امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274453
۱۴۲۵
۱
۰
نسخه چاپی

20 جاذبه گردشگری کامبوج

کشور کامبوج این کشور از غرب و شمال غرب با تایلند، از شمال شرق با لائوس و از شرق و جنوب شرق با ویتنام همسایه است. در جنوب این کشور خلیج تایلند قرار دارد. مساحت کامبوج نیز در حدود 181 کیلومتر مربع ارزیابی شده است. زبان کشور کامبوج خمر اعلام شده است. واحد پول کامبوج ریل است. پنوم پن یک شهر تاریخی بسیار زیبا و پایتخت کامبوج است

20 جاذبه گردشگری کامبوج

کشور کامبوج که بیش از همه به دلیل نام خمرهای سرخ و معابد با عظمت آن شهرت دارد از نظر جغرافیایی در بخش جنوب شرق آسیا قرار دارد.

کشور کامبوج

کشور کامبوج این کشور از غرب و شمال غرب با تایلند، از شمال شرق با لائوس و از شرق و جنوب شرق با ویتنام همسایه است. در جنوب این کشور خلیج تایلند قرار دارد. مساحت کامبوج نیز در حدود 181 کیلومتر مربع ارزیابی شده است. زبان کشور کامبوج خمر اعلام شده است. واحد پول کامبوج ریل است. پنوم پن یک شهر تاریخی بسیار زیبا و پایتخت کامبوج است.

در سال 1975 خمرهای سرخ به رهبری پل پات در این کشور به حکومت رسیدند. آنها روشنفکران و تحصیل‌کرده‌های کشور را به بهانه دشمنی با حکومت به قتل رساندند. همچنین همه مردم را مجبور می‌کردند که کشاورزی کنند.

تحصیل در دوران حکومت خمرهای سرخ امری خلاف قانون محسوب می‌شد و مجازات آن اعدام بود. این روزها محل‌هایی که سند جنایات دوران خمرهای سرخ است به اماکنی توریستی تبدیل شده‌اند.

20 جاذبه گردشگری کامبوج

جاذبه های توریستی کامبوج

1. معبد آنگکور وات Angkor Wat

انگکور محوطه‌ای باستانی در کامبوج است که مجموعه‌ای از بقایای پایتخت‌های باستانی امپراتور خمر را که بین قرن‌های نهم تا پانزدهم میلادی ساخته شده‌اند، در خود جای داده است. این منطقه به عنوان عبادتگاه مشهور به دور آنگوکوریان بوده است. بزرگترین بنای مذهبی دنیا که مجموعه‌ای است از معابد در دل جنگل‌ها و مزارع کشاورزی کامبوج. این مجموعه زیبا و مبهوت‌کننده که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو هم ثبت شده است، به خاطر برج‌های سر به فلک کشیده، مناره‌های مرتفع، طراحی بی‌نظیر ستون‌ها و حکاکی‌های زیبا و متنوعش یکی از زیباترین نمادهای فرهنگ و هنر کامبوج است.

بر دیوارهای این بنای بزرگ، در حدود ۳۰۰ نقش فرشته‌های آسمانی یا آسپار حکاکی شده است که دیدن تنوع بی‌نظیرشان هوش از سر هر بازدیدکننده‌ای می‌برد. قدمت این مجموعه به قرن دوازدهم بازمی‌گردد و عظمت آن نمادی از کوه المپ است.

20 جاذبه گردشگری کامبوج

2. سواحل سیانوکویل (Sihanoukville)

در منطقه کمپانگ سام، سیانوکویل را می شود به دو قسمت تقسیم کرد. بخش پر هرج و مرج و غیر تفریحی مرکز شهر و بخشی که سواحل آفتابی و ماسه ای در آن قرار دارند و زیباترین ریزورت (هتل) های ساحلی را در خودشان جای داده اند. سواحل سیانوکویل نه تنها برای توریست های مختلفی که به آن سفر می کنند، بلکه برای افراد محلی هم یکی از بهترین مناطق کشور برای گذراندن تعطیلات و لذت بردن از سواحل آفتابی است. در اینجا می توانید از سواحل شلوغ و پر طرفدار گرفته تا نقاط خلوت و آرام تری مثل ساحل اوترس را کشف کنید و از اقامت در بهترین و لوکس ترین هتل ها لذت ببرید.

3. کامپوت (Kampot)

این شهر که در کنار رودخانه قرار گرفته است، پر از آثار باقی مانده از دوران های قدیم است. خیابان مرکزی آن یکی از بهترین جاها برای گشت و گذار و کشف کردن آثار قدیمی است. در این خیابان می توانید مغازه هایی را ببینید که به سختی بازسازی شده اند. اما چیزی که کامپوت را شهری فریبنده می کند، آرامش بیش از حدی است که در فضای آن وجود دارد. ممکن است آنقدر غرق این آرامش بشوید که بیشتر از زمانی که در نظر داشتید در این شهر بمانید. اگر بیشتر از آرامش، دلتان فعالیت و جنب و جوش می خواهد، سری به بوکور هیل بزنید. در این منطقه می توانید کلیساهای رها شده و نمای ترسناک ساختمانی که روزی گراند هتل بود را ببینید.

20 جاذبه گردشگری کامبوج

4. سامبور پری کوک (Sambor Prei Kuk)

سامبور پری کوک، شهری پر از عبادتگاه های تاریخی است که قدمتشان به دوران پیش از آنگکوریان بر می گردد. در اوایل قرن هفتم، این شهر پایتخت امپراطوری اوپر چنلا بود. در کنار جنگل های سرسبز و باشکوه، بیش از هزار عبادتگاه مختلف ساخته شده است. تعدادی از این عبادتگاه ها با ریشه های تنومند درختان قدیمی احاطه شده اند و این موضوع جذابیت بسیاری به ظاهر آن ها داده است. این شهر از این نظر که تعدادی از قدیمی ترین بناهای باقی مانده در کامبوج را در خودش دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای دیدن و تحسین کردن عبادتگاه های باستانی این منطقه، نیازی ندارید که یک باستان شناس باشید! ریشه های عجیب و تنومندی که دور این عبادتگاه ها را گرفته اند، هر بینند ای را به تحسین وا میدارند. یکی از جذابیت های این عبادتگاه ها، کنده کاری های فوق العاده دیدنی و حرفه ای روی دیوارهای آن ها است.

5. معبد نقره ای (Silver Pagoda)

معبد نقره ای یکی از جاذبه های معروف کامبوج می باشد که درون کاخ سلطنتی در پنوم پن واقع شده است. معبد نقره ای جایگاه گنجینه های ملی زیادی می باشد که برای نمونه می توان به مجسمه طلا و زیور آلات بودا اشاره کرد. یک تندیس باکارا کریستالی بودا (بودای زمردی کامبوج) و یک تندیس بزرگی از بودا مایتریایی که با 9584 قطعه الماس تزئین شده است، از مهم ترین آثار کوچک کامبوج می باشند که قدمت آنها به قرن 17 میلادی باز می گردد. دیوار داخلی درون حیاط معبد نقره ای با یک نقاشی دیواری رنگی و با جزئیات کامل از اسطوره رامایانا تزئین شده است. گفتنی است که این اثر بزرگ در بین سال های 1903 تا 1904 میلادی توسط 40 هنرمند خمری نقاشی شده است.

20 جاذبه گردشگری کامبوج

6. کوه کر (Koh Ker)

گفتنی است که کوه کر در مدت کوتاهی بین سال های 928 تا 944 پس از میلاد مسیح مرکز و پایتخت امپراطوری خمر ها بوده است. در طول این مدت کوتاه ساختمان ها و بنا های مهم و تندیس های عظیمی ساخته شدند. معبد پروسات تام در این مکان قرار دارد، این معبد هرمی شکل 30 متر (98 فوت) ارتفاع دارد و در میان جنگل های انبوه اطراف قد بر افراشته است. یک گارودا بسیار بزرگ که موجودی افسانه ای، نصف انسان و نصف پرنده می باشد، در سنگ های این کوه حکاکی شده است و در بالا مشغول نگهبانی می باشد. هم اکنون قسمت هایی از این اثر پوشیده شده است. این ناحیه نزدیک به هزار سال است که در میان جنگل ها رها شده است. گفتنی است که این معبد یکی از دورافتاده ترین و دور دسترس ترین جاذبه و معبد کامبوج می باشد. این ناحیه ی معروف، امروزه با توجه به احداث جاده های بزرگ به یکی از نقاط دیدنی و جذاب کامبوج تبدیل شده است.

7. معبد بانتی سری(Banteay Srei)

گفتنی است که این معبد به طور رسمی بخشی از معبد و مجموعه ی انگکور می باشد. معبد بانتی سری، در فاصله ی 25 کیلومتری (15 مایلی)، در شمال شرق دیگر معابد قرار دارد و به خاطر همین موقعیت اغلب به عنوان یک معبد و جاذبه ی گردشگری جدا و متفاوت محسوب می شده است. ساخت این معبد در سال 967 پس از میلاد کامل شد و در ساخت آن ماسه سنگ های سرخ بکار رفته است. دیوار های این معبد با نقوش زیبا و ظریف حکاکی شده است و این حکاکی ها امروزه نیز باقی مانده است. معبد بانتی سری تنها معبد بزرگ در کامبوج می باشد که برای هیچ پادشاهی ساخته نشده بود و در حقیقت این اثر بزرگ توسط مشاور پادشاه راجندراورمن بنا نهاده شده است.

20 جاذبه گردشگری کامبوج

8. معبد بایون Bayon

این معبد که در اواخر قرن دوازدهم و اوایل قرن سیزدهم ساخته شده است، به عنوان معبد رسمی عالم بودای کامبوج، جایاوارمان هفتم، شناخته می شود. این معبد نیز در منطقه آنگکور قرار دارد. ویژگی خاص این معبد، وجود مجسمه های سنگی خندان و ناراحت در بالای تپه و ارتفاعات این معبد و تخته سنگ های نزدیک آن می باشد.

9. معبد تاپروهم (Ta Prohm)

 این معبد بی نظیر به دلیل قرار گرفتن در دل جنگل و همنوایی آن با درختان عظیم الجثه و ریشه های بزرگ آنان، همواره زبان زد عام و خاص بوده است، به طوری که بسیار از افراد تصاویر ا ین معبد را با آن ریشه های بزرگ واقعی نمی دانند و وقتی که با آن روبرو می شوند، به شگفتی های آن پی می برند. این معبد در یک کیلومتری شرق معبد Angkor Thom واقع شده است.

10. پارک باستان شناسی Angkor

پارک باستان شناسی انگکور درسیم ریپ، خانه ی بسیاری از معبد های مورد اشاره در بالاست. این معابد در زمان امپراطوری Khmer ساخته شده است. بازدید این این پارک باستان شناسی در کنار تاریخ و معابد و طبیعت آن به تمامی افراد توصیه می شود.

20 جاذبه گردشگری کامبوج

11. کاخ سلطنتی کامبوج

کاخ سلطنتی کامبوج یکی دیگر از نقاطی هست که می توانید در سفر به کامبوج از آن دیدن کنید. این بنا مانند کاخ سلطنتی تایلند ساخته شده است و همواره نمای جالبی دارد. البته باید به این نکته توجه داشت که به دلیل اینکه پادشاه کامبوج در این مکان اقامت دارد، به دلایل امنیتی، فقط می توان از قسمت مرکزی این کاخ و هال آن و همچنین مجتمع Pagoda دیدن نمود. همچنین باید گردشگران این نکته را در نظر داشته باشند که به همراه داشتن لباس مناسب در بازدید از این بنا اجباری است و در صورتیکه لباس آستین کوتاه بپوشید، باید لباس مناسب را برای دیدن این مکان اجاره نمایید.

12. موزه ی ملی کامبوج

این موزه در قسمت شمالی کاخ سلطنتی واقع شده است و بر اساس یک معماری سنتی مخصوص این منطقه بنا شده است. قدمت این موزه به سال 1917 باز می گردد. این موزه دارای یک محوطه ی سرسبز زیبا نیز می باشد که در سراسر آن انواع مجسمه ها و نمادهای مخصوص به این کشور را می توان دید. بهترین و بیشترین مجسمه های Khmer را اینجا می توان یافت. این موزه دارای 4 پاویلیون می باشد. بهترین حالت برای گردش در این موزه، شروع از قسمت غربی موزه و حرکت در جهت عقربه های ساعت می باشد.

13. ساحل Occheuteal

برای دوستداران آب و تفریحات ساحلی، کامبوج ساحل Occheuteal را برای گردشگرانش در نظر گرفته است. نام دیگر این ساحل، ساحل سرندیپیتی (Serendipity) می باشد. در کنار این ساحل انواع ریزورت ها و رستوران نیز وجود دارد که می توانند نیاز گردشگران را تامین نمایند. جالبتر اینکه در رستوران ها و یا ریزورت های این منطقه، میزها طوری چیده شده اند که آب تا نزدیکی میز سرو غذا می آید.

20 جاذبه گردشگری کامبوج

14. بنای تاریخی استقلال (Independence Monument Phnom Penh)

این بنا در پایتخت کامبوج، شهر Phnom Penh قرار دارد و در سال 1958،به مناسبت استقلال کامبوج از فرانسه ( در سال 1953) بنا شده است. این بنا در تقاطع بلوار Norodom و Sihanouk در مرکز شهر واقع شده است. اکثر جشنواره ها و فستیوال های سلطنتی و ملی در این مکان برگزار می شود.

15. بازدید از Boeng Yeak Lom

در قلب طبیعت و منطقه ی حفاظت شده ی Yeak Lom، دریاچه ی بسیار رویایی و زیبایی وجود دارد که توسط درختان سبز رنگ منطقه احاطه شده است. این مکان یکی دیگر از نقاط بی نظیر در کامبوج می باشد که می توان از آن دیدن کرد و در دریاچه زیبای آن و آب زلال و تمیز آن شنا کرد. برای راهنمایی توریست ها، در کنار این دریاچه یک مرکز فرهنگی نیز وجود دارد که پاسخگوی گردشگران ورودی به این منطقه می باشد.

20 جاذبه گردشگری کامبوج

16. بازدید از Elephant Valley Project

دره ی فیل ها در استان Mondulkiri واقع شده است و مکانی است برای نگه داری، آموزش و درمان فیل ها. همچنین در این دره، به فیل های بیمار و آسیب دیده کمک میشود که پس از طی دوره ی درمان خود به دامان طبیعت باز گردند. این مکان بیش از 650 هکتار وسعت دارد و گردشگران می توانند از نزدیک با تمامی این مراحل آشنا بشوند و با تفریحات آن سرگرم شوند.

17. خرید در Angkor Night Market

در شهر سیم ریپ، Angkor Night Market یکی از این مراکز خرید است که برای خرید صنایع دستی و سوغاتی مناسب می باشد. این مرکز خرید در سال 2007 به خاطر ترویج و فروش صنایع دستی کامبوج افتتاح شد و امروزه به کار خود ادامه می دهد.

20 جاذبه گردشگری کامبوج

18. دریاچه تونله ساپ (Tonlé Sap)

تونله ساپ مهم ترین مسیر آبی کامبوج و بزرگترین دریاچه آب شیرین در جنوب آسیا است. این دریاچه علاوه بر این  که منبع آبی و غذایی بسیار مهمی است، خانه ی ۱۷۰ دهکده شناور به شمار می آید که عمده درآمد آن ها از ماهیگیری است. خانه های این دهکده ها مستقیما روی آب ساخته شده اند. یونسکو دریاچه تونله ساپ را به عنوان یکی از ذخایر زیست کره معرفی کرده است. معروف ترین دهکده شناوری که در این منطقه می توانید ببینید، چونگ نیس است که در نزدیکی سیام ریپ قرار دارد. در کرانه غربی تونله ساپ، در نزدیکی دهکده پورسات، کومپونگ لونگ، دهکده ای دیدنی است که برای گردش یک روزه مقصدی فوق العاده به شمار می آید.

19. باتم‌بنگ (Battambang)

این شهر کامبوج واقعی را نشان ‌می‌دهد. باتم‌بنگ در کنار رودخانه سانگ‌کر (Sangker) قرار دارد و یکی از بهترین شهرهای باقی‌مانده از دوران استعمار است. در خیابان‌های مغازه‌های فرانسوی کسب و کارهای مختلفی ‌می‌بینید: از کافه‌های مخصوص تجارت‌های کوچک تا گالری‌های هنری. آن سوی شهر، در حومه، انبوهی از معابد کهن قرار دارد. این معابد با معبد آنگکور تفاوت دارند و جمعیت در آن‌ها کم است. از دیگر جاذبه‌های این شهر «قطار بامبویی» است: یک وسیله حمل و نقل منحصر به فرد که فقط در این منطقه ساخته ‌می‌شود. اگر بخواهیم باتم‌بنگ را در یک کلمه خلاصه کنیم باید بگوییم این شهر مسحورکننده است.

20. اجرای رقص آپسارا Apsaras

رقص آپسارا یک اجرای نمادین از فرهنگ خمر است که نباید در بازدیدتان از کابوج آن را از دست بدهید. این رقص از اسطوره خدایان و رقصنده های آسمانی آپسارا الهام گرفته است.

این رقص از چندین نسل به ارث برده شده و آموخته شده است. رقص آپسارا فرم منحصر بفرد خود را از پیوستن جنبش ها و جریان ها در زمان سلطنت جیاوارمن دوم و جیاوارمن هفتم و نیز دوره انگکور الهام گرفته است.

  • منبع
  • لست سکند
  • الی گشت
  • ایران هتل آنلاین
  • دور و نزدیک

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید