امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 275852
۳۲۵۲
۱
۰
نسخه چاپی

رژیم غذایی فرانسوی ها | 10 عامل در تغذیه فرانسوی‌ | رژیم غذایی زنان فرانسوی

زنان فرانسوی در رژیم غذایی خود به جای غذاهای چرب، غذاهای سالم و مقوی به اندازه می‌خورند. آنها کالری وعده‌های غذایی خود را شمارش نمی‌کنند. به علاوه هیچ یک از وعده‌های غذایی را از برنامه غذایی خود حذف نمی‌کنند

رژیم غذایی فرانسوی ها | 10 عامل در تغذیه فرانسوی‌ | رژیم غذایی زنان فرانسوی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از خود بپرسید چرا فرانسوی ها چاق نمی‌شوند؟  البته این تصور غلطی است که آنها اضافه وزن پیدا نمی‌کنند، زیرا استعداد این مساله را دارند اما به این خاطر که به تغذیه سالم و رژیم‌غذایی خود اهمیت بسیاری می‌دهند، از اندام زیباتر و جسم سالم‌تری برخوردار هستند.

رژیم غذایی فرانسوی ها

فرانسوی ها در رژیم غذایی خود به جای غذاهای چرب، غذاهای سالم و مقوی به اندازه می خورند. آنها کالری وعده های غذایی خود را شمارش نمی کنند. به علاوه هیچ یک از وعده های غذایی را از برنامه غذایی خود حذف نمی کنند در عوض یک تعادل مناسب در غذا خوردن خود ایجاد می کنند. این رژیم لاغری یک میزان متعادل از غذاها شامل گوشت بدون چربی، میوه های تازه، نان، روغن زیتون و آب فراوان می باشد.

رژیم غذایی فرانسوی در یک جمله خلاصه شده است: وعده‌های کوچک از غذاهای با کیفیت را به دفعات بیشتر میل کنید. وعده‌های غذایی که در آمریکا و سایر نقاط دنیا سرو می‌شوند به طور قابل ملاحظه‌ای بزرگ‌تر از همتایان خود در پاریس هستند. در مطالعه‌ای مشخص شد که کارتن ماست در فیلادلفیا 82% بزرگ‌تر از کارتن ماست در پاریس بود. همچنین یک نوشیدنی بدون الکل 52%، هات‌داگ 63%، و قطعات شکلات 41% بزرگ‌تر بودند. آیا سایز اهمیتی دارد؟ محققان دانشگاه پنسیلوانیا می‌گویند بله؛ زیرا طی مطالعاتی که انجام داده‌اند دریافته‌اند که وقتی به افراد مختلف، وعده‌هایی از اسنک داده می‌شود تمایل دارند همه آن را بخورند و فرقی ندارد که آن وعده به چه اندازه باشد.

مقدار غذای فرانسوی‌ها کم، اما سیرکننده است

فرانسوی‌ها همیشه حواسشان به لقمه‌های غذایی‌شان هست. بوفه‌ها و اغذیه‌فروشی‌های فرانسه همانند بسیاری از کشورها مملو از فست‌فود و غذاهای چرب با مقادیر زیاد نیست، بلکه غذاهایی کوچک با حجم اندک سرو می‌شوند. این غذاها اغلب حاوی گوشت، سبزیجات، پنیر و نان است و با اینکه حجم کمی دارند، اما سیرکننده هستند.

مصرف فست‌فود در فرانسه بسیار کم است

مردم فرانسه ترجیح می‌دهند خودشان در خانه غذای کامل تهیه و مصرف کنند.

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ میلادی صورت گرفت، مشخص شد هر یک آمریکایی از ۴ نفر دست‌کم روزی یک بار فست‌فود مصرف می‌کند. مردم فرانسه اما اولویت اصلی‌شان پخت غذای سالم و کامل در خانه است و بیشتر هم به مواد غذایی محلی و سنتی توجه نشان می‌دهند.

هنگام صرف غذا فقط حواسشان به غذا خوردن است

غذا خوردن در فرانسه مثل یک رویداد می‌ماند. در آمریکا بسیار عادی است که یک نفر پشت فرمان ماشین یک عدد کنجدعسلی به عنوان ناهار میل کند، یا پشت میز کار، ساندویچ آماده‌ای را گاز بزند. اما در کشور فرانسه چنین صحنه‌هایی را شاهد نیستید.

مردم این کشور اروپایی هنگام صرف غذا از هر گونه عاملی که سبب حواس‌پرتی می‌شوند، مانند تماشای تلویزیون، رانندگی کردن یا کار با کامپیوتر پرهیز می‌کنند. غذا خوردن برای مردم فرانسه همانند یک رویداد اجتماعی است و عموما دور میز نشسته و گروهی، با دوستان یا اعضای خانواده به صرف غذا می‌پردازند.

صبحانه سبک‌ترین وعده غذایی فرانسوی‌هاست

اغلب ما تصور می‌کنیم که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است و همه تلاشمان هم این است که صبحانه کامل میل کنیم. اما در فرانسه، مردم اولین وعده غذایی خود را بسیار سبک صرف می‌کنند که شامل نان، کره، مربا یا عسل است.

در مقابل، آمریکایی‌ها گوشت، بیکن، سیب‌زمینی، لوبیا یا پنیر را اغلب در صبحانه‌های خود دارند.

آنها اعتدال را سرلوحه زندگی می‌دانند

چربی و کربوهیدرات را در خوراکی‌های فرانسوی هم می‌توان به وفور پیدا کرد. مردم این کشور اروپایی بدون حذف کردن هیچ کدام از گروه‌های خوراکی و مواد غذایی، با این طرزفکر که به‌اندازه باید مصرف کرد، از انواع شیرینی‌ها نیز لذت می‌برند. یعنی برعکس آمریکایی‌ها، در مصرف خوراکی‌ها زیاده‌روی نمی‌کنند و با میانه‌روی هم از خوراکی‌ها لذت می‌برند و هم سالم و خوش‌اندام باقی می‌مانند.

فرانسوی‌های از همه اندام‌های حیوانات استفاده می‌کنند

مردم کشور فرانسه اعتقاد دارند که دام‌های خوراکی هیچ عضو اضافه‌ای ندارند که لازم باشد دور ریخته شود! آنها از پا، جگر، سیراب و شیردان گرفته تا زبان و چشم و روده‌های حیوانات را مصرف می‌کنند. اگر قصد دارید در فرانسه غذای گوشتی سفارش دهید، توصیه می‌کنیم در مورد محتویات آن از گارسون سوال نپرسید.

آنها باشگاه نمی‌روند

برخلاف تصور، مردم فرانسه خیلی کم در باشگاه‌های ورزشی ثبت‌نام می‌کنند (با هدف لاغری). در عوض، هر روز پیاده‌روی، شنا و فعالیت‌های زیاد دارند.

فرانسوی‌ها مواد غذایی تازه خریداری می‌کنند

در فریزر فرانسوی‌های غذای آماده‌ای مشاهده نخواهید کرد. در تحقیقات علمی دیگری مشخص شد که آمریکایی‌ها، ۳۱ درصد بیشتر از غذاهای تازه، از انواع آماده، نیمه‌آماده و فریزری استفاده می‌کنند. در عوض، در فرانسه رفتن به میوه و تره‌بار یک عادت همیشگی است و آنها از سبزیجاتی همچون تره‌فرنگی، بادمجان، قارچ تا پنیر بری و راکفورد را همیشه به صورت تازه خریداری می‌کنند.

فرانسوی‌ها هر شب دسر می‌خورند

شیرینی خامه‌ای، موس و ماکارون همه شیرینی‌های مشهور فرانسوی هستند اما مردم این کشور از این خوراکی‌ها به عنوان دسر استفاده نمی‌کنند. دسر که اغلب شب‌ها صرف می‌شود شامل میوه‌های تازه است. مصرف شیرینی در فرانسه بسیار کمتر از کشور آمریکاست.

رژیم غذایی فرانسوی ها | 10 عامل در تغذیه فرانسوی‌ | رژیم غذایی زنان فرانسوی

10 عامل در تغذیه فرانسوی‌

در زیر به 10 عامل که در شیوه تغذیه فرانسوی ها مهم است اشاره می شود:

1- غذاهای ارگانیک را انتخاب کنید

غذاهای ارگانيک عبارتند از غذاهای حيوانی و گياهی که در توليد آن از سيستم های طبيعی استفاده شده و اصلاح ژنتيک و مواد شيميايی شامل حشره کش، قارچ کش، آفت کش و علف کش ها به کار نرفته باشد.

2- قانون مهم رژیم فرانسوی بنشینید و غذا بخورید

بسیاری از افراد عادت دارند که هنگام حرکت غذا بخورند. این در حالی است که از زمان های گذشته افراد می نشستند و بدون هیچ گفت و گوی غذا می خوردند اما خیلی افراد اینگونه نیستند. وقتی در زمان اندک خودتان را به سرکار می رسانید و مقداری نان سر را ه میخورید قطعا به سیستم گوارشی تان آسیب می رساند و چربی ها در شکم ذخیره می شود.

3- لقمه های کوچک بگیرید

بیشتر ما امروزه به دلیل مشغله های زیاد وقت مناسب غذا خوردن را نداریم. خیلی از ما وقتی غذا میخوریم که خیره به صفحه لپ تاپ شده ایم که منجر به نفخ معده ،سکسکه و ناراحتی گوارشی می شود، اما اگر غذا را با لقمه های کوچک بخوریم به سوختن کالری ها و چربی ها کمک می کند و یک یا دو ساعت بعد از غذا آب بنوشید.

4- غذا را آرام بجوید

هنگام تماشا کردن تلویزیون ممکن است غذا و آب بخورید که این امر باعث تجمع چربی ها داخل شکم میشود. بنابراین برای هضم بهتر، غذاها را خوب بجوید و فعالیت های روزانه داشته باشید.

5- غذاهای حاوی پروتئین مصرف کنید

پروتئین ها عنصر حیاتی برای بدن است که انرژی در بدن ایجاد می کنند به همین دلیل می توانید در رژیم غذایی از مغزها تخم مرغ استفاده کنید پروتئین ها به آمینو اسید تبدیل و افسردگی را از بین میبرد به همین دلیل وقتی افسرده اید بیشتر تمایل به غذا خوردن و نشستن دارید پس این چربی ها در شکم جمع می شود.

6- روزانه 30 دقیقه ورزش کنید

ورزش باید جزئی از برنامه تان باشد که به هدف تناسب اندام برسید پیاده روی صبحها پرش حرکات کششی متابولیسم را بالا میبرد و عرق می کنید و چربی ها را کاهش می دهد. بیشتر اوقات بعد از ورزش کردن تمایل به نوشیدن اب دارید که باعث دفع سموم می شود.

7- استفاده از روغن زیتون فراموش نشود

روغن زیتون را جایگزین روغن پخت و پز کنید. روغن زیتون حاوی امگا 3 اسیدهای چرب هستند که کلسترول را کاهش و از ایست قلبی جلوگیری میکند از روغن زیتون برای مزه دار کردن سالاد استفاده کنید.

8- نوشیدنی بدون کالری مهم است

خوردن نوشیدنی های خنک وقتی رژیم دارید ممنوع است و باید از خوردن ابمیوه های صنعتی که حاوی مواد نگهدارنده هستند اجتناب کنید چون حاوی چربی هستند که برای سلامتی مضر است. میوه های تازه تهیه و در منزل آب بگیرید.

9- اگر پرخوری می کنید با کالری پایین موازنه کنید

باید سعی کنید اگر یک وعده غذای سنگین میل کردید وعده ای دیگر را طوری تنظیم کنید که از سبزیجات و غذاهای کم کالری مصرف کنید با این کار چربی های مصرفی در طول روز را بالانس کنید.

10- فکر کردن درباره کیفیت نه کمیت

چگونه است که افرادی که رژیم غذایی فرانسوی دارند با غذای کمتر زودتر سیر شده و احساس رضایت می‌کنند. تفاوت آن‌ها در نظر و توجه‌شان به غذا و غذا خوردن است.

فرانسوی‌ها عاشق غذا هستند، اما نه به آن شیوه که آمریکایی‌ها غذا را دوست دارند. در آمریکا لذت بردن از غذا با بیش از اندازه غذا خوردن اشتباه گرفته می‌شود. نتیجه اینکه تنها 39% از آمریکایی‌ها در مقایسه با 90% از فرانسوی‌ها اظهار داشته‌اند که از خوردن غذای‌شان لذت فراوان می‌برند.

رژیم غذایی فرانسوی ها | 10 عامل در تغذیه فرانسوی‌ | رژیم غذایی زنان فرانسوی

رژیم غذایی زنان فرانسوی

زنان فرانسوی در رژیم غذایی خود به جای غذاهای چرب، غذاهای سالم و مقوی به اندازه می‌خورند. آنها کالری وعده‌های غذایی خود را شمارش نمی‌کنند. به علاوه هیچ یک از وعده‌های غذایی را از برنامه غذایی خود حذف نمی‌کنند. در عوض یک تعادل مناسب در غذا خوردن خود ایجاد می‌کنند. این رژیم لاغری یک میزان متعادل از غذا ها شامل گوشت بدون چربی، میوه‌های تازه، نان، روغن زیتون و آب فراوان است.

در رژیم غذایی زنان فرانسوی شکلات و شراب به میزان کم مجاز است. در این رژیم غذایی شمارش کالری و حذف غذا وجود ندارد بلکه فقط غذاهایی که برای بدن لازم است و به سلامت شما کمک می‌کند باید مصرف شود. کنترل میزان مصرف غذا در هر وعده‌ی غذایی کلید کاهش وزن با این رژیم لاغری است. هر چه غذای خود را آهسته‌تر بخورید باعث می‌شود با خوردن غذای کمتری احساس سیری کنید.

زنان فرانسوی به دلیل توجه زیادی که به غذا خوردن خود می‌کنند، زودتر سیر می‌شوند. در حالی که میزان غذای مصرفی در هر وعده در بین آمریکایی‌ها غیر قابل کنترل است. اگر اندازه‌ی غذا را در فرانسه با آمریکا مقایسه کنید متوجه خواهید شد که چرا زنان فرانسوی با وجود مصرف شیرینی در صبحانه باز هم تناسب اندام دارند. آمریکایی‌ها باید به کیفیت غذا بیشتر از کمیت آن اهمیت دهند و یاد بگیرند که آهسته‌تر غذا بخورند. این رژیم لاغری همچنین مصرف زیاد آب را پیشنهاد می‌کند، چای گیاهی و سوپ هم بیشتر بخورید. مصرف سوپ تره فرنگی و دیتاکس جادوی دیگری است که در این رژیم غذایی وجود دارد.

  • منبع
  • ناتلی
  • منیره نوری فرد
  • ایران کوک

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید