امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 273392
۲۷۹۱
۸
۰
نسخه چاپی

20 ویژگی افرادی که نباید ازدواج کنند!

افرادی که از 20 گزینه زیر پیروی می کنند یعنی 20 ویژگی منحصر به فرد دارند که نمره اخلاقی آنها را صفر و ازدواج را برای آنها ممنوع می کند، اول بخوانید سپس تصمیم به ازدواج بگیرید اول این مشکلات را رفع کنید و بعد ازدواج کنید

حقوق نیوز/ روانشناسی/ روانشناسی خانواده

20 ویژگی افرادی که نباید ازدواج کنند!

20 ویژگی افرادی که نباید ازدواج کنند شامل رفتارها و ویژگی های اخلاقی است که به افراد هشدار می دهد در صورت دارا بودن آنها در ازدواج کردن تامل کنند.

افرادی که نباید ازدواج کنند!

تعجب نکنید همانطور که ازدواج بسیار بسیار توصیه شده است و باعث رشد شما می شود، برخی را باید از ازدواج کردن بازداشت تا مهارت های لازم را کسب کند. می پرسید چه کسانی را؟!

افرادی که از 20 گزینه زیر پیروی می کنند یعنی 20 ویژگی منحصر به فرد دارند که نمره اخلاقی آنها را صفر و ازدواج را برای آنها ممنوع می کند، اول بخوانید سپس تصمیم به ازدواج بگیرید اول این مشکلات را رفع کنید و بعد ازدواج کنید.

1- اگر در خانواده پدری و زندگی مجردی خود، مسئولیت کاری را به عهده نمی گیرید یا در مسئولیت هایی که به عهده شما می گذارند تعلل می کنید.

2- اگر با پدر، مادر، خواهر، خود (که به نظر شما غیرمنطقی بوده یا اخلاق دلخواه شما را ندارند) ارتباط سازنده و راضی کننده ندارید و نتوانسته اید تعامل قابل قبولی ایجاد کنید.

3- اگر در زندگی، مرتب شغل خود را عوض کرده، با دوستان زیادی به خاطر مشکلاتی قطع رابطه کرده اید، رشته تحصیلی خود را تغییر داده یا ترک تحصیل کرده اید، علائق خود را نیمه کاره رها کرده و ثبات فکری، احساسی و رفتاری ندارید.

4- اگر تصور می کنید؛ افکار، احساس و رفتار همسرتان را در آینده به دلخواه خود تغییر می دهید.

5- اگر به دنبال همسر مناسبی هستید به نحوی که در زندگی مشترکتان در آینده با هیچ گونه مشکلی مواجه نشوید.

6- اگر در پی کسب لذت و علائق خود، کارها و مسئولیت هایتان بر دوش دیگران قرار می گیرد.

7- اگر فقط منطق و طرز نگرش خویش را قبول دارید و در برابر دیگران حالت دفاعی یا حالت تهاجمی می گیرید و قادر به درک افکار، احساس و رفتار دیگران نیستید.

8- اگر نقاط ضعف و نقاط قوت خود را به صورت شفاف نمی بینید.

9- اگر تاکنون با نظرات، انتقادات و پیشنهادات دیگران، تغییری در رفتارهای شما ایجاد نشده است.

10- اگر مسائل کاری شما مانع ارتباط دوستانه، و ارتباط دوستان شما مانع ارتباط صمیمی در خانواده (خانواده پدری) می شود یا مسائل و مشکلات شخصی شما در تمام حوزه های زندگیتان تاثیر می گذارد و در هم تنیده می شود.

11- اگر به هیچ وجه قادر به تغییر برنامه های از قبل طراحی شده خود نیستید (حتی اگر شرایط تغییر کند) و بسیار متعصب، خشک و غیرقابل انعطاف هستید.

12- اگر احساسات، رفتار و افکار خانواده، دوستان و همکارانتان (که متفاوت از شما عمل می کنند) را درک نمی کنید.

13- اگر بیشتر به جای گوش کردن، صحبت می کنید، و بیشتر از آنکه سعی کنید دیگران را بفهمید، سعی می کنید که دیگران شما را درک کنند.

14- اگر بسیار هیجان طلب هستید و صرفاً، هیجانات شما را به سویی می کشاند و قادر به تعویق انداختن خواسته هایتان نیستید.

15- اگر برای رفتار، احساس و گفتار هود روش و برنامه ای ندارید و منفعلانه و واکنشی نسبت به دیگران عکس العمل نشان می دهید.

16- اگر به جای حل مشکلات از آنها فرار کنید یا اجتناب بورزید یا واکنش شما به مسائل بی تفاوتی هست.

17- اگر در آینه نگاه دیگران، شما فردی غرغرو، سرزنش گر، وابسته، احساساتی، بدبین، گوشه گیر، پرخاشگر، دمدمی مزاج، خودخواه، گوشت تلخ، غمگین یا تکانشی (کسی که یکباره بدون مقدمه و از روی احساس دست به عملی می زند و پیامدهای آن را نمی سنجد) به نظر می آیید.

18- اگر فکر می کنید، از میان چند میلیارد ساکنین کره زمین، فقط و فقط یک شخص مناسب شماست و ارزش ازدواج دارد و در غیر این صورت زندگی شما بی معنا شده و باید بمیرید یا تا آخر عمر مجرد بمانید.

19- اگر بدون اینکه خود را دقیقا ارزیابی کنید و بشناسید، دنبال همسر مناسب می گردید.

20- اگر وضعیت فعلی شما راضی کننده نیست و برای رهایی و فرار از موقعیت، اقدام به ازدواج می کنید.

به عبارتی اگر ویژگی هایی مانند مسئولیت ناپذیری، عدم تعامل و ارتباط اجتماعی صحیح با دیگران، عدم ثبات فکری، احساسی و رفتاری، خطای شناختی، اصالت لذت، واکنش دفاعی و خود میان بینی، عدم خودآگاهی، عدم مدیریت خود یا خودمدیریتی، مشکل در تقسیم وظایف و تعارض نقش ها، عدم انعطاف پذیری لازم، عدم آگاهی اجتماعی، عدم مدیریت رابطه، بهره مندی از هوش هیجانی پائین، مشکل در شیوه حل مسائل، پاسخ اجتنابی به رویدادها، اختلال شخصیت، خطای شناختی، عدم کنترل احساس، هوش هیجانی ضعیف، عدم شناخت خود بهره مند هستید بهتر است حالا حالاها فکر از بین بردن خوشبختی انسان دیگری را از خود دور کرده و سمت ازدواج نروید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید