امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 266716
۳۹۹۳
۷
۰
نسخه چاپی

32 شخصیت اعصاب خُردکن

اعصاب خردکن‌ها افرادی هستند که در محیط زندگی یا محل کار با رفتارهای خود منبع ناراحتی و رنجش دیگران را فراهم می آورند و به اصطلاح اعصاب دیگران را خرد می کنند

32 شخصیت اعصاب خُردکن

اعصاب خردکن‌ها افرادی هستند که در محیط زندگی یا محل کار با رفتارهای خود منبع ناراحتی و رنجش دیگران را فراهم می آورند و به اصطلاح اعصاب دیگران را خرد می کنند در زیر به 32 نمونه از ویژگیهای این افراد پرداخته شده است.

شخصیت های اعصاب خردکن

1- آدم فضول

به زندگی همه سرک میکشد – مانند یک نـگهـبـان سمج در امور دیگران مداخله می کند – شایـعـه پراکنی میکند.

2- همیشه مخالفت کننده

سـلـطه جـو – پرخاشگر – قلدر – با همه چـیـز در ضـدیـت میباشد.

3- مردد

عـدم صـراحـت – تـصـمـیـم گـیری را به تعویق می اندازد – مـسـایـل را نـادیـده میگیرد.

4- همیشه شاکی

مدام شکوه و گلایه کرده اما هیچ کار مثبتی انجام نمیدهد.

5- بدبین

منفی باف – منتقد – همیشه میگوید:این کار عملی نیست.

6- تـنبل

تـرسو است و از ریسک کردن واهمه دارد – بـی روح وخسته کننده اسـت – در برابر تغییر و تحول مقاومت می کند.

7- عقل کل

مصمم و رقابت جو – تحمیل کننده و از خود راضی – دیگران را احمق فرض میکند.

8- تظاهر به خوبی

نـیـاز مـبرمی به توجه و مورد پذیرش قرار گرفـتـن از سوی دیگران دارد – در تنهایی فرد کاملا متفاوتی است – مقابل دیگران تظاهر به نجابت میکند.

9- فضایی

در دنیای خودش زندگی می کند – به مـحرک هـای مـعمولی واکنش نشان نمیدهد -متفاوت با دیگران – نا امید کننده.

10- انفجاری

غیر قابل پیشبینی – فریاد میکشد و دیگران را مرعوب کرده و ایجاد تنش میکند – بی احساس – عصبی و بدون کنترل.

32 شخصیت اعصاب خُردکن

11- سوء استفاده گر

دیگران را برای رسیدن به اهدافش فریب میدهد – از مسئولیت طفره میرود – با القاء احساس گناه، دیگران را متقاعد میسازد.

12- زیاد گریه کن

تـمایـل بـه گـریه و اخم – با بدخلقی، دمدمی مزاجی و بـر انگیختن احساس ترحم دیگران را کنترل می کند – یا با سکـوت طـولانی مـدت بـه مـقـصـود خـود میرسد – بی مسئولیت و زودرنج میباشد – مانند کودکان رفتار میکند.

13- قربانی شده

منفی ترین نگرش را به زندگی دارد – تمایل به دامن زدن به زیانها، بلاها و مشکلاتش دارد – احساسات منفی بسیار را به دوش میکشد.

14- طعنه زن

هـمیشه دیگران را تمـسخر کـرده و با سـخـنان نـیـشدار و طـعـنـه آمـیـز دیگران را تحقیر میکند.

15- زورگوها

اين شخصيت عصبانی و متخاصم است و عصبانيت خود را با اعمال زور نشان مي دهد. کينه توزی، استفاده از کلمات نيشدار، امتناع از کارهاي گروهي وخودپسندي و تکبر از جمله ويژگي هاي اين افراد است. آن ها سعي مي کنند با توسل به هر شيوه و روشي به خواسته های خود برسند.

16- هميشه شاکی ها

از نظر اين افراد تنها چيزی که زندگي به آن ها عطا کرده، بدشانسي است. آن ها به جاي پيدا کردن راه حل براي مسائل و مشکلات خود، عادت کرده اند که شکايت کنند و بهانه بگيرند. نگرش اين افراد به موضوعات مي تواند باورها و افکار شمار را هم خدشه دار کند. جمله معروف آن ها اين است: « هيچ کس مرا دوست ندارد.

17- خشک و مقرراتی ها

اين افراد خشک و انعطاف ناپذيرند. براي تغيير آمادگي ندارند وهر تغييري – هر چند کوچک – مي تواند آن ها را نگران و آشفته سازد. جمله معروف آن ها اين است:« راه قديمي بهتر بود».

18- سردتر از يخ ها

راه هاي برقراری ارتباط با اين افراد مسدود است. اين افراد بسيار تودار و ديرجوش هستند و تنهايي و خلوت را به بودن در ميان جمع ترجيح می دهند. آن ها هرگز درباره تفکرات و احساسات خود صحبت نمی کنند و به همين دليل ارتباطات محدودی دارند. « حوصله ندارم» يا « فعلا وقت ندارم» از جملاتی است که آن ها براي فرار از جمع بيان مي کنند.

19- شانه خالی کن ها!

اين افراد دائم از زير بار قبول مسئوليت هاي خود شانه خالی می کنند. طوري که معمولاً دوستان و همکاران اين افراد بايد کارهاي مربوط به آن ها را انجام دهند و اين در حالي است که اين افراد انجام آن کارها را جزو وظايف همکاران خود مي دانند نه لطف آن ها! جمله معروف آن ها اين است: اين کار جزو وظايف و شرح شغلي من نيست.

20- شايعه پراکن ها

اين افراد از شايعه به عنوان سلاح قوی برای کنترل ديگران و محيط استفاده مي کنند. آن ها از پخش شايعه و درگير کردن ديگران در مسائل مربوط به آن لذت مي برند.

32 شخصیت اعصاب خُردکن

21- ايرادگيرها

اين افراد هميشه با کلمات نيشدار و انتقادات بي مورد خود، ديگران را آزار مي دهند.آن ها درباره هر ايده اي، انتقادات خاص خود را دارند؛ چه آن ايده، خوب باشد چه بد. هدف اين افراد مخالفت با تمام چيزهايي است که گفته مي شود. آن ها هر جا مي روند فقط مشکلات و نقاط ضعف را پيدا مي کنند. جمله معروف اين افراد اين است:«ايده بدي است».

22- از خودمتشکرها

افراد خودخواه، هميشه مي خواهند راه خود را ادامه دهند و فکر مي کنند فقط آن ها هستند که همه چيز را مي دانند. در واقع اين افراد مي خواهند نداشتن اعتماد به نفس خود را به گونه اي پنهان کنند.

23- خودسرزنش گرها

اين افراد همواره کمبودهايي را در عملکرد کاري و رفتاري خود مي يابند و دائم خود را ملامت مي کنند. آن ها از هيچ يک از جنبه هاي زندگي شخصي و کاري خود راضي نيستند. جمله معروف آن ها اين است: « من توبيخ خواهم شد. من نتوانستم اين کار را خوب انجام دهم».

24- پرچانه ها

اين افراد به قدري حرف می زنند که اجازه صحــــبت به افراد ديگر را نمي دهند. جالب اين جاست کـه بيشتر حرف هاي آن ها اصلاً ربطي به موضوع مورد بحث هم ندارد و صرفاً براي از دست دادن وقت و زمان مفيد است!

25- شلخته ها

اين افراد در انجام وظايف و حتی برای شرکت در جلسات، نظم و ترتيب را رعايت نمي کنند ونوعي آشفتگي در رفتار و کردار آن ها ديده مي شود. آن ها دائم به دنبال وسايل خود مي گردند و هميشه در جلسات تأخير دارند.

26- نازک نارنجی ها

اين افراد بسيار حساس هستند و بي اهميت ترين مسائل هم آن ها را ناراحت مي کند. روحيه حساس آن ها باعث مي شود ديگران در رفتار با آن ها بسيار محتاط باشند و در برقراري ارتباط با آن ها احساس راحتي نداشته باشند.

27- وسواسی ها

اين افراد همواره می گويند: من احتياج به چک کردن مجدد کار دارم، شايد چيزي از قلم افتاده باشد.» آن ها به جزئي ترين و ريزترين موارد يک مسئله توجه مي کنند و گاهي به خاطر يک مسئله کوچک و بي اهميت با غرغر کردن هايشان اوقات ديگران را تلخ مي کنند.

28- دروغگوها

این افراد با دروغ گفته در مورد هر مسأله حتی ساده ترین آنها می توانند باعث ناراحتی و خرد شدن اعصاب دیگران شوند به خصوص در شرایطی که دروغ گفتن های مداوم باعث تعارض در گفتار آنها می شود.

29- افراد غیر متعهد

این افراد آن‌قدر برای انجام کاری بهانه می آورند تا شخص دیگری آن را انجام دهد و یا آن‌قدر در انجام تصمیمی تعلل می کنند که ارزش آن از بین می رود. آنها کار خود را بطور جدی انجام نمی دهند، زیرا کار برای آنها اولویت ندارد. انجام امور شخصی و پرداختن به مسائل غیر کاری برای آنها مهمتر از انجام کارهای سازمانی است. جمله معروف آنها این است: « او می تواند منتظر شود».

30- شخصیت بامزه

شوخ طبعی در محیط کار عالی است، مگر آنکه با بازده شما تداخل داشته باشد. این شخصیت مدام جوک های نامناسب تعریف می کند و به نظر می رسد هیچ چیز را جدی نمی گیرد و برایش فرقی نمی کند موقعیت چقدر پر تنش یا اورژانسی باشد. با اینکه این عادت وی ممکن است اوایل سرگرم کننده به نظر برسد، اما با گذشت زمان، هر چیزی می تواند باشد به جز سرگرم کننده.

31- شخصیت کنترل گر

این فرد همکار و هم رده ی شماست، اما طوری رفتار می کند که گویی بالاتر از شما قرار دارد. او مدام برای شما خرده فرمایش دارد، اطلاعات غیر ضروری به شما می دهد و از شما انتقاد سازنده به عمل می آورد. این کار نه تنها در سطح فردی شما را کلافه می کند، بلکه در سطح سازمانی نیز صلاحیتتان را نزد اعضای تیم و هر کسی که گزارش عملکرد شما را می نویسد مخدوش می کند.

32- شخصیت بی ملاحظه

اینکه کسی هر از گاهی آنقدر هیجان زده شود که کلام فرد دیگری را قطع کند طبیعی است، اما شخصیتی که در این مورد از آن صحبت می کنیم مدام میان صحبت های دیگران می پرد: در جلسات، در مکالمات غیر رسمی و حتی از پشت تلفن. این کار نه تنها اعصاب شما را خرد می کند، بلکه باعث می شود نتوانید به درستی با او کار کنید.

  • منبع
  • جام جم آنلاین
  • دیجیاتو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید