امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 269818
۱۴۵۰
۱
۰
نسخه چاپی
ریچارد کارلسون

100 کلید موفقیت در کار (5)

هیچ پیش شرطی برای ملحق شدن به باشگاه خشا لازم نیست، جز تمایل به داشتن زندگی با کیفیت والاتر و تمایل به قدردانی به جای ترس از روزی خاص

100 کلید موفقیت در کار (5)
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

100 کلید موفقیت در کار

به باشگاه جدید من ملحق شوید، باشگاه خشا

تاکنون دنیای شغلی اصولاً از دو باشگاه تشکیل شده بود.

عمومی ترین باشگاه، بمراتب باشگاه خشاجا بود که مخفف «خدا را شکر امروز جمعه است» می باشد.برای عضویت در این باشگاه، تمرکز اولیه ی شما بر آخر هفته است. اعضا در فکر آن هستند، انتظار آن را می کشند و چشم به راه روزهای جمعه هستند که می توانند از کارشان فرار کنند. اکثر اعضا بشدت دچار استرس هستند زیرا از نظر آنان فقط دو روز هفته روزهای خوب هستند. حتی یکشنبه نیز روزی پر تنش فرض می شود، زیرا روز بعد باید سرکار خود بازگردند.

باشگاه شغلی دیگر اساساً کوچکتر است، ولی با وجود این، اعضای آن به گونه ای خود را بیشتر وقف آن می کنند. نام این یکی خشادا یا خدا را شکر امروز دوشنبه است می باشئ. این اعضا اغلب معتاد به کار می باشند و به علت دوری از کار طاقت آخر هفته ها را ندارند! اعضای این باشگاه نیز به شدت دچار استرس هستند، زیرا چون عموماً پنج روز هفته را با کار مشغولند، همیشه آخر هفته ی لعنتی مانع راهشان است! سخت ترین روز هفته معمولاً جمعه است، زیرا اغلب برای عضو این باشگاه به این معناست که برای چند روز قادر نیست به کار خود بازگردد. آنان شاید سعی کنند آخر هفته ها کار کنند، اما توقعات خانواده مانع راهشان می شود. نیازی به گفتن نیست که اعضای هر دو گروه خیال می کنند که اعضای باشگاه دیگر کاملاً خل هستند.

از شما دعوت می کنم به باشگاهی دیگر بجز این دو ملحق شوید. امید من آن است که با هم بتوانیم عاقبت تا %100 ظرفیت باشگاهمان عضو داشتع باشیم. در حقیقت، خیلی دوست دارم که آن دو باشگاه دیگر را از صحنه خارج کنم! نام این باشگاه جدید خشا یا خدا را شکر امروز، امروز است می باشد. اعضای این باشگاه هفت روز هفته خوشحالند، زیرا درک کرده اند که هر روز در نوع خود روزی خاص است، و هر روز هدیه ای متفاوت با خود دارد. اعضای این باشگاه سپاسگزارند که زنده اند. آنان به شکرانه ی نعمات فراوانی که خدا به ایشان بخشیده، سرخوش هستند و توقع دارند که هر روز سرشار از آیات خداوندیف شگفتی و فرصت باشد.

هیچ پیش شرطی برای ملحق شدن به باشگاه خشا لازم نیست، جز تمایل به داشتن زندگی با کیفیت والاتر و تمایل به قدردانی به جای ترس از روزی خاص. اعضای این باشگاه مب فهمند بی فایده است که در آرزوی متفاوت بودن حتی یک روز باشند. آنان می دانند که دوشنبه ها اهمیتی نمی دهند که آنها را دوست دارید یا نه، آنها فقط به دوشنبه بودن خود ادامه می دهند. به همین ترتیب، جمعه ها هر هفته روز یک بار از راه می رسند، چه آرزوی آن را داشته باشید، چه نداشته باشید. این بستگی به هریک از ما دارد که هر روز را تا آنجا که ممکن است به روزی استثنایی تبدیل کنیم. هیچ تفاوتی ایجاد نمی شود، حالا هر چقدر که آرزو کنیم.

با اینکه خیلی ساده به نظر می رسد، تمایل به حفظ عضویت در این باشگاه می تواند تفاوتی اساسی در روحیه ای که در محیط کار دارید و در حقیقت در تمام زندگی تان ایجاد نماید. فقط بیندیشید: اگر هر روز هفته با این روحیه که من خوشحالم که امروز، امروز است. من قصد دارم این روز را تا آنجا که می توانم مثبت و فوق العاده سازم، از خواب بیدار شوید، ممکن است از اینکه چه تنش اندکی دارید، متعجب گردید. این جا به جایی ساده در روحیه، کمکی بسیار برای تحقق تجربه ای مثبت تر در زندگی و کار شما خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

100 کلید موفقیت در کار (1)

100 کلید موفقیت در کار (2)

100 کلید موفقیت در کار (3)

100 کلید موفقیت در کار (4)

 

تهیه کننده: عاطفه کریمی

منبع: 100 کلید موفقیت در کار - ریچارد کارلسون

پایگاه خبری حقوق نیوز - گزیده کتاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید