در دنیای وب را می شناسید. در این روش شما محتوایی را برای یک وبسایت تهیه می کنید و به رایگان در اختیار مالک وب سایت قرار می دهید، و مالک وبسایت در انتهای نوشته نام وب سایت شما را به عنوان تولید کننده محتوا درج می کند.

بسیار عالی، این روش در دنیای اینستاگرام هم قابل انجام است، شما می‌توانید با مدیر چند پیج مختلف صحبت کنید، شاید قبول کنند که در ازای تولید محتوا برای آنها، نام پیجتان را در زیر پست درج کنند.

21. آیدی اینستاگرامتان در دنیای واقعی پخش کنید

یک کارت تهیه کنید که در آن از مخاطبان به حضور در اینستاگرام دعوت می‌کنید و آیدی اینستاگرامتان را روی آن درج کرده اید، سپس این کارت را به مشتریان خود بدهید. اگر فروشگاه حضوری هستید این کارت را در کیسه خرید مشتری قرار دهید، اگر فروشگاه اینترنتی هستید این کارت را در بسته ارسالی به مشتری قرار دهید.

22. از فیلترهای شخصی متناسب با برند خود برای استوری استفاده کنید

زمانی که قصد دارید استوری بسازید، روند و استایل مخصوص به خود را داشته باشید. می‌توانید از فیلترهای مختلف یا سایر قابلیت‌های این فضا استفاده کنید. حتما به یاد دارید که اولین فیلترهای گربه و خرگوش اسنپ چت چقدر معروف شد و افراد زیادی از آن استفاده می‌کردند. این موضوع باعث شده‌است که هم‌اکنون هزاران فیلتر از این دست وجود داشته باشد. همچنین می‌توانید از فیلترهای رنگی و تغییر افکت‌ها استفاده کنید.

با توجه به موقعیت زمانی و مکانی خود، از فیلترهای متنوع بهره ببرید. در این مورد خلاقیت داشته باشید و از فیلترها به صورت هدف‌دار استفاده کنید. جالب است بدانید که فیلترها به فروش بیشتر در اینستاگرام هم کمک می‌کنند. می‌توانید از فیلترهای شخصی یا برند خود هم استفاده کنید. اگر از این روش استفاده کنید، سایرین هم می‌توانند از فیلتر شما استفاده کنند. در این صورت شما معروف‌تر می‌شوید. اما در این روش افزایش فالوور اینستاگرام به نکاتی توجه داشته باشید:

• فیلتر شما قابلیت به اشتراک‌گذاشتن را داشته باشد. در این صورت برند شما بیشتر دیده می‌شود.

• فیلتر شما شامل رنگ و تصاویری از برند خودتان باشد. این موضوع باعث توسعه و گسترش برند شما می‌شود.

• فیلترهایتان در عین سادگی، جذاب و باحال باشند.

23. پست مخاطبان هدفتان به صورت تصادفی لایک کنید

به صفحه مخاطبان هدفتان مراجعه کنید و پست هایشان را لایک کنید. البته سعی کنید تا جای ممکن پست هایی را لایک کنید که مشاهده آن پست توسط شما معنی دار باشد. به عنوان مثال عکسی از مخاطبتان که در نمایش رسانه های دیجیتال شرکت کرده است را لایک کنید نه عکسی که با همسر خود گرفته است. نیل پاتیل از این روش برای افزایش فالوور استفاده کرده است و به گفته وی از هر ۱۰۰ لایکی که انجام می دهید به طور متوسط ۶ فالوور واقعی به دست می آورید. امتحانش ضرری ندارد.

اینستاگرام

24. پست های چالشی و ویروسی منتشر کنید

یکی از پر تعامل ترین پست ها در شبکه های اجتماعی به ویژه در اینستاگرام انتشار پست های چالشی است. مسلما در هر حوزه کاری که باشید موضوعات چالشی وجود دارد. سعی کنید پست هایی منتشر کنید تا کاربران را وادار سازد تا با شما تعامل داشته باشند و در بحث ها شرکت کنند.

یکی از راه های تعامل با کاربران سوال پرسیدن از آن ها است. مثلا پستی در اینستاگرام خود با عنوان “دیجی کالا در روز چقدر درآمد دارد؟” منتشر کنید. می توانید به صورت عکس نوشته این پست را منتشر کنید. مطمئن باشید مردم عاشق نظر دادن در موضوعات چالشی هستند. افراد زیادی در موضوعی که ایجاد کردید شرکت می کنند و ممکن است دوستان دیگر خود را نیز در پست شما منشن کنند.

یا حتی ممکن است پست شما را از طریق دایرکت برای دوستان دیگر خود نیز ارسال کنند. و این باعث می شود پست شما به صورت ویروسی پخش شود. حتما پست هایی که در اکسپلورر اینستاگرام خود بازدید و لایک بالایی دارند را هر از گاهی دیده اید؟

زمانی که پست شما هم دست به دست بچرخد مطمئن باشید مثل ویروس بین کاربران زیادی پخش می شود و لایک بالایی دریافت می کند. همین موضوع هم باعث می شود افراد بیشتر دیگری با پیج شما آشنا شوند.

25. از ربات اینستاگرام استفاده کنید

یکی از روش های افزایش فالوور واقعی و هدفمند اینستاگرام استفاده از ربات اینستاگرام است. سایت هایی هستند که ربات های اینستاگرامی تحت وب ارائه می کنند. ربات های اینستاگرامی بهترین ابزار برای تعامل با کاربران محسوب می شوند. همانطور که قبلا اشاره کردم فعال بودن در اینستاگرام و تعامل داشتن با افرادی که ممکن است علاقه مند به حوزه کاری شما باشند باعث جذب آن ها به پیج اینستاگرام تان می شود.

ممکن است این کار برای شما سخت باشد ولی ربات اینستاگرامی بهترین ابزار برای این است که به جای شما در اینستاگرام فعالیت کند.

شما می توانید اکانت خود را در ربات اینستاگرام فعال کنید و به جای شما عملیاتی مثل لایک کردن عکس ها، فالو کردن افراد خاص، دایرکت فرستادن به افراد را در اینستاگرام به صورت اتوماتیک انجام می دهد.

همچنین شما می توانید برنامه ریزی دقیق داشته باشید تا ربات شما دقیقا کاری که شما می خواهید را انجام دهد. مثلا لایک کردن عکس هایی با هشتگ های خاص، فالو کردن فالوور های یک پیج خاص، لایک کردن عکس هایی با نقشه خاص و … هر کاری که شما دوست داشته باشید ربات اینستاگرام برای شما انجام می دهد.

و همین باعث می شود افرادی به پیج شما جذب شوند که علاقه مند به موضوع کاری شما هستند. افزایش فالوور واقعی اینستاگرام با ربات های اینستاگرامی به راحتی امکان پذیر است.

26. محتوای سرگرم کننده تولید کنید

خیلی از افرادی که در اینستاگرام حضور دارند به دنبال سرگرم شدن هستند. در هر حوزه ای که فعالیت می کنید میتوانید پست های سرگرم کننده منتشر کنید. در انتشار پست های سرگرم کننده زیاده روی نکنید و سعی کنید از موضوع اصلی کاری تون فاصله نگیرید. اگر بتوانید پست های سرگرم کننده تولید کنید به نحوی که نظر مخاطبان تان را جلب کند مطمئن باشید آن ها نیز تمایل دارند تا پست شما را برای دوستان شان دایرکت کنند. همین موضوع باعث می شود فالوورهای شما به مرور زمان بیشتر شود.

27. سوالات چالشی بپرسید

پرسیدن سوالات چالشی هم مسقیما به افزایش فالوورهایتان کمک می کند. در بسیاری از مواقع واکنش مخاطبان تان نسبت به پست های چالشی نسبت به دیگر پست هایتان بیشتر خواهد بود. اگر مثلا از آن ها بپرسید “دوست دارید به 10 سال قبل برگردید یا همین حالا 100 میلیون پول داشته باشید؟” مسلما افراد زیادی نسبت به پست شما واکنش نشان می دهند و نظرشان را برای شما کامنت می کنند.

توجه داشته باشید این نوع پست ها که باعث افزایش تعامل مخاطبان تان با پیچ شما می شود به مرور زمان به بیشتر دیده شدن پست هایتان نیز کمک می کند. سعی کنید از هر 10 پستی که منتشر می کنید حداقل یک پست چالشی بذارید تا تعامل مخاطبان با پیج شما کم نشود!

خاصیت پست های چالشی این است که افراد زیادی مایل هستند تا نظر دوستان دیگرشان هم در مورد پست شما بدانند و همین موضوع باعث می شود پست شما برای افراد زیادی ارسال شود. نکته مهم دقیقا همین است که باید کاری کنید تا دنبال کنندگان تان به شما در رشد پیج تان کمک کنند.

28. از یک هشتگ مخصوص به خود برای برندسازی استفاده کنید

هشتگ و برندسازی با هشتگ، یکی از راه‌های عالی برای توسعه کسب و کار و افزایش فالوور اینستاگرام است. طبق تحقیقات انجام شده، ۷۰ درصد از هشتگ‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، مربوط به کسب و کارها هستند. از هشتگ منحصربه‌فرد کسب و کار خود استفاده کنید. این هشتگ می‌تواند نام برند، شرکت یا کمپین شما باشد.

می‌توانید هشتگ اختصاصی خود را نداشته باشید، اما از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید. می‌توان از هشتگ برندها استفاده کرد و به این صورت بازدید پست‌ها را افزایش داد. در این صورت امکان به اشتراک‌گذاری پست شما توسط سایرین افزایش می‌یابد. در واقع هشتگ یک منبع تغذیه اینستاگرامی است.

29. از کابران درخواست کامنت کنید

شاید برایتان جالب باشد که با گرفتن کامنت بیشتر از کاربران تعامل انجام شده با پست‌ شما بالاتر می‌رود و علاوه بر اینکه فالوورهای بیشتری از شما در آینده پست‌های شما را می‌بینند، احتمال اینکه پست شما به بخش اکسپلور اینستاگرام برود بیشتر می‌شود.

در حقیقت با گرفتن کامنت بیشتر احتمال رفتن پست به اکسپلور بالا می‌رود و در صورتی که به اکسپلور بروید قطعا تعدادی هم فالوور جدید جذب می‌کنید.

30. با افراد مرتبط لایو مشترک داشته باشید

شاید برایتان جالب باشد که یکی از روش های بسیار موثر در افزایش فالوور که توسط افراد با فالوور بالا هم انجام می‌شود، برگزاری لایو مشترک است، به طور مثال شما فرد فعال در زمینه ورزش هستید و حدود ۵ هزار فالوور دارید، و یک باشگاه یا یک شخص ورزشی دیگر هم همین حدود فالوور دارد و زمینه کاری نسبتا مشترکی دارید و فالوورهای شما هم همگی اهل ورزش هستند.

می توانید یک لایو آموزشی و مفید را به صورت مشترک برگزار کنید به این شکل بخشی از فالوورهای آن شخص شما را هم دنبال می‌کنند و بخشی از فالوورهای شما آن شخص را فالوو می‌کنند، به این شکل یک تبادل فالوور بسیار تمیز اتفاق افتاده است

31. از تبلیغ گرام استفاده کنید

تبلیغگرام یکی از اولین پلتفرم های تبلیغاتی برای اینستاگرام و تلگرام بوده که همچنان در این زمینه پیشتاز است، البته تبلیغگرام تنها یک پلتفرم برای افزایش فالوور اینستاگرام نیست، در حقیقت تبلیغگرام را می توان یک آژانس تبلیغاتی سطح بالا برای تبلیغات اینستاگرامی و تلگرامی دانست که نتایج خوبی را برای برندهای مختلف خلق کرده است.

اگر به دنبال فعالیتی سطح بالا و جذب فالوورهای واقعی در اینستاگرام هستید، روی خدمات این آژانس تبلیغاتی حساب ویژه ای باز کنید.

32. مسابقات بزرگ اسپانسری اینستاگرام را از دست ندهید

این گونه مسابقات بزرگ اینستاگرامی یک سالی هست که رواج پیدا کرده و روال آن به این شکل است که مجموعه برگزار کننده مسابقه تعدادی اسپانسر که خواهان افزایش فالوور اینستاگرامشان هستند را پیدا می کند تا با پرداخت مبلغی اسپانسر مسابقه شوند.

بعد از اینکه اسپانسرها مشخص شدند و مبالغشان را پرداخت کردند، مسابقه آغاز می شود و شرکت کنندگان مسابقه باید تمام اسپانسرهای مسابقه را فالوو کنند تا در قرعه کشی بزرگ شرکت داده شوند.

در حقیقت این مسابقه حسابی تبلیغ می شود و شرکت کنندگان برای دریافت جوایز باید اسپانسرهای مسابقه را فالوو کنند که شما هم یکی از آنها هستید، به این شکل اگر ۱۰۰هزار نفر در مسابقه شرکت کنند، تمام اسپانسرها ۱۰۰هزار فالوور واقعی جذب می کنند.

این مدل مسابقات برای پیج هایی که به دنبال مخاطب عام هستند بسیار مناسب است.

33. الگوهای رفتاری بسازید که توسط مخاطبین شما پیروی و مشهور شود

ساختن الگوهای رفتاری مخصوص شما، می‌تواند راهی دیگر برای افزایش فالوور اینستاگرام باشد. دیده‌ها و شنیده‌ها حاکی از آن است که الگوهای رفتاری هوشمندانه تاثیر زیادی در جذب طرفدار دارد. این الگوها ممکن است قالب فرهنگی یا تنها طنز داشته باشند. همچنین می‌توانند یک متن، تصویر، گیف یا ویدیو باشند. برندهایی با میلیون‌ها کاربر هستند که از این الگوها برای ساخت پست و استوری استفاده می‌کنند.

اما استفاده از این مورد باید به گونه‌ای هوشمندانه انجام شود تا زیبایی صفحه شما را تحت تاثیر قرار ندهد. این روش را جایگزین برنامه‌های فالور بگیر اینستاگرام کنید. در این مقاله با روش‌های آموزش افزایش فالوور اینستاگرام آشنا شدید. از این راه‌ها برای جذب مخاطب بیشتر بهره بگیرید. در صورتی که خواهان افزایش فوری فالوور بودید، از برنامه افزایش فالوور اینستاگرام رایگان یا روش خرید فالوور اینستاگرام بدون ریزش می‌توانید استفاده کنید. اما روش‌های ارائه شده توسط ما بهتر و کاربردی‌تر هستند. زیرا کمک می‌کنند که مخاطبان واقعی داشته باشید.

البته ممکن است راه‌هایی هم برای خرید ممبر واقعی اینستاگرام وجود داشته باشد. اما مهم این است که هم‌اکنون افراد و برندهای حرفه‌ای از روش‌های گفته شده استفاده می‌کنند. حالا شما بگویید! آیا تا به حال یک پیج تجاری داشته‌اید؟ از چه راهی برای افزایش فالوور استفاده کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

34. از الگوریتم اینستاگرام پیروی کنید

باید از الگوریتم اینستاگرام شناخت کافی داشته باشید. باید بدانید الگوریتم اینستاگرام دقیقا چطور کار می کند. مثلا نباید به هیچ وجه از فالوور فیک استفاده کنید. یا نباید بیش از حد از هشتگ های نامرتبط در پست های خود استفاده کنید. یا مثلا نباید کاری کنید که که تعامل کاربران نسبت به پیج شما پایین بیاید. دقیقا همه مواردی که تا اینجا در موردش صحبت کردم رابطه مستقیم با الگوریتم اینستاگرام دارد.

به طور کلی اگر می خواهید با الگوریتم اینستاگرام دوست باشید نباید فعالیت غیر واقعی داشته باشید. نباید قوانین اینستاگرام را زیر پا بگذارید. باید کاملا طبیعی رفتار کنید و فقط برای اثرگذاری و جلب رضایت مخاطبان تان در اینستاگرام فعالیت خود را ادامه دهید.

35. از یک تم جذاب در پیج خود استفاده کنید

استفاده از گرافیک یا تم جذاب در پیج خود نشان دهنده اهمیت دادن و احترام گذاشتن به مخاطبان تان است. سعی کنید حتما از یک تم جذاب و گرافیک قابل قبول در انتشار پست های خود استفاده کنید. این موضوع هم به طور مستقیم روی افزایش فالوور های پیج شما اثرگذار است. تحقیقات نشان داده پیج هایی که از یک تم خاص یا گرافیک جذاب در پست های خود استفاده می کنند تا 30% شانس بیشتر شدن فالوور های شان را دارند.

36. استفاده از هشتگ و منشن در استوری

سعی کنید در استوری های خود از هشتگ های مرتبط و منشن کردن افراد استفاده کنید. این کار باعث می شود استوری های شما بیشتر دیده شودند. به عنوان مثال اگر در استوری خود یکی از فعالان حوزه کاری تان را منشن کنید باعث می شود به پیج شما بیاید و شما را فالو کند. اگر فالو کند چون حوزه کاریش مرتبط با کار شماست ممکن است در لیست پیشنهادهای او قرار گیرید و همین موضوع باعث می شود فالوور های شما به مرور زمان افزایش پیدا کند.

37. لایو های آموزشی و پرسش و پاسخ

برگذاری لایو های آموزشی و پرسش و پاسخ مستقیما باعث بالا رفتن فالوورهای پیج اینستاگرام تان می شود. مردم عاشق یادگیری هستند و اگر شما لایو های آموزشی یا پرسش و پاسخ بذارید مطمئن باشید شما را به افراد زیادی معرفی می کنند. اینستاگرام هم به لایو هایی که تعداد افراد آنلاین در آن زیاد باشند توجه ویژه ای دارد.

اینستاگرام

38. از قانون تعامل 20 دقیقه ای استفاده کنید

قانون تعامل 20 دقیقه ای به مرور زمان باعث افزایش فالوور پیج تان می شود. طبق این قانون قبل از انتشار پست جدیدتان 20 دقیقه از زمان خود را به تعامل با دیگران اختصاص بدهید. پست های آن ها را لایک کنید و برایشان کامنت بذارید. این کار باعث می شود زمانی که پست جدیدتان را منتشر می کنید بلافاصله به پیج شما بیایند و در مقابل کاری که شما انجام داده اید پست شما را لایک کنند. این کار به مرور زمان تبدیل به یک تعامل واقعی می شود و کم کم فالوورهای شما زیاد و پست های شما بیشتر دیده می شوند.

39. بیش از حد پست ارسال نکنید

درست است که قبلا به این اشاره شد که باید حتما توی اینستاگرام فعال باشید اما این به معنی این نیست که بدون برنامه ریزی پست ارسال کنید. بسیاری از فالوورهای شما با دیدن پست های شما تصمیم میگیرند در ادامه همراه شما باشند یا خیر! اگر بیش از حد پست ارسال کنید آن ها را مجبور می کنید تا دیگر شما را دنبال نکنند. باید سعی کنید عدد ارسال پست در روز خود را در بیاورید. این کار با آزمون خطا امکان پذیر است. چون برای پیج های مختلف متغیر است.

40. دوستان یا فعالان حوزه خود را تگ کنید

یکی از بهترین روش های افزایش فالوور اینستاگرام استفاده از تگ کردن دیگران در پست هایی که منتشر می کنید است. زمانی که شما دوستان خود را در پست ها تگ می ‌کنید، در اصل شما این پست را به پروفایل آن‌ ها نیز اضافه می‌ کنید و در بخش پست های تگ شده آن‌ ها قرار می‌ دهید. این باعث می ‌شود دوستان آن ‌ها نیز پستی که منتشر کرده ‌اید را ببینند و همین موضوع باعث افزایش دنبال کنندگان شما در اینستاگرام شود.

حال تصور کنید اگر فعالان در حوزه کاری خود را در پست های خود تگ کنید چه اتفاقی می افتد؟ مسلما فالوور های هدفمندتری جذب خواهید کرد.

41. افزایش فالوور با بهینه سازی اکسپلور اینستاگرام

یکی از بهترین و ساده ترین روش های افزایش فالوور اینستاگرام ورود به اکسپلور اینستاگرام است. قبل از اینکه پست هامون وارد اکسپلور اینستاگرام شود اولین کار بهینه سازی اکسپلور اینستاگرام است. خب این یعنی چی؟ یعنی اینکه باید کاری کنیم توی اکسپلور خودمان فقط پست هایی را ببینیم که مربوط به حوزه کاری خودمان است.

برای این کار اول باید اکسپلور خود را از پست های نامرتبط پاکسازی کنیم. در قدم اول پست هایی که دوست نداریم ببینیم را توی اکسپلورمان باز می کنیم و سه نقطه بالای تصویر را لمس می کنیم. بعد مانند تصویر زیر گزینه Not Interested لمس می کنیم. با این کار دیگه پست های نامرتبط را توی اکسپلور خود نمی بینیم!

در مرحله بعد باید به سراغ پیج های هم حوزه خود برویم و پست های آن ها را لایک و سیو کنیم. اگر کامنت هم بگذاریم عالی است! با این کار به اینستاگرام ثابت می کنیم ما به حوزه کاری خودمان علاقه مند هستیم و با مخاطبان این حوزه در تعامل ایم. مطمئن باشید این روش جدید افزایش فالوور دقیقا طبق الگوریتم اینستاگرام بوده و کاملا کاربردی و واقعی است.

42. افزایش فالوور اینستاگرام با حذف فالوورهای فیک

همانطور که در موارد قبلی گفته شد، دوست شدن با الگوریتم اینستاگرام یکی از مواردی است که برای پیشرفت پیج شما معجزه می کند! یکی از مهم ترین کارهایی که در این راستا می ‌توانید انجام دهید، حذف فالوورهای فیک است. حذف فالوور فیک، مصداق کامل با یک تیر چند نشان زدن است. اما چگونه؟

یکی از مهم ترین مزایای حذف فالوورهای فیک این است که باعث می شود فقط کاربرانی در پیج شما باقی بمانند که فعال هستند و با شما تعامل واقعی و هدفمند دارند. این مسئله ازهمان ابتدا باعث می‌ شود پیج شما به شدت فعال و پرجنب و جوش باشد. داشتن یک پیج فعال، باعث می شود کاربرانی که به جمع فالوورهای شما اضافه می شوند، بیشتر با پیج شما تعامل داشته باشند. اما این پایان ماجرا نیست!

حذف فالوور فیک، نرخ تعامل پیج شما را افزایش می دهد. بالا بودن نرخ تعامل، به این معنی است که شما با فالوورهایتان ارتباط خوبی دارید و کاربران از محتوای پیج شما لذت می برند. الگوریتم اینستاگرام نیز این موضوع را تشخیص داده و شما را جزو پیج های برتر در زمینه ی کاری خودتان دسته بندی می کند. بنابراین، احتمال بیشتری وجود دارد که پست های شما به اکسپلور کاربرانی که به موضوع فعالیت شما علاقمند هستند، راه پیدا کنند. خود این مسئله، باعث می ‌شود تعداد بازدیدکنندگان و در پی آن تعداد فالوورهای پیج شما، افزایش سرسام آوری داشته باشد و افزایش فالوور واقعی اینستاگرام را تجربه کنید.

اما چگونه می توان فالوورهای فیک را حذف کرد؟ برای حذف فالوورهای فیک، ابتدا باید نحوه ی تشخیص و حذف آن ها را فراگرفت. برای پیج هایی با تعداد فالوور کم، حذف دستی فالوورهای فیک کار چندان سختی نیست. اما در پیج هایی که فالوورهای زیادی دارند، این کار دقیقا مانند جدا کردن سوزن از کاهدان است! اینجاست که ربات حذف فالوور فیک به کمک شما می آید! ربات حذف فالوور فیک می تواند به طور روزانه صدها نفر از فالوورهای شما را آنالیز کرده و اقدام به حذف فالوورهای فیک با دقت بالا نماید.

  • منبع
  • همیار وب
  • ریوند
  • رونق آکادمی
  • پرتال
  • دیدوگرام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید