امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 275926
۱۴۶۳
۱
۰
نسخه چاپی

دعواهای زیاد زن و شوهر | علل دعواهای زیاد زن و شوهر

دعواهای زیاد زن و شوهر | علل دعواهای زیاد زن و شوهر

دعوای همیشگی میان زوجین به مرور زمان بر کیفیت سلامت روان کل اعضای خانواده تاثیر منفی می‌گذارد و شکاف عمیقی در ارتباط عاطفی افراد ایجاد می‌کند.

دعواهای زیاد زن و شوهر

دعوای زیاد زن و شوهر می‌تواند به دلایل مختلفی به‌وجود آید. اختلاف نظر و دعوا میان همسران مسئله ایست که به صورت اجتناب‌ناپذیر برای همه زوجین اتفاق می‌افتد. گاهی این بحث‌ها در نهایت به نتایج خوبی می‌انجامند و زوجین با پیدا کردن راه حلی برای مشکل خود به سادگی از آن عبورمی‌کنند اما در بعضی از موارد بحث و دعوای زوجین مدت‌های طولانی ادامه پیدا می‌کند و به یک معضل آزار دهنده در خانواده تبدیل می‌شود.

دعواهای مکرر میان زن و شوهر نه تنها عاطفه و علاقه ی آن ها را به یکدیگر شدیداً کاهش می دهد بلکه بر روی سلامت روان خود آنها و دیگر اعضای خانواده هم تاثیرات منفی می گذارد.

عوامل زیادی وجود دارند که حل نشدن آن ها می تواند رابطه زن و شوهر را برای سال‌های طولانی درگیر خود کند.

علل دعواهای زیاد زن و شوهر

تربیت فرزندان و دعوای زیاد زن و شوهر

این طبیعی است که شما در زمینه تربیت کودک با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشید. علت این امر این است که شما در دو خانواده متفاوت پرورش یافته اید که هرکدام قواعد مربوط به خود را داشته است اما نباید بگذارید که تفاوت‌ها منجر به تعارض‌های همیشگی شوند. 

توجه داشته باشید در حالی که هر کدام از شما به تنهایی به فکر تربیت و مسیر درست زندگی فرزندانتان هستید، بحث‌های طولانی شما بیشتر از هرکسی به او ضربه می‌زند.

دعوای زیاد زن و شوهر به خاطر آسیب های اجتماعی

از عواملی که باعث بحث و اختلافات شدید و طولانی مدت زوجین می شود، درگیری یکی از آن‌ها با آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، قماربازی وشرط بندی های بیمارگون است. این نکته بسیار اهمیت دارد که بدانید بسیاری از این آسیب ها در اثر کمبودهای عاطفی تجربه شده در زندگی افراد ایجاد می شوند. در واقع بسیاری از افراد برای فرار کردن از محیط‌هایی که در آن ها ارتباطات عاطفی عمیق و سالمی وجود ندارد، به محیط های دیگری پناه می برند.

دعوای زیاد زن و شوهر به دلیل فقدان مهارت های ارتباطی

مسئله مهمی که زیربنای تمامی مشکلات حل نشده میان زوجین است، نداشتن مهارت های ارتباطی کافی است. ادامه یافتن اکثر بحث ها و جنگ و جدل میان همسران از این مشکل نشان می‌گیرد.

مهارت های ارتباطی ناکافی باعث می شود نتوانید هیجانات و احساستتان را مدیریت کنید. در زندگی مشترک درک این امر که در چه موقعیتی چه عکس العملی داشته باشید بسیار حائز اهمیت است، در حالی که بسیاری از زوجین از آموزش کافی مهارت های ارتباطی برخوردار نیستند و در نتیجه با رفتارهای نادرست و نامعقول باعث تنش می شوند.

عدم تعهد و دعواهای زن و شوهر

زمانی که یکی از زوجین در رابطه خود متعهدانه رفتار نکند می تواند موجب ایجاد بی اعتمادی و در نهایت دعواهای مکرر خانوادگی شود. بی اعتمادی در حوزه های مختلف منبع تنش دائمی بین زن و شوهر و یکی از مهمترین دلایل دعوا می باشد.

دعواهای زن و شوهر بر اثر بی توجهی عاطفی

یکی از مهمترین دلایل دعوا میان زوجین عدم توجه عاطفی یکی یا هر دو آن ها به یکدیگر می باشد. زمانی که زوجین توجه و مهرورزی لازم در زندگی زناشویی را به یکدیگر نداشته باشند به مرور زمان صمیمت جای خود را به خشم و عصبانیت می دهد و در نتیجه دعواهای زن و شوهر افزایش می یابد.

اختلافات مالی و دعوای زن و شوهر

اختلافات مالی می تواند یکی از مهمترین دلایل اختلافات و دعواهای زن و شوهرها باشد. مشکلات اقتصادی باعث فشار بر روی زوجین برای مدیریت مسائل مالی خانواده می شود که این امر می تواند منبع دعواهای زن و شوهرها باشد.

  • منبع
  • حقوق نیوز
  • هنر زندگی
  • نمناک

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید