امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 275181
۵۷۹۹
۱
۰
نسخه چاپی

روش گرفتن پرینت مکالمه همسر | گرفتن پرینت مکالمه تلگرام و واتس آپ

روش گرفتن پرینت مکالمه همسر | گرفتن پرینت مکالمه تلگرام و واتس آپ

گرفتن پرینت تماس های همسر تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که همسر  شکایتی مبنی بر خیانت و روابط نامشروع در دادگاه طرح کرده باشد و حکم قضایی مبنی بر گرفتن پرینت تماس های همسر صادر شود.

روش گرفتن پرینت مکالمه همسر

بر طبق قانون جرایم رایانه ای اپراتورهای تلفن همراه مکلفند که اطلاعات تماس و پیامک را تا شش ماه ذخیره کنند. لذا فقط پرینت مکالمات شش ماه اخیر آن هم با طرح شکایت مثل رابطه نامشروع با دستور مقام قضایی برای مرجع رسیدگی کننده ارسال می گردد. باید بدانید به صرف شک داشتن به همسر مجوزی برای دادگاه نمی شود که اقدام به اخذ پرینت تلفن همراه کسی را کند.

اگر خط به نام همسرتان باشد شما به خودی خود نمی توانید پرینت مکالمه را بگیرید و الزاماً باید شکایت رابطه نامشروع نمایید و از طریق دادگاه درخواست پرینت مکالمه را بدهید. طبق قانون جرائم رایانه ای اپراتورهای تلفن همراه مکلفند که اطلاعات تماس و پیامک را تا شش ماه ذخیره کنند و صرفاً پرینت مکالمات شش ماه اخیر آن هم با طرح شکایت مثل رابطه نامشروع با دستور مقام قضایی برای مرجع رسیدگی کننده ارسال می شود.

بنابراین در حالت عادی مرد اختیار قانونی ندارد که به تنهایی اقدام به گرفتن پرینت تماس های همسرش کند (اگر خط تلفن همراه به نام خود همسر یا زن باشد.) و باید حتما دادگاه حکم این مورد را صادر کند.

البته باید توجه داشت جرمی به نام رابطه ی نامشروع در قانون مدون کشور ما تعریف دقیقی ندارد. اما در حقیقت می توان گفت که ارتباطات نامشروع (توافقاتی که ما بین زن و مرد غریب و نامحرم انجام می‌شود) مربوط به روابط جنسی و لمس بدن نامحرم و…. می‌شود و نمی‌توان صرفا مکالمات تلفنی، قدم زدن در خیابان و پارک و یا حتی مکاتبات عادی بین افراد را نوعی از رابطه ی نامشروع به حساب آورد و خواستار مجازات شد.

اگر شوهر و یا زن امکان اثبات در صورت شکایت علیه همسرش را نداشته باشد و قرار منع تعقیب صادر شود شخصی که علیه او شکایت شده امکان اعاده حیثیت علیه طرف مقابلش را دارد و مجازات حبس و شلاق در صورت صدور رای برای فرد متهم ممکن است صادر شود.

گرفتن پرینت مکالمه تلگرام و واتس آپ

گرفتن پرینت مکالمات صرفاً در مورد اس ام اس و تماس ممکن است و درمورد نرم افزاری مانند تلگرام واتس آپ به دلیل اینکه اطلاعات این نرم افزارها درایران نیست قابل پرینت گرفتن و استناد در محاکم  نیست.

  • منبع
  • وکیل تاپ
  • گروه وکلای پارسای

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید